Strona 41 z 41 PierwszyPierwszy ... 3132333435363738394041
Pokaż wyniki od 401 do 409 z 409

Temat: Multiecuscan (MES) dla Giulii/Stelvio (tylko dyskutujemy tu funkcje)

  1. #401
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2020
    Mieszka w
    Turek
    Auto
    Stelvio FE LPG; Giulia Veloce `17 LPG
    Postów
    576

    Domyślnie

    Jeśli auto ma LPG to wylacz gaz na centralce wyłącz i włącz zapłon i dopiero wtedy próbuj się łączyć.

  2. #402
    Użytkownik Świeżak Avatar Paszczak
    Dołączył
    03 2016
    Auto
    była Giulietta 1.4 120 KM 2012r, Giulia RWD Ti Sport 2018r
    Postów
    158

    Domyślnie

    Cytat Napisał bronek90 Zobacz post
    Jeśli auto ma LPG to wylacz gaz na centralce wyłącz i włącz zapłon i dopiero wtedy próbuj się łączyć.
    Nic to nie dało. Ponad godzinę próbował Kamil i nic. Skaner do odesłania.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał netzmark Zobacz post
    Wybierz elm327 high speed i obstawiam że pójdzie.
    Albo zmien na Viakena, znajdziesz link pare postów wcześniej, ja co prawda go nie mam ale wszyscy zadowoleni z niego.

    PS. Zmierz omomierzem rezystancję pomiedzy pinami linii CAN. Jeżeli 120ohm to bez rozbierania pudelka I usunięcia rezystora komunikacja nie pójdzie.
    Nic z tego, zmiana prędkości nic nie dała.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał bronek90 Zobacz post
    Jeśli auto ma LPG to wylacz gaz na centralce wyłącz i włącz zapłon i dopiero wtedy próbuj się łączyć.
    Nic nie dało. Skaner do odesłania

  3. #403
    Użytkownik Świeżak Avatar Rysiek114
    Dołączył
    02 2019
    Auto
    Giulia Super 200KM, Peugeot 308 1.6VTI
    Postów
    25

    Domyślnie

    Spróbuj na różnych sterownikach, coś tam pamiętam że mają być chyba jedne ze starszych. Były też jakieś od PM Factory.

  4. #404
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,654

    Domyślnie

    Gdzieś dzwoni ale nie wiadomo gdzie. Nie, starsze sterowniki były potrzebne do chińskich elmów (które też PMFactory sprzedawało) na podrabianych chipach FDTI czy Prolifica - z czasem sterowniki podmieniane przez Windowsa miały jakiś mechanizm wykrywania że chip to podróbka. Wtedy trzeba było stary sterownik wymuszać bo nie było żadnej komunikacji z ELMem (w rzeczywistości po UART sterownik zwracał systemowi coś w stylu "NOT GENUINE CHIP" zamiast stringów z danymi/komunikatami). Tu nie ma tego przypadku - ELM normalnie gada sobie z kompem.
    W skrócie, chińskie ELMy to syf, robi dużo problemów.
    Viaken ma dość dobre (ok 180zł), ale to ELM więc żonglerka adapterami które też kosztują (2x25żł) i się psuć potrafią, źle wchodza często itp
    Na dzień dzisiejszy najlepszym rozwiązaniem wydaje się vLinker MS (ok 350zł), sam go zamierzam dokupić (mimo że mam już komp Autela, jeden laptop w pracy z MES Multiplexed i CANtieCARem, inny w domu MES zwykły z liftime updatami z ELMem od Viakena i adapterami - tu chcę domowy zmienić na vLinkera dla wygody)
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  5. #405
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,799

    Domyślnie

    Dokładnie jak mówi epsonix odnośnie driverów. Ja co prawda nigdy do tej pory nie spotkałem podróbki ftdi a tym bardziej ch340 (a sprowadzilismy bardzo dużo interfacow usb/serial), zaś prolifici z Chin to 100% podróbki działające tylko na chińskich sterownikach i stabilnie tylko na windows7. Od W10 każdy update czegokolwiek w systemie równa je z ziemią do wbudowanych systemowo i moduł przestaje działać, trzeba sterowniki recznie podmieniać ponownie. Mieliśmy z tym w firmie masowy problem u klientów.

    Osobiście wydaje mi się, że kupowanie ifc z multiplexerem to super rozwiązanie ale dla profesjonalistów jak epsonix którzy grzebią w samochodach na dużą skalę i często. Dla pojedynczej zmiany proxi statystycznego forumowicza to chyba przerost firmy nad treścią. Przejściówka się raczej nie rozpadnie po kilku podłączeniach na krzyż. Ja używam zwykłego starego elma1.3/ftdi z dołożonym mechanicznym switchem i jest full wypas jak dla amatora.
    Ostatnio edytowane przez netzmark ; Dzisiaj o 09:41

  6. #406
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,654

    Domyślnie

    PMFactory sprzedawał chińczyki z podróbkami - z bardzo dawnych lat (sprzed kilkunastu), mam od nich taki na prolificu.
    Co do drivera, driver jest nawet ori tylko stary, a windows podmienia nie tylko przy aktualizacjach, wystarczy net i zwykle parę minut i już po driverze. To się da jakoś tam w trybie zaawansowanym zmienić dla konkretnego urządzenia - robiłem to ale lata temu i nie pamietam.

    Jeśli chodzi o vLinkera MS, to kosztuje jedynie 350zł chyba ze Smartem wysyłką z allegro . Dobry ELM z Viakena + 2 adaptery + wysyłka to już 250zł, tak więc różnica żadna.

    Nie grzebię aż tak dużo akurat z narzędziami diagnostycznymi, sporadycznie naprawdę i tylko w swoich 3 autach od lat jeśli już. vLinkera MS tylko do domu chciałem kupić dla wygody żeby nie machać adapterami z domowego ELMa (i kompa na którym mam MESa i AlfaOBD w domu), tak wiec to można powiedzieć przypadek domowy - w firmie mam Autela i MES Multiplexed, te można uznać za w jakiś sposób bardziej profesjonalne narzędzia (4tys/1.5tys + subskrybcje roczne blisko 3tys/rok). Tak wiec to amatorom polecam lepsze rozwiazanie i tu właśnie vLinker MS by się nasuwał jako właściwe. Na pewno nie chińskie ELMy które w ogóle np z praca z komórki z AlfaOBD się wywalają po odczytaniu statusu, trzeba odłączać i na nowo się łączyć - np na Viakenie to się nie dzieje.
    Chińczyk jest dla dziadowania, tracenia czasu i fałszywych oszczędności.
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; Dzisiaj o 09:46
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  7. #407
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,799

    Domyślnie

    Jeżeli różnica 100zl do tego vlinkera - to faktycznie brzmi nieźle.
    Problemy z driverami zauwazylismy głównie po updatach i tylko W10. Na W7 moduly które sprowadzalismy nie chciały poprawnie działać na driverach ze strony Prolifica tylko na jakichś modyfikowanych (ori moduły też na nich działały). Ogolnie Prolific = kłopoty. Ch340 działa wszędzie bez problemów. Ftdi też. Póki co...

  8. #408
    Użytkownik Świeżak Avatar marco_radik
    Dołączył
    06 2019
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    Giulia my21
    Postów
    59

    Domyślnie

    Zapytam przy okazji jak rozpoznać vlinkera który nie potrzebuje adapterów?
    Mam vlinker ms, na pudełku pisze mode cv305. Chodzą takie widzę koło 350-400zl.
    Mój jednak woła o adaptery. Np w MES.

  9. #409
    Użytkownik Świeżak Avatar Paszczak
    Dołączył
    03 2016
    Auto
    była Giulietta 1.4 120 KM 2012r, Giulia RWD Ti Sport 2018r
    Postów
    158

    Domyślnie

    Cytat Napisał netzmark Zobacz post
    JCh340 działa wszędzie bez problemów. Ftdi też. Póki co...
    Miałem, przynajmniej taka była nalepka, ch340 i niestety nie dało rady. Jak pisałem wcześniej Kamil męczył się przez ponad godzinę, podmieniał sterowniki i niestety nie poszło.
    Dzisiaj odesłałem dziada i zamówiłem coś innego. Jak zadziała, to napiszę (160 zl)

Podobne wątki

  1. [Stelvio] Opinie użytkowników o Stelvio
    Utworzone przez Firste w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 1105
    Ostatni post / autor: 23-03-2022, 19:40
  2. [Giulia] Akcesroria karbonowe dla Giulii/Stelvio.
    Utworzone przez Belfer w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-07-2017, 21:19
  3. [159] Nie działają funkcje radia
    Utworzone przez szymonjot w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 21-09-2015, 20:54
  4. ICS zmienia sam funkcje
    Utworzone przez lukas 166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-12-2011, 20:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory