Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 33

Temat: Tektura na przodzie auta

  1. #11
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    To żeby nie było, że zasłonięty wlot powietrza do chłodnicy to nasza tylko polska domena to proszę:



    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156 SW 2,5 V6 2002
    Postów
    88

    Domyślnie

    Z tekturką, folią czy innym styropianem chodzi też o to, że silnik wolniej stygnie. Np w Iveco daily przy 5 stopniach mrozu po 15-20 minutach temperatura silnika spada poniżej 40 stopni a z przytkanymi wlotami nie spadała w tym czasie poniżej 70 stopni.

  3. #13
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Cytat Napisał gajowy Zobacz post
    Z tekturką, folią czy innym styropianem chodzi też o to, że silnik wolniej stygnie
    I szybciej się nagrzewa
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  4. #14
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    ja stosowałem ta metodę wkładajac karton za chłodnicę mojej hondy civic. W zimie szybciej się nagrzewala i wolniej studziła, anigdy nie było problemu z przegrzaniem. Ogólnie metoda bardzo dobra. Jeszcze nie próbowałem tego w moim dieslu.

  5. #15
    a7198
    Gość

    Domyślnie

    Oczywiście, że zakładanie osłony chodnicy w takich niskich temperaturach ma sens - dotyczy to przewaznie silników diesla. Każdy silnik diesla jest silnikiem niegogrzanym. Ryzyko przehrzania takiego silnika jest znikome. Czas nagrzania silnika diesla jest znacznie dłuższy niż nagrzanie silnika benzynowego. Czasami trwa to kilkadziesiąt minut. Termostat po osiągnięciu pewnej temperatury roboczej otwiera się i nastepuje otwarcie dużego obiegu chłodzenia silnika. Pompa cieczy chłodzącej wydatnie temu pomaga. Czyli bardzo szybko nastepuje ochłodznie silnika. Szkodliwym dla silnika sa własnie takie stany rzeczy jak wahania temperatur. Jesli przed chłodnicą będzie element zatrzymujący zimne powietrze, bedzie powodował powolniejsze wychładzanie chodnicy. Co będzie sprzyjało na żywotność silnika, bo po otawarciu termostatu do układu chłodznie samego silnika wpłynie w miare ciepły płyn z układu chłodzenia zamiast zimnego (wychłodzonego podczas jazdy).

    Druga kwestia poruszona przez kogoś, to wskaźnik temperatury. W nowoczesnych samochodach wskaźnik jest tak wyskalowany aby zawsze pokazywał poziom 90 stopni pomimo tego, że rzeczywista temperatura to np. 70 lub 120 stopni. Chodzi o to aby kierowcy zapewnić komfort prowadzenia i nie "stresować" go nipokojącymi sygnałami z pochodzącymi z silnika. W niektórych samochodach np w VW Uzytkowe w wrsjach "uboższych" w ogóle nie wystepuje wskaźnik temperatury, bo i po co? To duzy koszt dla fabryki w przeliczeniu na ilość wyprodukowanych egzemplarzy. Ryzyko przegrzania silnika jest żadne.

    Więc jak ktoś chce jeździć w cieple i zaoszczędzić pewnie promil z promila paliwa, to smiało może zakładać taką osłonę

  6. #16
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    Cytat Napisał a7198 Zobacz post
    Oczywiście, że zakładanie osłony chodnicy w takich niskich temperaturach ma sens - dotyczy to przewaznie silników diesla. Każdy silnik diesla jest silnikiem niegogrzanym. Ryzyko przehrzania takiego silnika jest znikome. Czas nagrzania silnika diesla jest znacznie dłuższy niż nagrzanie silnika benzynowego. Czasami trwa to kilkadziesiąt minut. Termostat po osiągnięciu pewnej temperatury roboczej otwiera się i nastepuje otwarcie dużego obiegu chłodzenia silnika. Pompa cieczy chłodzącej wydatnie temu pomaga. Czyli bardzo szybko nastepuje ochłodznie silnika. Szkodliwym dla silnika sa własnie takie stany rzeczy jak wahania temperatur. Jesli przed chłodnicą będzie element zatrzymujący zimne powietrze, bedzie powodował powolniejsze wychładzanie chodnicy. Co będzie sprzyjało na żywotność silnika, bo po otawarciu termostatu do układu chłodznie samego silnika wpłynie w miare ciepły płyn z układu chłodzenia zamiast zimnego (wychłodzonego podczas jazdy).

    Druga kwestia poruszona przez kogoś, to wskaźnik temperatury. W nowoczesnych samochodach wskaźnik jest tak wyskalowany aby zawsze pokazywał poziom 90 stopni pomimo tego, że rzeczywista temperatura to np. 70 lub 120 stopni. Chodzi o to aby kierowcy zapewnić komfort prowadzenia i nie "stresować" go nipokojącymi sygnałami z pochodzącymi z silnika. W niektórych samochodach np w VW Uzytkowe w wrsjach "uboższych" w ogóle nie wystepuje wskaźnik temperatury, bo i po co? To duzy koszt dla fabryki w przeliczeniu na ilość wyprodukowanych egzemplarzy. Ryzyko przegrzania silnika jest żadne.

    Więc jak ktoś chce jeździć w cieple i zaoszczędzić pewnie promil z promila paliwa, to smiało może zakładać taką osłonę
    no i kolega mnie przekonał. jutro zakładam karton po tyskim

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar GrzesiuŻar
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    156 SW 2.5 V6 2002/03 192KM
    Postów
    1,250

    Domyślnie

    Miałem w Astrze F oryginalnie odczepiany plastik w grillu, który można było na lato ściągnąć i robił się prześwit na chłodnicę I byo to dobre, bo w zimie nie przeszkadzało a w lato wolniej się grzał..

    W AR nie próbowałem jeszcze i nie widziałem żadnej AR z kartonem przy scudetto
    AR 146ti 2.0 16v '96
    AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
    AR 155 2.0 16v '95
    AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
    AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG

  8. #18
    plancior
    Gość

    Domyślnie

    a7198 bardzo ładnie opisał sens zakładnania "kartonu"
    Pomaga to w szybszym nagrzewaniu się silnika jak i wolniejszym jego schłodzeniu przez co nie ma zbyt dużych skoków temperatury.
    Jednak, takie środki stosuje się przeważnie w starszych konstrukcjach, lub pojazdach ciężarowych które są eksploatowane w ciężkich warunkach.
    W nowoczesnych dieslach nie są one w ogóle potrzebne ze względu na wydajne termostaty.
    Oczywiście, trzeba zastrzec, dobrze działający termostat to rzecz konieczna.

  9. #19
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    co do silnikow dogrzany polecam dogrzewanie sie alu ts'ow np w 75 kurde 12 km jazdy po miescie i dopiero mam 90:/

  10. #20
    ViP Romeo Avatar Mdx
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Volvo V60 D4 2015r.
    Postów
    532

    Domyślnie

    Chyba założę sobie taką osłonę na chłodnicę. Wczoraj 800 km zrobione po Polsce i temperatura płynu według wskaźnika ok 70 - 75 stopni, wskazówka od temperatury oleju nawet nie drgnęła dodam, że termostat zmieniany tydzień temu i raczej jest sprawny bo w mieście się zagrzewa do 90

    Niestety ale nie dam rady jeździć całą zimę na niskich obrotach
    Gdy nie dajesz rady, a walczysz dalej.... wtedy zaczyna się Kyokushin

Podobne wątki

  1. [Giulietta] podnoszenie auta
    Utworzone przez tx555 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 17-06-2024, 12:33
  2. Moc Auta Z LPG
    Utworzone przez polkop w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 29-07-2013, 20:14
  3. alfa 147 stukanie na przodzie
    Utworzone przez boski522 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-06-2012, 20:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory