Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 35

Temat: ALFA 156 1.8 TS nie odpala.. PROBLEM

  1. #21
    Użytkownik Świeżak Avatar Sulerz
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    TKA
    Auto
    Selvio 2.0 280 KM ---> T9 TTTTT
    Postów
    159

    Domyślnie

    Myszka... (chciała pojedzic troche alfa ale zle sie to dla niej skończyło)

  2. #22
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał Sulerz Zobacz post
    No to poszło po kosztach...
    okazało sie ze pasek przeskoczył o 4 zeby..
    pochwale sie co wyminiłem:
    -Napinacze paska x3
    -Pasek rozrzadu
    -simieringi
    -zawory ssące 8sztuk
    -Splanowanie głowicy
    -i uszczelki...
    A dlaczego piszesz o 3 napinaczach? Przecież napinacz paska rozrządu jest 1 i 1 rolka prowadząca.
    Mógłbyś jeszcze coś więcej dodać o tych nieproszonych gościach?

    ---------- Post dodany o godzinie 12:37 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 12:33 ----------

    OK-już wiem, co było powodem. tak to jest czasami, jak posty są pisane w jednym czasie.

  3. #23
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Mi też przesunął się rozrząd, najbardziej tajemnicze jest to że robiłem go dwa lata temu i nie ma przejechane więcej jak 20 tyś.
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  4. #24
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A czy kontrolowałeś prawdłowość napięcia paska po przejechaniu pierwszych 2 tys. km od wymiany rozrządu?
    Jeśli tego nie robiłeś to prawdopodobnie powodem był źle wyregulowany napinacz.
    Zupełnie niedawno wymieniałem rozrząd w TS, w którym wskazówka napinacza była całkowicie opadnięta. Tylko cudem ten silnik nie miał kolizji.
    Zresztą nie jesteś pierwszy na tym forum, któremu prawie nowy rozrząd przeskoczył.
    To jest zawsze ewidentna wina mechaników, którzy nie potrafią odpowiednio ustawić nowego napinacza i bagatelizują potrzebę dokonania sprawdzenia po przejechaniu pierwszych 1-2 tys. km
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 15-11-2012 o 20:05

  5. #25
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Nie nie sprawdzałem paska, nie wiedziałem że trzeba, poprzedni mechanik mi wykonał zmianę rozrządu ale nie powiedział nic że muszę przyjechać na kontrolę. Fatalnie.
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  6. #26
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Bo mechanicy uważają, że to nie jest potrzebne, bo napinacz ma sprężynę, dzięki której jest zapewniona samoregulacja.
    Tylko jeśli napinacz na nowym, nieułożonym jeszcze pasku zostanie ustawiony "na punkt", to często bywa że on znacznie opadnie w początkowym okresie eksploatacji z uwagi na ułożenie się paska i ewentualne niewielkie wydłużenie.
    No i to wystarcza, bo wtedy sprężyna nie jest w stanie tego skompensować i kolizja gotowa.
    Ja zawsze, jak ustawiam nowy rozrząd, to naciągam napinacz trochę więcej, żeby nie dopuścić do takiej sytuacji, a potem przeprowadzam kontrolę i ewentualną korektę.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 16-11-2012 o 08:35

  7. #27
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Mechanik znalazł przyczynę przesunięcia się paska. Dokładnie to nie pasek się przesunął i nie była to także wina napięcia paska. Poprzedni majster nie sprawdził czy koło zębate rozrządu na wale korbowym jest dobrze dokręcone które obraca się razem z wałem i niestety nie było dobrze dokręcone. Śrubki od koła zębatego się odkręciły i koło zębate zamiast się obracać to zatrzymało się, kiedy wał dalej się kręcił i doszło do kolizji.

    Wygląda to tak:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	kolozebate.png
Wyświetleń:	84
Rozmiar:	66.6 KB
ID:	77880

    link do tej części:
    http://www.fiat-lancia-alfa.pl/kolo-...ef4f097e12a160
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  8. #28
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar bieniak
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Elbląg
    Auto
    rosso 156 98r 1,8TS:)
    Postów
    120

    Domyślnie

    hmmmm z tego co ja wiem to nie sprawdza się rozrządu po 1-2tys km
    podstawa to założyć odpowiednio pasek
    napiąć go także odpowiednio(i tu fakt mechanicy lecą na PAŁĘ Z USTAWIENIEM NAPINACZA 16 SAMOCHODÓW JUŻ POPRAWIAŁEM z czego 4 z ASO!!!!!!)
    ja osobiście po napięciu paska robię ze 3-4obroty wału sprawdzam napięcie i dokręcenie śrub potem odpalam bez osprzętu na chwilę sprawdzam jak silnik pracuje
    gaszę i ponownie sprawdzam ustawienie napięcie i dokręcenie śrub i dopiero przystępuję do składania

  9. #29
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał motofan Zobacz post
    Mechanik znalazł przyczynę przesunięcia się paska. Dokładnie to nie pasek się przesunął i nie była to także wina napięcia paska. Poprzedni majster nie sprawdził czy koło zębate rozrządu na wale korbowym jest dobrze dokręcone które obraca się razem z wałem i niestety nie było dobrze dokręcone. Śrubki od koła zębatego się odkręciły i koło zębate zamiast się obracać to zatrzymało się, kiedy wał dalej się kręcił i doszło do kolizji.

    Wygląda to tak:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	kolozebate.png
Wyświetleń:	84
Rozmiar:	66.6 KB
ID:	77880

    link do tej części:
    http://www.fiat-lancia-alfa.pl/kolo-...ef4f097e12a160
    To nie musi być wina poprzedniego mechanika, jeśli ten mechanik nic nie robił przy tym kole i miał zleconą tylko wymianę rozrządu.
    To jest wina tego mechanika, który wcześniej np. wymieniał simering na wale korbowym i za słabo dokręcił śrubę mocującą.
    To jest jedna z najmocniej dokręconych śrub w całym samochodzie i trzeba mieć czym ją porządnie przykręcić, bo inaczej koło się poluźni, zostanie zerwany klin i dojdzie do kolizji.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 19-11-2012 o 21:05

  10. #30
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    No tutaj właśnie zerwał się ten klin. Nie mówię że to wina poprzedniego mechanika, ale właśnie tego który jeszcze kiedyś to wymieniał. Obecny mechanik jutro dobierze się do głowicy i policzy koszta. Na pewno to koło zębate powiedział że trzeba kupić nowe i solidnie dokręcić i dodatkowo daje jeszcze te śruby na klej.
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

Podobne wątki

  1. Alfa 147 nie odpala imo nie puszcza dziwny problem
    Utworzone przez arczak w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-11-2014, 14:19
  2. [159] problem z rozruchem - alfa nie odpala. Alternator czy coś innego ?
    Utworzone przez prv87 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 02-04-2014, 20:39
  3. Problem ,błąd P1320,ALFA nie odpala
    Utworzone przez Damian156JTD w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-08-2013, 19:36
  4. Alfa nie odpala - problem z immobilizerem?
    Utworzone przez set2603 w dziale 156
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 14-03-2012, 20:29
  5. [145] bardzo powazny problem z Alfa- nie odpala
    Utworzone przez daniello22 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 08-10-2011, 07:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory