Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Podgrzewanie świec a czyjnik w termostacie-problem

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar SEBA-SB
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    RADOM
    Auto
    ALFA ROMEO GT 1.9 150KM
    Postów
    204

    Domyślnie Podgrzewanie świec a czujnik w termostacie-problem

    Mam problem z grzaniem świec, a mianowicie kontrolka od razu gasła po przekręceniu kluczyka. Pojechałem do mechanika i o n stwierdził ze sterownik od grzania świec jest do wymiany. wymieniłem go na nowy. Kupiłem za 270zł. Termostat też wymieniałem 2 dni wcześniej i jeden czujnik bo był zwalony. Termostat mam na dwa czujniki. Lecz po wymianie nadal kontrolka od razu gasła i nie podgrzewała świec.
    Dziś byłem u mechanika u tego co stwierdził, że mam sterownik do wymiany. Powiedziałem mu, że go wymieniłem itd. A on otworzył maskę popatrzył i spytał się czy wymieniałem termostat i razem z czujnikiem. A wymieniałem jeden czujnik bo był zły. On powiedział, że ten czujnik jest żle dobrany( jakieś parametry) i to jego wina. Odłączył go i powiedział, że tak będzie dobrze. Wszystko trwało około 5 minut nic nie wziął. Wróciłem do domu i sprawdziłem na zimnym silniku i teraz kontrolka od grzania świec pali się około 5 sekund czy to wystarczająco? Co sadzicie na temat tego czujnika a grzania świec? Może ktoś miał podobny przypadek? Jaki ten czujnik powinienem zakupić? Czujnik wymieniałem ten taki niebieskawy.
    Ostatnio edytowane przez SEBA-SB ; 21-01-2010 o 23:23

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Grzanie świec przez 5 sek to wystarczająco długo, ale bez sygnału z czujnika temperatury możesz pojeździć chwilowo. Zresztą jak on Ci zdiagnozował ten sterownik, skoro po jego wymianie okazuje się, że to nie tam był problem? Jedź na komputer i tam Ci pokażą błędy, a potem zmień co trzeba. Nie wiem, jaki masz silnik, więc też nie pomogę Ci zbytnio z tymi czujnikami. Podaj rok prod auta, lub rodzaj silnika (CF2 czy CF3).

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    No i tak to zazwyczaj jest jak się oddzielnie kupuje termostat i oddzielnie czujniki - to taka przestroga dla tych którzy lubią oszczędzać
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar misiek718
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    strzelno
    Auto
    alfa romeo 156 1.9JTD 1998r
    Postów
    291

    Domyślnie

    Witam to znaczy ze jak sie wymienia czujnik temp plynu chlodzacego to termostat tez trzeba bo tydzien temu wymienilem czujnik i bylem w serwisie i blad sie ciagle pojawia nawet po kasowaniu na drugi dzien wyjazd samochodu i po 4-5km kontrolka no i oczywiscie blad czujnika temp wody

  5. #5
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Kolego misiek, czujnik temp. ma się nijak do samego termostatu, po prostu masz uszkodzony czujnik temp.
    Czujnik w temp. 20 st.C ma posiadać oporność ok. 2 kohm.
    Gdy czujnik dobry to przyczyną może być uszkodzenie przewodu łączącego czujnik ze sterownikiem silnika.
    Najlepiej podłączyć się pod kom. diagnostyczny i sprawdzić jaką temp silnika pokazuje.

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar misiek718
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    strzelno
    Auto
    alfa romeo 156 1.9JTD 1998r
    Postów
    291

    Domyślnie

    to znaczy ze po prostu bylem w takim serwisie co nie umia naprawiac samochodow bo bylem 16stycznia w serwisie podpieli komputer i blad czujnika temp cieczy chlodzacej to czujnik wymienili i w niedziele kontrolka znow wiedz wizyta w serwisie 18stycznia i to samo zapytalem sie czemu w odpowiedzi ze blad moze sie pojawiac z innej przyczyny ale nie umieli tego okreslic co by znaczylo ze stary czujnik dobry jest

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar SEBA-SB
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    RADOM
    Auto
    ALFA ROMEO GT 1.9 150KM
    Postów
    204

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer27 Zobacz post
    Grzanie świec przez 5 sek to wystarczająco długo, ale bez sygnału z czujnika temperatury możesz pojeździć chwilowo. Zresztą jak on Ci zdiagnozował ten sterownik, skoro po jego wymianie okazuje się, że to nie tam był problem? Jedź na komputer i tam Ci pokażą błędy, a potem zmień co trzeba. Nie wiem, jaki masz silnik, więc też nie pomogę Ci zbytnio z tymi czujnikami. Podaj rok prod auta, lub rodzaj silnika (CF2 czy CF3).
    Dlaczego bez sygnału temperatury mogę pojeździć chwilowo? A co do sterownika to zdiagnozował dobrze, bo na starym nie podgrzewał świec, nawet po odpięciu czujnika temperatury. Moja bella jest z 1998 roku silnik 1.9JTD. A termostat i czujnik kupiłem w tym samym sklepie tylko czujnik dzień później bo myślałem, że jest dobry. I czujnik oraz termostat dobierał mi po numerze VIN itd Zresztą kolega z forum który prowadzi sklep z częściami. Jest taka możliwość, że ten czujnik jest zły? Czyli po tych 5 sekundach jak zgaśnie kontrolka od razu mam zapalać auto, z gazem czy bez? Bo np sprinter pali mi bez gazu nawet jak jest -20

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał misiek718 Zobacz post
    Witam to znaczy ze jak sie wymienia czujnik temp plynu chlodzacego to termostat tez trzeba bo tydzien temu wymienilem czujnik i bylem w serwisie i blad sie ciagle pojawia nawet po kasowaniu na drugi dzien wyjazd samochodu i po 4-5km kontrolka no i oczywiscie blad czujnika temp wody
    pewnie termostat masz cały czas otwarty , a logika działania centralki wtrysku przewiduje osiągnięcie pewnej temperatury w określonym czasie , skoro temperatura nie zostaje osiągnięta - centralka wtrysku wywala błąd , pewnie stary czujnik był dobry , tylko fachowcy słabi i nie to kazali wymienić
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar misiek718
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    strzelno
    Auto
    alfa romeo 156 1.9JTD 1998r
    Postów
    291

    Domyślnie

    No z tymi fachofcami to u nas na prawde ciezko a termostat no wlasnie nie wiem no niby sprawdzalem jak silnik mialem zagrzany do temp 70 stopni to waz do chlodnicy niby zimny tylko przy samym termostacie letni ale to sie nagrzal chyba od silnika troszke pewnie a przy chlodnicy robi sie goracy dopiero jak silnik na skazowce ma okolo 80 stopni i skazowka zaraz zlatuje na 70 stopni to chyba ok

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał misiek718 Zobacz post
    to znaczy ze po prostu bylem w takim serwisie co nie umia naprawiac samochodow bo bylem 16stycznia w serwisie podpieli komputer i blad czujnika temp cieczy chlodzacej to czujnik wymienili i w niedziele kontrolka znow wiedz wizyta w serwisie 18stycznia i to samo zapytalem sie czemu w odpowiedzi ze blad moze sie pojawiac z innej przyczyny ale nie umieli tego okreslic co by znaczylo ze stary czujnik dobry jest
    Nie wiem co to za fachowcy (możesz pochwalić się skąd sa?) - ten błąd czujnika to po prostu zbyt niska temperatura pracy która pojawiła się juz po wstępnym nagrzaniu silnika - tak się dzieje jak termostat się otworzy ale nie może się już domknąc jak temperatura spada, po otwarciu dużego obiegu. Przy takim błedzie wymienia się termostat z zamontowanym nowym czujnikiem temperatury i nie ma się więcej kłopotów. Tego że założyli jeszcze niewłasciwy czuujnik szkoda komentować...
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. [159] Mruganie kontrolki świec żarowch, komunikat podgrzewanie świec nie dostępne
    Utworzone przez doxspied w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 09-12-2014, 21:40
  2. [159] czyjnik doładowania 159
    Utworzone przez rosek11 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 04-07-2014, 21:53
  3. [159] Podgrzewanie foteli - problem
    Utworzone przez enzo28 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 02-06-2014, 11:19
  4. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 28-04-2014, 08:50
  5. [156] Podgrzewanie fotela - problem
    Utworzone przez Jerol w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 04-03-2014, 07:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory