Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Temat: Czy spalanie zimą przy tych mrozach sporo wzrasta?

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kacper_agh
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 2.0 TS 1997
    Postów
    415

    Domyślnie

    Koledzy, to piszczenie/burzenie po odpaleniu przez jakas minute to wiatrak czujnika temteratury. Jest on poto zeby czujnik nie mierzyl temperatury deski tylko powietrza w samochodzie. Wymiana takiego silniczka jest nieoplacalna. Ja stosuje środek zaradczy czyli WD40 psikam w ta kratke i za popielniczka w watraczek(jak sie wsadzi palec w szczelini miedzy deska a popielnicza to czuć jak sie ten wiatraczek kręci)pomaga na kilka dni. Słyszalem ze mocna wycignąc ten silniczek i dokladniej nasmarowac, pomaga na dłużej.
    Alfa Romeo:Giulia 2.0 '18- w budowie/159 2.0 '10 - na sprzedaż /156 2.0TS '97 -moja pierwsza -zgniła/156 2.0 JTS - trzymam na klasyka
    Pozostałe: Uaz 469 2,6i(Isuzu) - w błoto / Isuzu Trooper 3,5 V6 - w błoto / Volvo XC90 2.4D - nudziarz / Honda CB750 '91/ Fiat 126p '96

  2. #12
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Wyjmuję się i trzeba nasmarować ośkę silniczka i będzie dłuugo działało. Trzeba uważać przy rozkręcaniu silniczka na części bo są tam zatrzaski plastikowe i można je połamać. Ja wkładałem pod każdy zatrzask cieniutką blaszkę i wyciągałem. A i kabelki są krótkie :-/.

    Smar użyłem z teflonem - taki dość rzadki.

    P.S. u mnie spalanie wzrosło bo odpalam autko na jaieś 7-10min zanim pojadę.

    Pzdr.
    Ostatnio edytowane przez MarcinTM ; 22-12-2009 o 09:24

  3. #13
    ViP Romeo Avatar Mdx
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Volvo V60 D4 2015r.
    Postów
    532

    Domyślnie

    spalanie mojego 2.0 TS w trasie wyszło 8,8l/100km (ok. 400 km dynamicznej jazdy i ok. 200km już spokojniej bo prowadziła moja dziewczyna) było to w piątek gdzie mrozy w niektórych miejscowościach sięgały nawet -17 stopni
    Gdy nie dajesz rady, a walczysz dalej.... wtedy zaczyna się Kyokushin

  4. #14
    Gwynbleidd
    Gość

    Domyślnie

    ja po wymienionej sondzie, przeplywce, oleju i filtrach + czyszczenie przepustnicy

    trasa Białogard -> Aachen 7,5L/100

  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kamien007
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łęczna
    Auto
    Alfa Romeo 156 3.2 Q2 rok 02 Azzurro Nuvola
    Postów
    689

    Domyślnie

    hmm a mnie zastanawia ile na rezerwie zrobię km. i jak się zapali kontrolka to ile mam litrów w baku?
    bo ostatnio dość często mi się zapala i zaleje za 50zł benzyny pojeżdżę trochę i zaraz rezerwa.. a jeżdżę na gazie benzyna tylko do odpalania . i dziwi mnie ze tak dużo benzyny idzie..

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamien007 Zobacz post
    hmm a mnie zastanawia ile na rezerwie zrobię km. i jak się zapali kontrolka to ile mam litrów w baku?
    bo ostatnio dość często mi się zapala i zaleje za 50zł benzyny pojeżdżę trochę i zaraz rezerwa.. a jeżdżę na gazie benzyna tylko do odpalania . i dziwi mnie ze tak dużo benzyny idzie..

    mi jak swieci rezerwa to na drugi dzien jade tankowac bo pozniej zalewajac wchodzi mi 63 litry wiec blisko na oparach jade hehheeh nie wiem ile ma dokladnie rezerwa w tym baku ale w 2.5 litra nie starcza na wiele po miescie

  7. #17
    comparecristoph
    Gość

    Domyślnie Problem z spalaniem

    WITAM JESTEM TU PJERWSZY RAZ ZAREJESTROWALEM SIE DLATEGO ZE MAM PROBLEM ZE SPALANIEM KUPILEM WLASNIE AUTO ALE COS NIEGRA DLACZEGO DLATEGO ZE WYJECHALEM 80 LITRUW PALIVA A PSZEJECHALEM TYLKO 400 KILOMETRUW TO ZNACZY ZE SPALA 20 NA 100
    JAZDA ODBYWALA SIE W MIESCIE BEZ SZALENIA AUTO TO ALFA ROMEO 156 2.0 T.S SELSPED DZJEKUJE ZA POMOC Z GURY






    sorki ale juz jakies 13 lat nie byem w polsce i zapomnialem trohe pisowni
    Ostatnio edytowane przez comparecristoph ; 06-01-2010 o 14:53

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar redek83
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Raszyn
    Auto
    Inny
    Postów
    945

    Domyślnie

    Jak dla mnie to zacznij od wyłączenia CAPSLOCK'a i napisz coś poprawną polszczyzną :/
    STOP CIOTOM DROGOWYM
    Było>> 166 2.4 JTD '99 >> GT 1.9 JTD '05 >> Jaguar X-Type 2.5 '03 >> Laguna 2 FL 1.9 DCI '05>>
    Jest>> Passat B6 2.0 TSI 200KM '07 ver. USA

  9. #19
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar lesio80
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    tychy
    Auto
    Narazie Fiat Panda 1.2 i 60 szalonych chabet , AR będzie za jakiś czas
    Postów
    417

    Domyślnie

    Buczenie może być też od wiatraka nawiewu (u mnie tak jest co jakiś czas) jak się zrobiło zimniej to zaczoł piszczeć, buczeć, itp. Wiatrak jest osadzony na ośi która nie jest smarowana, przy niskich temperaturach materiał się kurczy jak wiadomo, i zaczyna wpadać w rezonans podczas uruchamiania. Najlepiej wyjąc przesmarowac porządnie (żadnym WD40). Ja lekko podgrzałem smar (żeby był lekko płynny) i nasmarowałem, smary w silikonie, czy oleje na długo nie pomogą. Po rozgrzaniu (oś witraka jest ustawiona pionowo) olej i tak spłynie siłą grawitacji w dół i buczenie powróci.

    Spalanie w zimie czy niskich temeraturach zawsze będzie większe, Silnik ma większe opory przy uruchomieniu do momętu rozgrzania, powietrze zasysane do filtra jest żadsze co odczytują czujniki, przez to podawane dawki paliwa ulegaja zmianie (szczegulnie na krótkich odcinkach) i jedzie się przez 3-5 km jak na ssaniu, oczywiście w miare rozgrzewania silnika dawka stopniowo się zmniejsza.

    ---------- Post dodany o godzinie 07:44 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 07:39 ----------

    Jeżeli chodzi o paliwo i jego ilość to kiedyś do zwykłej 5 litrowej butelki po wodzie udało mi się wlac 5.7 L , dystrybutory terz maja przekłamanie, chodzi o kase, także jak trankuje to wiem że coś mogło być majstrowane i zapłacić mogę więcej za mniej paliwa niż w żeczywistości weszło do baku.

  10. #20
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Chrzanów
    Auto
    alfa romeo 156 2.4 jtd 2001r- była, bravo 2.0 multijet- jest
    Postów
    245

    Domyślnie

    Chyba coś pokręciłeś z tym zasysanym powietrzem. Przy wysokich temperaturach powietrze jest rzadsze, a nie przy niskich.

Podobne wątki

  1. [159] Praktyczne spalanie qtronica 1.9 ZIMĄ !!
    Utworzone przez variatore w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 15-03-2013, 11:40
  2. Problem z biegami przy mrozach
    Utworzone przez kuba669 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 23-02-2012, 14:18
  3. Problem z autem przy wysokich mrozach.
    Utworzone przez Gibsky w dziale 147
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 05-02-2012, 21:08
  4. średnie spalanie komputerka pokładowego szybko wzrasta
    Utworzone przez alfa 147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 09-10-2011, 15:46
  5. [159] Trzymanie temperatury silnika przy mrozach
    Utworzone przez macmau w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-12-2010, 08:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory