Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy 1234
Pokaż wyniki od 31 do 36 z 36

Temat: Tonale - jaka jest naprawdę?

  1. #31
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Piaseczno
    Auto
    Alfa Romeo Tonale 1.5 MHEV 160KM Veloce 2022
    Postów
    129

    Domyślnie

    Cytat Napisał michuw81 Zobacz post
    1. Czy Tonale ma automatyczny hamulec postojowy? (Nie mylić z ręcznym) Czyli staję na światłach, i mogę zdjąć stopę z hamulca i auto stoi)

    2. Jakie wychodzi średnie spalanie przy silniku 1.5 na trasie.
    Ad 1. Tak, w trybie jazdy na tempomacie adaptacyjnym sam się zatrzyma, a po tym jak samochód przed Tobą odjedzie i będzie zielone światło to sam też ruszy. Bez tempomatu jak zatrzymasz się pod górę to też hill holder sam przytrzyma bez wciśniętego hamulca.

    Ad 2. To bardzo zależy od trasy
    Wg raportów z autocentrum, sumaryczne średnie spalanie to 6,8L/100km.
    U mnie średnie spalanie w trasach 90km/h to 6L/100km. Przy trasach autostradowych to 7,5L/100km.
    Zależy oczywiście od proporcji jazdy mieszanej, prędkości, dynamiki itd.
    Aktualnie: Alfa Romeo Tonale 1.5 MHEV 160KM Veloce 2022
    Były: Alfa Romeo 159 2.0 JTDm Distinctive 2011, Alfa Romeo 147 1.6 TS Eco 2006

  2. #32
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,613

    Domyślnie

    przecież jest jeszcze auto-hold a nie tylko hill holder. w menu się go włącza o ile pamiętam.

    co do spalania, tak ok 130-140km/h ok 7.5l, przy 160 ok 9 myślę (nie resetowałem ale wnioskuję po wzroście średniej). Miasto żona ok.7.5, ja ok 9. Widać właśnie zysk z MHEV mocny że miasto nie wzrasta - Giuliettą 1.4TB żona miała ok 9.5-10.5 miasto a jednak auto mniejsze, lżejsze, węższe i mniejsze opony. Generalnie pod tym względem jest OK, Giulia miasto u mnie ok 16-18, no ale korzystam często z 310HP.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  3. #33
    Użytkownik Rowerzysta Avatar michuw81
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Manchester - Nysa
    Auto
    159SW 2.0 170 Ti, Clio 1.6 E-Tech Alpine
    Postów
    271

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    przecież jest jeszcze auto-hold a nie tylko hill holder. w menu się go włącza o ile pamiętam.
    O właśnie, chodziło mi o auto hold. Czyli ma tą funkcję?
    Czy da się wyłączyć samą funkcję aktywności w tempomacie by auto samemu nie zwalniało i tempomat funkcjonował jak np. w 159, czy to już nie te czasy? (mam drugie auto Clio w hybrydzie, i aktywny tempomat doprowadza mnie do szału )

    I jeszcze pytanie odnośnie MHEV, da się na samej bateri cokolwiek jechać? np manewrowanie po parkingu?
    Always Loking For A drive

  4. #34
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,613

    Domyślnie

    tak, ma auto hold, pisałem.

    nie, każde auto które ma ACC, nie ma zwykłego CC - ale wystarczy lekko nacisnąć gaz jak wiesz że jest sytuacja że np dojeżdżasz do kogoś na autostradzie i chcesz pas zaraz zmienić, i nie zwolni wtedy (ale też przestaje działać asystent utrzymamnia w pasie ruchu na czas wciśnięcia gazu)

    tak, na MHEV da się jechać czasem - raz to jest 2 sek, innym razem ze 30. Trzeba delikatnie operować gazem, tylko tryb A i N, bo w D na sam elektryk się nie przełącza. Da Ci jechac jeśli jest małe obciążenie czyli lekko z górki max po płaskim, tak do 80km/h nawet się udawało czasem przy toczeniu (np krajówka i sznurek aut równo), choć zwykle to jakieś delikatne ruszanie do 15-20km/h elektryk. Przełączenie na silnik czasem jest szarpnięcie - coś trochę jakby zapalać na pych na wyższym biegu - trzeba zaakceptować (albo olać i jeździć w dynamicu i korzystać tylko ze wsparcia silnika elektrycznego jako tego dodatkowego).
    Silnik elektryczny ma tylko 20HP i 55Nm, pamiętać też trzeba że np klima jak chodzi to też daje obciążenie jakieś i zabiera część dostępnych zasobów elektryka.
    Bateria jest chyba tylko 0.7kWh (w PHEV 15Ah, w elektrykach to raczej 70+), wiec starcza na chwilę i musi się doładować (tym barziej że raczej pracuje w środkowym zakresie dla "zdrowia" swojego).
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  5. #35
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,419

    Domyślnie

    Odnośnie spalania - mam takie spostrzeżenie, w zasadzie każde nowe auto (takie zwykłe, nie jakieś tam wypasione 400-czy 500konne) do ok. 120-130km/h ma bardzo przyzwoite spalanie w okolicach 6litrów na 100km/h. Powyżej spalanie rośnie bardzo szybko i w okolicach 160km/h potrafi wynosić już 9-10litrów. Kwestia przełożeń w skrzyni, trzeba wyczuć, gdzie kończy się ekonomia w danym aucie.

  6. #36
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,613

    Domyślnie

    to normalne raczej w każdym a bardzo widoczne w turbo benzynach - opór powietrza rośnie mniej więcej z kwadratem odległości i powyżej pewnie 100tki robi się mocno dominujący, szczególnie w suvie
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

Podobne wątki

  1. 147 2.0 TS 2006 filtr paliwa jak to jest naprawdę??
    Utworzone przez Lukass147/2.0ts w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 14-09-2020, 17:51
  2. Jak to jest naprawdę z Twin Spark??
    Utworzone przez Norek212 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 20-06-2016, 22:17
  3. P1555 - czyli jak to z tym jest naprawdę ? ;)
    Utworzone przez @sdero w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 17-06-2011, 10:46
  4. [159] Silnik 1,8 MPI w Alfie Romeo 159 jaki jest naprawdę ??
    Utworzone przez Murray w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 28-02-2011, 16:59

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory