Na równoległym forum twierdzisz że jest to opornik, a raczej twój elektryk tak twierdzi. A czy ten twój mistrz miał kiedykolwiek do czynienia z takim właśnie przypadkiem ? Powiem ci że ja również byłem z tym problemem u elektromechanika, i on także obstawiał opornik i wymieniał takowy , lecz w AR 156 i okazało się to dobrym rozwiązaniemZgadza się - w niektórych modelach/markach opornik nie jest zintegrowany z silnikiem, a naprawa takiej usterki sprowadza się jedynie do wymiany tegoż opornika. Tutaj jest inaczej, aczkolwiek mogę się mylić ... Może znajdować się on gdzieś indziej, lecz nie mam kompletnie pomysłu gdzie ;/
Powiem Ci, że elektrykiem nie jestem i nie jestem w stanie odróżnić opornika od rezystora czy cewki.. Dla mnie są to elementy, na których się kompletnie nie znam i niestety muszę polegać na innych.
W każdym razie po wymianie tego wentylatora, rzecz jasna stary,zepsuty został dla mnie i specjalnie dla ciebie postanowiłem sfotografować jak to wygląda, a wygląda to tak jak sądziłem - wszystko jest razem ze sobą połączone. Więc jeżeli znasz kogoś kto porządnie się na tym zna i będzie potrafił trochę polutować - życzę powodzenia i czekam na relację z tego wyczynu
Jeszcze jedno. Podczas naprawy zauważyliśmy że wentylator był już wcześniej wymieniany/naprawiany - o czym świadczy ułamany swego rodzaju zatrzask, na dodatek w dwóch miejscach , co sprawiało że skrzynka z wiatrakiem była bardzo luźna, lecz równiez z tym sobie poradziliśmy - większe podkładki pod śruby. Mało tego - śmiem twierdzić ,że nawet sam wentylator był naprawiany lub ktoś tam już wcześniej zaglądał, o czym świadczy ułamany jeden z czterech bolców na którym się trzyma pokrywa widocznej płytki.
oto zdjęcie :
http://img5.imageshack.us/img5/8533/pic0023wk.jpg