Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Koszt wymaiany rozrzadu w 2,4 20V

  1. #1
    Ktopor
    Gość

    Domyślnie Koszt wymaiany rozrzadu w 2,4 20V

    Witam
    w najblizszym czasie czeka mnie wymiana rozrzadu w mojej Alfie z silniczkiem 2,4 JTD 20V w zwiazku ztym mam pytanie ile taka operacja kosztuje?

    A przy okazji drugie pytanie wymieniam olej po 20 000 km (zgodnie z instrukcja) czy to nie za zadko?

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Qki
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Zamość, Lublin
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 20V
    Postów
    974

    Domyślnie

    Części zamawiałem u Poutka z forum, zapłaciłem coś koło 500 zł z przesyłką. Za wymianę mechanik chciał 150 zł także tak to wygląda i jest to chyba najtaniej jak można. Średnio w "profesjonalnej firmie" zapłacisz za komplet czyli ich części i wymiana nie mniej jak 1000 zł.

    Olej co 20k km? Bez przesady, wymienia się co 10k km - polecane firmy: valvoline, selenia. Ja jeździłem na Castrolu jedną wymianę, teraz jeżdżę na Selenii. Może nie jest olejem najlepszym parametrycznie ale polecanym przez Fiata (no wiem umowa ) i plusem jest to że RACZEJ go nie podrabiają. Oczywiście do naszych silników 5W40. Cenowo Selenia, Castrol 240 zł około wychodzi. Filtr oleju używam MANN.


  3. #3
    kubawro
    Gość

    Domyślnie

    we wroclawiu;
    kompletny rozrzad
    +pompa wody (nie wiem po co ale podobno trzeba): 700zl
    robota poza ASO: 600zl

    1300

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Qki
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Zamość, Lublin
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 20V
    Postów
    974

    Domyślnie

    Cytat Napisał kubawro Zobacz post
    we wroclawiu;
    kompletny rozrzad
    +pompa wody (nie wiem po co ale podobno trzeba): 700zl
    robota poza ASO: 600zl

    1300
    MASAKRA! Nie dajcie się naciągać na takie ceny u mechaników. Części załatwiaj we własnym zakresie a robocizna szukaj gdzie taniej.. oczywiście też nie w byle najgorszym zakładzie. Wiadomo że najpewniej było by w ASO ale wtedy wychodzi już na prawdę sporo. Pompa wody jest konieczna do wymiany bo jej "przebieg" jest podobny do "przebiegu" rozrządu więc lepiej żeby się nie schrzaniła rozwalając pasek itp.


  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Cytat Napisał Ktopor Zobacz post
    wymieniam olej po 20 000 km (zgodnie z instrukcja) czy to nie za zadko?
    Zdecydowanie za rzadko! Wymieniaj co 10tys!

    Ja części kupiłem na allegro (użytkownik: tanifiat). Rozrząd+pompa ~580zł
    Robocizna w ASO 366zł = gwarancja na 120tys.km + wpis do książki.

    Przy okazji kupiłem i Selenie WR, oryginalny filtr oleju i pasek wielorowkowy...

    PS. ASO może zrobić na zamiennikach - wówczas gwarancja będzie na ok 60tkm, czyli myślę, że powyższe rozwiązanie jest ok pomimo, że teoretycznie można zrobić jeszcze taniej...

  6. #6
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Hamburg, Niemcy
    Auto
    156 3.2 V6 GTA
    Postów
    168

    Domyślnie

    Cytat Napisał Qki Zobacz post
    MASAKRA! Nie dajcie się naciągać na takie ceny u mechaników. Części załatwiaj we własnym zakresie a robocizna szukaj gdzie taniej...
    Nie rób tak!

    Idź do warsztatu, na początku spytaj czy dają ci jakąś gwarancję na poprawnie założony pasek itp, ile tkm mniej więcej, zapewne warunkiem będzie zamówienie części przez nich. Lepiej jednak zapłacić te 200zł więcej i mieć gwarancję warsztatu niż kupić tanio na allegro nie wiadomo co.

    Jeśli przyniesiesz swoje części to w wielu warsztatach o takiej gwarancji zapomnij, pozwól im zamówić wszystko, niech złożą i możesz spać spokojnie, bo gdyby jednak coś spaprali albo cokolwiek innego by się stało z rozrządem to możesz od nich wyciągnąć za uszkodzony silnik, nie zostaniesz na lodzie.

    Mechanicy wiedząc, że udzielają ci gwarancji na to co robią bardziej przyłożą się do pracy, aby uniknąć problemów w przyszłości z tobą i twoim silnikiem, a gdy dasz im części to wymienią albo nie wymienią, co ich to będzie obchodziło skoro i tak części są twoje więc gwarancji ci nie dają.

    Jeśli chodzi o rozrząd to nie szukaj oszczędności na tak poważnych elementach.

    To co napisał twardy by mi odpowiadało.

    "ASO może zrobić na zamiennikach - wówczas gwarancja będzie na ok 60tkm, czyli myślę, że powyższe rozwiązanie jest ok pomimo, że teoretycznie można zrobić jeszcze taniej..."

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar Krajcok
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Oberschlesien
    Postów
    785

    Domyślnie

    Kolega ZOMEBA ma racje, rozrzad to nie element, na ktorym mozna oszczedzac. Dla oszczednosci 200 zl ryzykowac rozwalony silnik albo dla 100 zl zostawiac auto u pyproków, ktorzy beda sie uczyc jak ustawic rozrzad w JTD? Ja bym w to nie wchodzil. Ostatnio mocno polecane sa paski Contitech'a i rolki Rouville (chyba tak sie to pisze).
    Ostatnio edytowane przez Krajcok ; 05-12-2009 o 10:53
    Krajcok
    GT JTD Q2 Rosso Scuderia 205 PS (historia)
    XKR 4.0 V8 kompressor

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Qki
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Zamość, Lublin
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 20V
    Postów
    974

    Domyślnie

    W moim przypadku żaden warsztat nie powiedział mi ceny z różnicą 200 zł.. zawsze było to 700-800 zł za same części a robocizna dużo więcej.. Jeśli dany mechanik jest polecany przez kogoś, ma dobrą opinię i duży warsztat to nie ma co się obawiać jego pracy.


  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar Matt21
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Szopie
    Auto
    Po-Jeep Grand Cherokee - luźno spasowany, wysokoobrotowy 1.6 TS
    Postów
    796

    Domyślnie

    Cytat Napisał Qki Zobacz post
    W moim przypadku żaden warsztat nie powiedział mi ceny z różnicą 200 zł.. zawsze było to 700-800 zł za same części a robocizna dużo więcej.. Jeśli dany mechanik jest polecany przez kogoś, ma dobrą opinię i duży warsztat to nie ma co się obawiać jego pracy.
    Zapomniałeś o ciągłych kolejkach i zajętych terminach kilka tyg. do przodu
    DIESEL POWER - BEZ DYMU NIE MA OGNIA !!
    Honda CBR 929 - DYMU BRAK OGIEŃ POZOSTAŁ









  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Qki
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Zamość, Lublin
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 20V
    Postów
    974

    Domyślnie

    Cytat Napisał Matt21 Zobacz post
    Zapomniałeś o ciągłych kolejkach i zajętych terminach kilka tyg. do przodu
    No to racja, ja do swojego dzwoniłem pare razy dopiero udało się umówić konkretny termin.


Podobne wątki

  1. [159] wymiana rozrzadu 2.2 benzyna - koszt i jaki warsztat wybrac w Warszawie?
    Utworzone przez zgadnij w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 11-04-2017, 16:27
  2. Koszt sprzegła 2,4 JTD
    Utworzone przez siwyopole w dziale 166
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 26-05-2014, 11:17
  3. koszt naprawy 147
    Utworzone przez czarek28 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 18-10-2013, 15:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory