Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 33

Temat: Tektura na przodzie auta

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Qki
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Zamość, Lublin
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 20V
    Postów
    974

    Domyślnie Tektura na przodzie auta

    Witam!

    Coraz częściej widzę jak różne auta mają pozatykane wloty powietrza tekturami, szmatami, taśmami i innym tego typu badziewiem.. Jak rozumiem ma to chronić przed różnego rodzaju zbytnim ochłodzeniem silnika w te ciężkie mrozy.

    Ja nigdy czegoś takiego nie zakładałem ani w poprzednim Citroenie ani w Alfie więc gdzie jest haczyk? Ja robię źle że nie zakładam tektur z przodu czy oni że są nadgorliwi?

    Może mi ktoś ten temat wyłożyć i nakierować jak mam czynić żeby było dobrze ??


  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Tak tektura lub coś w tym stylu zapobiega wychładzaniu się silnika przy szybszej jeździe na wysokich biegach (szczególnie Diesel), ale ma też wady, jak np zakłócanie cyrkulacji powietrza. Przy temp. rzędu -5 do -10 nie ma moim zdaniem potrzeby takiego czegoś zakładać, ale w dni bardzo zimne pomaga to trochę szybciej nagrzać silnik jadąc dość szybko zaraz po odpaleniu. Ja tego też nie używam , więc nie jesteś odosobnionym przypadkiem.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Matt21
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Szopie
    Auto
    Po-Jeep Grand Cherokee - luźno spasowany, wysokoobrotowy 1.6 TS
    Postów
    796

    Domyślnie

    Czyń tak jak serce Ci mówi Łukaszu A tak serio skoro silnik osiaga Ci optymalną temperature to nie masz co kombinowac Silnik poprostu sie szybciej nagrzewa ale co bedzie jak polecisz w 200km trase z takim wynalazkiem i pogonisz auto??
    DIESEL POWER - BEZ DYMU NIE MA OGNIA !!
    Honda CBR 929 - DYMU BRAK OGIEŃ POZOSTAŁ









  4. #4
    Emeryt Fachowiec
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Giulia 2.0 Turbo 200KM '17
    Postów
    2,169

    Domyślnie

    Szybciej ci się nagrzeje podczas jazdy, ale co z jazdą po mieście? Warto ryzykować przegrzanie dla tych 2 minut jazdy w zimnym? Na postoju takie coś na pewno nie pomoże.

    To chyba niemożliwe, żeby silnik podczas pracy nie nagrzał się do optymalnej temperatury? Oczywiście jak się ma sprawny termostat...

  5. #5
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tuti Zobacz post

    To chyba niemożliwe, żeby silnik podczas pracy nie nagrzał się do optymalnej temperatury? Oczywiście jak się ma sprawny termostat...
    Zalezy kto jakie odcinki pokonuje. Kiedy miałem 155 V6, to jadąc na uczelnie udawało mi się osiągnąć jedynie 70 stopni. Jakbym założył tekturke to bym doszedł do 90 stopni
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Qki
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Zamość, Lublin
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 20V
    Postów
    974

    Domyślnie

    Temperaturę osiąga normalnie. Na początku i tak moja jazda zaczyna się trasą ale w zimie nie szybciej jak 70-80km i na niskich obrotach żeby nie piłować zamarzniętego silnika. Później wskaźnik temperatury też wskazuje tak jak powinno - nie nie jest za zimno ani za ciepło .

    Więc po cholerę ludzie z tym jeżdżą?

    To że się szybciej nagrzeje - ok, racja, logiczne.. Ale właśnie co potem? Silnik będzie gotów do "piłowania" i się znowu będzie przegrzewał.. To tak latać zakładać i zdejmować co jakiś czas bezsens :|. Zwykle widzę takie sytuacje na trasie właśnie..


  7. #7
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Polonez miał specjalną nakładkę na zimę z otwieranymi lufcikami. Jak zimno to sie je zamykało, a jak cieplej(bez mrozu) to sie otwierało
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  8. #8
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Ja na ten karton, czy folię jak dzisiaj widziałem na Dukacie z DHLa mówię "termostat". Nie dogrzewa się to zakładają tekturę. Tak szczerze to mi to koło d... lata kto sobie wiesza. Karton nie naraża mnie na niebezpieczeństwo .

    ---------- Post dodany o godzinie 19:41 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 19:39 ----------

    Cytat Napisał Majkel Zobacz post
    Jak zimno to sie je zamykało, a jak cieplej(bez mrozu) to sie otwierało
    To samo miałem w Audi, w Alfie się nie przyglądałem.
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  9. #9
    Emeryt Fachowiec
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Giulia 2.0 Turbo 200KM '17
    Postów
    2,169

    Domyślnie

    Cytat Napisał Qki Zobacz post
    Więc po cholerę ludzie z tym jeżdżą?
    Po taką samą jak dolewanie benzyny czy denaturatu do diesli. Pomagać może trochę pomoże, ale jak ktoś dba o auto to nie cuduje

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    No tak tektura tańsza niż termostat. Przez chłodnicę chyba nie wieje aż tak mocno żeby silnik na małym obiegu się nie dogrzewał. Producenci po to śmigają po Finlandi i innych szpicbergenach żeby tektury nie trzeba było montować, tak myślę. Sprawny termostat i tyle.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

Podobne wątki

  1. [Giulietta] podnoszenie auta
    Utworzone przez tx555 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 17-06-2024, 12:33
  2. Moc Auta Z LPG
    Utworzone przez polkop w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 29-07-2013, 20:14
  3. alfa 147 stukanie na przodzie
    Utworzone przez boski522 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-06-2012, 20:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory