Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 58

Temat: Ile mogę wyciągnąć.

  1. #31
    kojut
    Gość

    Domyślnie

    Tak łopatologicznie, to ingerując samemu w położenie przepustnicy, mieszasz w ECU ustawieniami silniczka i to właśnie się zapisuje. Po tym musisz te ustawienia zresetować i silniczek, który steruje przepustnicą musi się od nowa ustawić. Niektóre uniwersalne programy to wykonują, ale najlepszy do tego jest unidiag lub alfadiag

  2. #32
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Spróbuj jeszcze odłączyć przewód odmy idący od pokrywy zaworów do kolektora ssącego. Ale koniecznie pamiętaj o zaślepieniu króćca w kolektorze, żeby nie brał lewego powietrza. Najłatwiej to zrobić pozostawiając na króćcu przewód i zaślepiając jego drugi koniec.
    Napisz koniecznie, czy obroty po tym zabiegu się ustabilizowały. Na razie nie ruszaj drugiego przewodu odmy, który łączy pokrywę zaworów z rurą ssącą przed przepustnicą.

  3. #33
    alfawm
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Spróbuj jeszcze odłączyć przewód odmy idący od pokrywy zaworów do kolektora ssącego. Ale koniecznie pamiętaj o zaślepieniu króćca w kolektorze, żeby nie brał lewego powietrza. Najłatwiej to zrobić pozostawiając na króćcu przewód i zaślepiając jego drugi koniec.
    Napisz koniecznie, czy obroty po tym zabiegu się ustabilizowały. Na razie nie ruszaj drugiego przewodu odmy, który łączy pokrywę zaworów z rurą ssącą przed przepustnicą.
    Jak odłączę tą cienką rurkę gumową która jest za przepływomierzem ( czyli między przepływomierzem a przepustnicą) i dochodzi pod pokrywę silnika to obroty zdecydowanie maleją do około 1000 i utrzymują się w miarę stabilnie, i nie ma to znaczenia czy wlot tej gumowej rurki jest zatkany czy nie, obroty 1000. Wystarczy tylko przybliżyć końcówkę tej rurki do wlotu tam gdzie ma być a obroty zaraz wzrastają. Jaki z tego wniosek mogę wyciągnąć?

  4. #34
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367

    Domyślnie

    Moim zdaniem należało by dokładnie sprawdzić, czy nie bierze "lewego" powietrza (za przepływomierzem).

    To, że "nie pokazuje błędów" nie znaczy, że przepływomierz jest dobry. Należy sprawdzić wydajność przepływomierza, maksymalne napięcie (przy wciśniętym gazie do podłogi i ok. 7'000obrotów) powinno wynosić 4,45V. Jeśli jest poniżej 4V przepływomierz kwalifikuje się do wymiany. Jeżeli Twój elektryk nie potrafi tego sprawdzić to zmień elektryka. Ja to potrafię, a nie jestem elektrykiem (ani nawet w ogóle mechanikiem).

    Bardzo możliwe, że nakłada się tu kilka rzeczy.

    Ps. Moja Bella poszła kiedyś 235km/h (zegarowo) na płaskim, zanim jeszcze wsadziłem gaz (jechałem sam, na pusto). Dopóki spokojnie nie przekroczysz 200km/h na pewno masz niesprawną Alfę...
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

  5. #35
    alfawm
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wesolatempra Zobacz post
    Moim zdaniem należało by dokładnie sprawdzić, czy nie bierze "lewego" powietrza (za przepływomierzem).

    To, że "nie pokazuje błędów" nie znaczy, że przepływomierz jest dobry. Należy sprawdzić wydajność przepływomierza, maksymalne napięcie (przy wciśniętym gazie do podłogi i ok. 7'000obrotów) powinno wynosić 4,45V. Jeśli jest poniżej 4V przepływomierz kwalifikuje się do wymiany. Jeżeli Twój elektryk nie potrafi tego sprawdzić to zmień elektryka. Ja to potrafię, a nie jestem elektrykiem (ani nawet w ogóle mechanikiem).

    Bardzo możliwe, że nakłada się tu kilka rzeczy.

    Ps. Moja Bella poszła kiedyś 235km/h (zegarowo) na płaskim, zanim jeszcze wsadziłem gaz (jechałem sam, na pusto). Dopóki spokojnie nie przekroczysz 200km/h na pewno masz niesprawną Alfę...
    Czym sprawdzasz napięcie i gdzie, woltomierzem czy na komputerze?

  6. #36
    sibol
    Gość

    Domyślnie

    hej ALFAWM,
    i ja wrzuce swoje 5gr. Juz kilkakrotnie w swoim zyciu czyscilem przepustnice w swoich poprzednich autka i mialem kiedy podobny problem do Twojego i rozwiazaniem jego bylo: demontaz przepustnicy i czyszczenie na blysk benzyna ekstrakcyjna a nastepnie montaz i kasowanie ustawien ECU poprzez odpiecie klemy akumulatora na kilkanascie minut. Po tym czasie podlaczasz kleme i odpalasz bryke (zimny silnik, najlepiej po nocy), pozwalajac jej pochodzic na wolnych obrotach przez 2-3min, a pozniej przejazdzka tempem emeryta az wskaznik temp. cieczy chlodzace bedzie juz jakis czas w pozycji standardowej (czyli ok 90st.C). U mnie pomoglo...
    Aha, w czasie przejazdzki najlepiej nie wlaczac za duzo tzn. klima, radio.
    Ostatnio edytowane przez sibol ; 30-10-2009 o 23:12

  7. #37
    alfawm
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał sibol Zobacz post
    hej ALFAWM,
    i ja wrzuce swoje 5gr. Juz kilkakrotnie w swoim zyciu czyscilem przepustnice w swoich poprzednich autka i mialem kiedy podobny problem do Twojego i rozwiazaniem jego bylo: demontaz przepustnicy i czyszczenie na blysk benzyna ekstrakcyjna a nastepnie montaz i kasowanie ustawien ECU poprzez odpiecie klemy akumulatora na kilkanascie minut. Po tym czasie podlaczasz kleme i odpalasz bryke (zimny silnik, najlepiej po nocy), pozwalajac jej pochodzic na wolnych obrotach przez 2-3min, a pozniej przejazdzka tempem emeryta az wskaznik temp. cieczy chlodzace bedzie juz jakis czas w pozycji standardowej (czyli ok 90st.C). U mnie pomoglo...
    Aha, w czasie przejazdzki najlepiej nie wlaczac za duzo tzn. klima, radio.
    Dziękuję wszystkim na forum za cenne podpowiedzi.
    Po niedzieli zabieram się za dokładne czyszczenie przepustnicy, jaki będzie tego efekt to napiszę. Wymienię również świece.
    Nie wiem czy to jest od świec ale jak spokojnie jadę np. na trzecim biegu po równej drodze tak 50-tką to auto jedzie bez dodawania gazu ale co jakiś czas nagle mnie przyhamuje, muszę dodać wtedy gazu i znowu wszystko wraca do tego co napisałem wcześniej. Może to świece ale również może to być że przechodzi wtedy do swoich normalnych obrotów.
    No nic będę coś kombinował a efekt tego opiszę na forum, może się komuś przyda w podobnych sytuacjach.
    Pozdrawiam wszystkich użytkowników alf.

  8. #38
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfawm Zobacz post
    Jak odłączę tą cienką rurkę gumową która jest za przepływomierzem ( czyli między przepływomierzem a przepustnicą) i dochodzi pod pokrywę silnika to obroty zdecydowanie maleją do około 1000 i utrzymują się w miarę stabilnie, i nie ma to znaczenia czy wlot tej gumowej rurki jest zatkany czy nie, obroty 1000. Wystarczy tylko przybliżyć końcówkę tej rurki do wlotu tam gdzie ma być a obroty zaraz wzrastają. Jaki z tego wniosek mogę wyciągnąć?
    Wniosek jest taki, że w ten sposób dajesz silnikowi lewe powietrze.
    Ja wyraźnie prosiłem, żebyś odłączył drugą część odmy, czyli wąż łączący pokrywę zaworów z kolektorem ssącym. Pisałem też, że trzeba zaślepić wlot do kolektora (króciec przed zaworkiem zwrotnym) własnie po to, żeby nie dopuścić do pobierania lewego powietrza.

  9. #39
    alfawm
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Wniosek jest taki, że w ten sposób dajesz silnikowi lewe powietrze.
    Ja wyraźnie prosiłem, żebyś odłączył drugą część odmy, czyli wąż łączący pokrywę zaworów z kolektorem ssącym. Pisałem też, że trzeba zaślepić wlot do kolektora (króciec przed zaworkiem zwrotnym) własnie po to, żeby nie dopuścić do pobierania lewego powietrza.
    Wyczyściłem wczoraj przepustnicę silniczka krokowego nie czyściłem bo nie mogłem go odkręcić z braku czasu a dzisiaj muszę mieć auto. Efekt tej czynności taki że chodził silnik przez około 4 minuty z 1100 obr następnie obroty zaczęły wzrastać stopniowo do 1800. Jak go przegazuję to obroty spadną do tych ok 1100. Ale podczas jazdy zachowuje się tak samo jak poprzednio czyli jak wyrzucam na luz to obr 2000 przegazuję to tak jak wyżej napisałem.
    Jutro zabieram się konkretnie za robotę. I jeszcze jedno, jak wyjąłem przepustnicę to tam od spodu wychodzą jakieś dwie cienkie rurki gumowe.
    Jedna co z lokalizowałem to dochodzi pod pokrywę silnika. Czy tą rurkę odłączyć i zrobić tak jak napisałeś? Wybacz że nie wyrażam się fachowo ale nie znam się na tym.

  10. #40
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfawm Zobacz post
    Wyczyściłem wczoraj przepustnicę silniczka krokowego nie czyściłem bo nie mogłem go odkręcić z braku czasu a dzisiaj muszę mieć auto. Efekt tej czynności taki że chodził silnik przez około 4 minuty z 1100 obr następnie obroty zaczęły wzrastać stopniowo do 1800. Jak go przegazuję to obroty spadną do tych ok 1100. Ale podczas jazdy zachowuje się tak samo jak poprzednio czyli jak wyrzucam na luz to obr 2000 przegazuję to tak jak wyżej napisałem.
    Jutro zabieram się konkretnie za robotę. I jeszcze jedno, jak wyjąłem przepustnicę to tam od spodu wychodzą jakieś dwie cienkie rurki gumowe.
    Jedna co z lokalizowałem to dochodzi pod pokrywę silnika. Czy tą rurkę odłączyć i zrobić tak jak napisałeś? Wybacz że nie wyrażam się fachowo ale nie znam się na tym.
    Cały czas nie rozumiesz, o co mi chodzi. Niepotrzebnie skupiasz swoją uwagę na otoczeniu przepustnicy. Te rurki, o ktorych piszesz to prawdopodobnie przewody: od serwa hamulców i doprowadzający pary paliwa do kolektora.
    A mi cały czas chodzi o odmę. Odma w TS-ie składa się z 2 przewodów, które wychodzą z prawego górnego rogu pokrywy zaworów. Jeden przewód łączy tę pokrywę z rurą gumową przed przepustnicą i tego nie ruszaj, a drugi łączy pokrywę z kolektorem ssącym. Zdejmij ten przewód z króćca pokrywy zaworów i go po prostu zaślep. A potem odpal samochód, trochę pojeździj i napisz, czy to coś pomogło.
    Poszukaj też na forum tematów o odmie. W jednym z nich była bardzo ciekawa dyskusja o zaworku zwrotnym w kolektorze ssącym i o jego zaślepianiu.Tu masz link http://www.forum.alfaholicy.org/147_...ek_odmy-2.html
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 02-11-2009 o 20:58

Podobne wątki

  1. Jak wyciągnąć głośniki.
    Utworzone przez lysy76 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 31-01-2020, 17:02
  2. Kluczyk - mogę go wyciągnąć w dowolnym momencie !
    Utworzone przez Torin w dziale 166
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 25-04-2015, 17:56
  3. Wyciągnąć czy zostawić aku?
    Utworzone przez Cycu w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-05-2011, 13:49
  4. [159] Mogę odbierać, ale nie mogę dzwonić z telefonu wbudowanego w Navi
    Utworzone przez Condelone w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 28-12-2010, 22:35
  5. Nie mogę otworzyć auta z pilota + nie mogę odpalić.
    Utworzone przez pawelmynia w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 28-12-2010, 22:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory