Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 42

Temat: Klucz wariatora... Pomocy !

  1. #1
    bodziak_spiz
    Gość

    Domyślnie Klucz wariatora... Pomocy !

    Panowie i byc moze panie... kupilem wariator i mialem zamiar go wymienic wczoraj jednakze razem ze swoim mechanikiem zauwazylismy ze nie da sie odkrecic wariatora , no i potrzebny do tego jest klucz taki szescio oczkowy. Na chwile obecna jest mozliwosc tylko jego zakupu ( koszt 100 zl ) ale nie ma sensu chyba tylko kupowac go na jedna wymiane... Moze ktos z was posiada taki klucz i mieszka w obrebie katowic ?

  2. #2
    kojut
    Gość

    Domyślnie

    Można taki klucz zrobić samemu: http://home.hccnet.nl/jaap.bouma/PhaseVariator.htm

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    wystarczy ze weźmiesz kawałek jakiegos płaskownika, nawiercisz dwa otwory i przykręcisz go do wariatora na dwie te małe (oryginalne!!!) śruby.. kawałek rurki i sie odkręci, blokujesz w imadle

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Zawsze wkręcałem 2 śruby w wariata. kawał pręta pomiędzy i bez problemu.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    tylko nie rób tego przypadkiem na silniku!!!
    prawidłowo i bezpiecznie jest ścisnąć wymontowany wałek rozrządu w imadle poprzez deseczki i dopiero odkręcać wariator.


    moja druga ulubienica...

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar RafcioL27
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    AR 156 2.0 TS 2000r.SW + LPG
    Postów
    472

    Domyślnie

    tylko śruby minimum 8.8 (chodzi o twardość), bo ja musiałem niestety zrobić takie cosik jednak na 4 śruby bo dwie nie dawały rady

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    te oryginalne są bardzo mocne i dwie spokojnie wystarczą

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Ma ktoś dobry tutorial do samodzielnej wymiany wariatora?
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  9. #9
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    motofan co chcesz wiedziec??
    powyżej chłopaki wrzucili dobry step by step
    Moja eks:
    Alfa Romeo 156 1,8 TS CF2 1999

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    Wymiana wariatora to pikuś
    Tylko jak później założyć rozrząd???....hehe

Podobne wątki

  1. Klucz do kół
    Utworzone przez rooney w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 25-05-2013, 09:10
  2. [145] klucz?
    Utworzone przez sław w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 14-06-2009, 22:52
  3. Klucz :)
    Utworzone przez Makaron w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 28-04-2009, 21:19
  4. Klucz dynamometryczny
    Utworzone przez Maciek84 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 26-10-2008, 20:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory