Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Temat: Ile wahaczy wymieniliście w swojej przygodzie z Alfą?

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kacper_agh
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 2.0 TS 1997
    Postów
    415

    Domyślnie

    ceny z głowy mniej więcej
    wahacze przednie dół 1000zł
    wahacze przednie góra 400zl
    stabilizator przedni 400zl
    laczniki 4szt 300
    wahacze tyl poprzeczne 600zl
    tył podluzne 600
    stabilizator tyl 300
    3 600 zł plus robocizna tam gdzie nie doliczylem z częscia to ok 4000 zł w sumie
    wliczając amortyzatory 1 600
    niech jakieś sprezyny , np tyl lubi siadać, 500zł
    juz mamy 6 tys
    a gdzie czesci silnikowe itp,
    naprawde uwielbiam alfy ale koszty serwisowania sa olbrzymie
    Alfa Romeo:Giulia 2.0 '18- w budowie/159 2.0 '10 - na sprzedaż /156 2.0TS '97 -moja pierwsza -zgniła/156 2.0 JTS - trzymam na klasyka
    Pozostałe: Uaz 469 2,6i(Isuzu) - w błoto / Isuzu Trooper 3,5 V6 - w błoto / Volvo XC90 2.4D - nudziarz / Honda CB750 '91/ Fiat 126p '96

  2. #12
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Kraków
    Postów
    140

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kacper_agh Zobacz post
    ceny z głowy mniej więcej
    wahacze przednie dół 1000zł
    wahacze przednie góra 400zl
    stabilizator przedni 400zl
    laczniki 4szt 300
    wahacze tyl poprzeczne 600zl
    tył podluzne 600
    stabilizator tyl 300
    3 600 zł plus robocizna tam gdzie nie doliczylem z częscia to ok 4000 zł w sumie
    wliczając amortyzatory 1 600
    niech jakieś sprezyny , np tyl lubi siadać, 500zł
    juz mamy 6 tys
    a gdzie czesci silnikowe itp,
    naprawde uwielbiam alfy ale koszty serwisowania sa olbrzymie

    WOW! Rozwaliłeś mnie, przecież to 1/2, 1/3 wartości całego samochodu (przeważnie). Gdzie te stare, dobre czasy w Alfie gdzie zawieszenie było prawie wieczne :-) brat jeździł 33 i 75 i częściej wymieniał elementy silnika niż zawiechy (eksploatacyjne oczywiście).

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kacper_agh
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 2.0 TS 1997
    Postów
    415

    Domyślnie

    Te auta są dlatego takie tanie, bo ich koszty serwisowe są ogromne. Dalem sie skusic na samochód w złym stanie za małe pięniadze, a w remonty włozyłem tyle co dałem za samochod. Teraz bym juz nie kupił alfy z przebiegiem wiekszym niz 100tys
    Alfa Romeo:Giulia 2.0 '18- w budowie/159 2.0 '10 - na sprzedaż /156 2.0TS '97 -moja pierwsza -zgniła/156 2.0 JTS - trzymam na klasyka
    Pozostałe: Uaz 469 2,6i(Isuzu) - w błoto / Isuzu Trooper 3,5 V6 - w błoto / Volvo XC90 2.4D - nudziarz / Honda CB750 '91/ Fiat 126p '96

  4. #14
    csscss
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kacper_agh Zobacz post
    ceny z głowy mniej więcej
    wahacze przednie dół 1000zł
    wahacze przednie góra 400zl
    stabilizator przedni 400zl
    laczniki 4szt 300
    wahacze tyl poprzeczne 600zl
    tył podluzne 600
    stabilizator tyl 300
    3 600 zł plus robocizna tam gdzie nie doliczylem z częscia to ok 4000 zł w sumie
    wliczając amortyzatory 1 600
    niech jakieś sprezyny , np tyl lubi siadać, 500zł
    juz mamy 6 tys
    a gdzie czesci silnikowe itp,
    naprawde uwielbiam alfy ale koszty serwisowania sa olbrzymie
    skąd te ceny. ? Z kosmosu albo z ASO ? za 1100zł można mieć orginłały na przód górne i dolne plus orginalne łaczniki stabilizatora. plus gumy stabilizatora. Robocizna 200zł - fucha po godzinach faceta który pracuje w Aso i ma wprawe

    cena 2 dolnych orginałów to niecałe 600zł a nie 1000zł
    oto przykładowy link z allegro.

    http://www.allegro.pl/item854365490_...ryginalny.html
    Ostatnio edytowane przez csscss ; 22-12-2009 o 10:47

  5. #15
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Wili
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    LeGnIcA
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS 155KM 1999r. + LPG Stag, AR 146 1,6 boxer 1995r. + LPG
    Postów
    112

    Domyślnie

    no to i ja sie wypowiem Zaczne od tego że całe zawieszenie ( wszystko co robiłem) robiłem sam i jestem pewny tego jak to zrobiłem i myśle że jestem na tym około 1000zł spokojnie do przodu bo jezdziłem po mechanikach i pytałem o koszt.
    Najpierw robiłem tył auta tj. łaczniki stabilizatora tył + tuleje w wahaczach wleczonych. Koszt jednej tuleji 85zł + wprasowanie w warsztacie po 10zł od szt., koszt łącznika około 21zł:p z tyłu jest naprawde cichutko zero pukania
    Przód: z przodu wymieniałem wahacze górne, wymieniłem je na wahacze niemieckiej firmy "qap" sponsorującej programy na TVN Turbo, także w sklepie poradził mi nasz kolega z forum zrobiłem na nich około 10tys i narazie rewelacja choć chciałbym zeby dożyły minimum 60tys za dwa wahacze dałem165zł!!! za te pieniadze nie kupicie jednego wahacza TRW a jakość jest naprawde dobra. Nawet jezeli miałyby wytrzymać połowe przebiegu TRW to jeżeli chodzi o kase to nadal byłbym do przodu ale czuje ze nie rozlecą sie tak szybko
    pozdrawiam..

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kacper_agh
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 2.0 TS 1997
    Postów
    415

    Domyślnie

    Cytat Napisał csscss Zobacz post
    skąd te ceny. ? Z kosmosu albo z ASO ? za 1100zł można mieć orginłały na przód górne i dolne plus orginalne łaczniki stabilizatora. plus gumy stabilizatora. Robocizna 200zł - fucha po godzinach faceta który pracuje w Aso i ma wprawe

    cena 2 dolnych orginałów to niecałe 600zł a nie 1000zł
    oto przykładowy link z allegro.

    http://www.allegro.pl/item854365490_...ryginalny.html

    Chcialbym mieć taki taki zakład i takie tanie sklepy w okolicy. Ta aukcja to jakas jedna sztuka niewiadomo skąd.
    Wahacz przedni dolny TRW poza Aso placiłem dwa lata temu 370 albo 390 niepamietam, Robocizna 50 zl od sztuki , do tego ustawianie zbierznosci itp.
    Najlepijej robic sobie samemu, ale do tego trzeba mieć czas, miejsce i troche umiejętności, ja niestety potrzenuje samochodu codziennie i nie moge sobie pozwolić na esperymentowanie.
    Nie zmienia to jednak faktu, że zawieszenie wielowahaczowe w alfach to chyba jedno z najdroższych rozwiązań.
    Orientuje sie ktoś może ile kosztował by taki pełny zestaw do 159? pewnie sporo drożej
    Alfa Romeo:Giulia 2.0 '18- w budowie/159 2.0 '10 - na sprzedaż /156 2.0TS '97 -moja pierwsza -zgniła/156 2.0 JTS - trzymam na klasyka
    Pozostałe: Uaz 469 2,6i(Isuzu) - w błoto / Isuzu Trooper 3,5 V6 - w błoto / Volvo XC90 2.4D - nudziarz / Honda CB750 '91/ Fiat 126p '96

  7. #17
    mariusz147
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wili Zobacz post
    no to i ja sie wypowiem Zaczne od tego że całe zawieszenie ( wszystko co robiłem) robiłem sam i jestem pewny tego jak to zrobiłem i myśle że jestem na tym około 1000zł spokojnie do przodu bo jezdziłem po mechanikach i pytałem o koszt.
    Najpierw robiłem tył auta tj. łaczniki stabilizatora tył + tuleje w wahaczach wleczonych. Koszt jednej tuleji 85zł + wprasowanie w warsztacie po 10zł od szt., koszt łącznika około 21zł:p z tyłu jest naprawde cichutko zero pukania
    Przód: z przodu wymieniałem wahacze górne, wymieniłem je na wahacze niemieckiej firmy "qap" sponsorującej programy na TVN Turbo, także w sklepie poradził mi nasz kolega z forum zrobiłem na nich około 10tys i narazie rewelacja choć chciałbym zeby dożyły minimum 60tys za dwa wahacze dałem165zł!!! za te pieniadze nie kupicie jednego wahacza TRW a jakość jest naprawde dobra. Nawet jezeli miałyby wytrzymać połowe przebiegu TRW to jeżeli chodzi o kase to nadal byłbym do przodu ale czuje ze nie rozlecą sie tak szybko
    pozdrawiam..
    To jak jest wkoncu z tymi wachaczami Qap? Jedni mowia ze tandeta a inni je chwala. to jak jest naprawde?

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    Co do kosztów zawieszenia (na przykładzie 166 2.4jtd). robiłem całe zawieszenie zaraz po zakupie (tzn 2 tygodnie temu ) a więc ceny aktualne, nie z ASO, ale z jednego z dwóch warsztatów specjalizyjących się w alfach w mojej okolicy.
    Robiłem: nowe wahacze z przodu komplet dół (vema) i komplet góra (oryginał), gumy stabilizatora, tuleje wahaczy tył (4 szt.), tuleje belki tył 4 szt. W ramach tej samej naprawy wymieniana była nagrzewnica, osłona silnika od dołu, ogranicznik drzwi, żarówki i szereg drobnych pierdółek.
    Całość (na fakturę vat) kosztowała 5,7 tys.

    Dodam tylko, że oczywiście mogłem pojechać do znajomego mechanika u którego do tej pory serwisowałem auta i pewnie oszczędziłbym z 1,5 tys na robociźnie, ale chciałem mieć pewność, że moja alfa będzie od początku zrobiona dobrze przez fachowca. Na marginesie właściciel warsztatu też jeździ 166 a w garażu ma jeszcze kilka zabytkowych (i nie) alf własnoręcznie przez siebie wyremontowanych.

    Dodam na marginesie, żew tym samym warsztacie robiłem wtryski i świece żarowe (wtryski regeneracja, świece nowe) i zapłaciłem 1,95 tys. na fakturę.

    Razem z nowym akumulatorem, oponami wydałem niemal połowę tego co za auto, ale muszę powiedzieć, że nie żałuję.
    Alfa to najfajniejszy samochód jaki miałem. Zdecydowanie lepszy niż np. nowy Mondeo mk4, którym jeździłem służbowo przez ostatni rok.

    Rozpisałem się OT -sorry.

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar marshall
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    śląsk kręcę się tu i tam
    Auto
    jakieś alfy
    Postów
    1,055

    Domyślnie

    147 50tyś miało po zakupie 40 zrobione i wymieniony jeden dolny i 2 górne + gumska na stabilizatorze
    Gtv-122tyś przebiegu aktualnie 25tys wiecej jeden dolny wahacz i tylejki 2 tylne
    156sw zakup 150tyś aktualnie 159 2 górne dodam iż orginały siedziały do 155tyś km
    Zaczęło się niewinnie od pięknej 147 po 30sztuce tej marki stwierdzam że virus Alfa działa
    Aktual:
    AR 166FL 3.0 v6
    AR GT
    AR 166FL 2.4jtd 20v
    Zastava 750

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar borsukmax
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    piotrków trybunalski
    Auto
    ALFA ROMEO 156 1.8 106KW TS
    Postów
    531

    Domyślnie

    a ja jadę dalej , gitarę stare buty, stare i alfe, stara <jadę bo to moja wiara i alfa i gitara nie licz km kochaj
    Ostatnio edytowane przez borsukmax ; 23-12-2009 o 20:35

Podobne wątki

  1. Problem z Alfą!!z Alfą
    Utworzone przez Remik753 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 01-08-2012, 18:14
  2. [146] Problem z Alfą!!z Alfą
    Utworzone przez Remik753 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 31-07-2012, 16:27
  3. AR 159 2,0 MJTD po przygodzie
    Utworzone przez rybakmj w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 27-07-2012, 17:19
  4. co wymieniliście już w swojej alfie 147 od czasu jej zakupu?
    Utworzone przez krzysiiekb w dziale 147
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 08-08-2011, 20:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory