Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 42

Temat: Strzał w kolektor 156 2.0 TS

  1. #1
    ibol
    Gość

    Unhappy Strzał w kolektor 156 2.0 TS

    Niestety niemiły poranek ... kolektor w kawałkach.

    1. Czy kolektory od modeli z silnikiem 1.6 TS i 1.8 TS są takie same i można je stosować zamiennie?
    2. Jak duża jest szansa, że oprócz kolektora poleciał przepływomierz i czy mogło coś jeszcze?
    3. Na ile skąplikowana jest wymiana?

    Moja Alfa, to 2.0 TS '98 LPG sekwencyjna ... stąd dziwi mnie ten wystrzał , który na dodatek nastąpił po całej nocy, przy próbie odpalania (kręcenie rozrusznikiem).

    Z góry dziękuję za odpowiedzi.
    P.S.
    Już się witam w odpowiednim dziale.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    No to mamy jeszcze jednego kolegę, któremu sekwencyjna instalacja LPG rozwaliła kolektor. A gazownicy twierdzą, że nie ma prawa. A ja od dawna twierdzę, że prawo się znajdzie, jak coś nieoczekiwanie nawali.
    Do 2,0 masz na pewno inny kolektor niż do 1,6 bo w 2,0 jest zawór 2 komorowy i inne mocowanie pod spodem. Co do 1,8 się nie wypowiadam, bo nie wiem.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    [/COLOR]
    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    No to mamy jeszcze jednego kolegę, któremu sekwencyjna instalacja LPG rozwaliła kolektor. A gazownicy twierdzą, że nie ma prawa. A ja od dawna twierdzę, że prawo się znajdzie, jak coś nieoczekiwanie nawali.
    Do 2,0 masz na pewno inny kolektor niż do 1,6 bo w 2,0 jest zawór 2 komorowy i inne mocowanie pod spodem. Co do 1,8 się nie wypowiadam, bo nie wiem.
    Dziwna sprawa... Jak do tego mogło dojść?
    Piszesz, że kolejny przypadek. Ktoś już taki na forum miał?
    Pozdrawiam.
    - Rafał
    P.S. jakiej firmy masz tą instalację ibol?

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  4. #4
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    z 1.6 do 1.8 są inne. z 1.8 do 2.0 są takie same, więc 1.6 sobie odpuść. wymiana jest do zrobienia ale potrzeba kanału, od dołu są dwie śruby do których ciężko dojść bez kanału. mi zdjęcie zajęło bez kanału 2 godziny.
    -osłonę silnika zrzucić
    - demontaż listwy wtryskowej jak i wtrysków gazu
    -należy cały dolot zdemontować do przepustnicy
    -przepustnicę jest na 4 torxy zamontowana i odpiąć wiązki na niej
    - odpiąć opaski zaciskowe na kolektorze ssącym które są na łącznikach gumowych łączących kolektor aluminiowy z plastikowym
    - odkręcić od dołu łapę podtrzymującą od dołu kolektor jest na dwóch śrubach
    - dalej jest trochę pierdułek rórki itp które trzeba odczepić od kolektora
    zwróć uwagę na detale czy coś gdzieś nie jest przypięte by nie urwać czegoś.
    po tym wszystkim proponuję wyczyścić przepustnicę a następnie zrobić adaptację silnika. jeśli nie możesz robić adaptacji nie czyść przepustnicy mogą obroty tobie falować.
    pierwszy rysunek silnik od 1.6 przyczym zaznaczona jest tu łapa która jest w jednym i drugim typie kolektora drugi 1.8-2.0
    powodzenia
    Ostatnio edytowane przez cinas ; 25-01-2010 o 12:25

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał alces1 Zobacz post
    [/COLOR]
    Dziwna sprawa... Jak do tego mogło dojść?
    Piszesz, że kolejny przypadek. Ktoś już taki na forum miał?
    Pozdrawiam.
    - Rafał
    P.S. jakiej firmy masz tą instalację ibol?
    Niestety miał i to nie jeden, np. tu
    http://www.forum.alfaholicy.org/lpg_...sekwencji.html
    A kanału nie potrzeba do wymiany kolektora. Od góry na wyczucie kluczem 13 spokojnie się sięgnie, tylko trzeba odwaznie rękę głęboko włozyć.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - po odkreceniu całej przepustnicy masz o wiele lepszy dostęp do wszystkiego.
    - po 4 demontażach kolektora, czas demontazu to tylko 1 h i 30 minut + podrapana reka.

    - szybciej znajdziesz kolektor od 2.0 , niż od 1.8 TS.
    - 1.6 to całkiem inny kolektor, nie pasuje.
    - w zagazowanych autach kolektory ssące "wybuchają " ponieważ cewki W.N. dają wyładowanie koronowe, czyli tzw. iskierki, widoczne tylko w nocy i wcale to nie są robaczki świetojańskie.
    - dlaczego występuje wyładowanie koronowe, nie wiem.
    - nie zaobserwowałem tego zjawiska na autach bez gazu, może ECu od gazu inaczej robi czas zapłonu ?

    P.S
    - wg. mnie przepływomierz poleciał, poniewaz ma kruchy czujnik temperatury, tylko diagnostyka może powiedzieć czy przepływomierz jeszcze żyje.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 25-01-2010 o 12:40
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #7
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    nie mówię ze nie można, da się bo sam tak zrobiłem bez kanału choć zajęło to mi trochę czasu , ale następnym razem szukam kanału by to odkręcić. dłużej odkręcałem 2 śrubki niż demontaż innych elementów przy demontowaniu kolektora

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  8. #8
    ibol
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki za info (szczególnie cinas1980).

    News jest taki, że samochód w dniu wczorajszym nie przełączył się w cale na gaz, więc instalacja gazowa nie miała tu nic do rzeczy. (auto przyprowadził mi szwagier po 24h postoju u niego i przez 1km i 5 min jazdy nie miał szans się przełączyć przy tej temperaturze).

    Czy jest prawdopodobne, że wybuch nastąpił z uwagi na świece i kable wn w kiepskim stanie (sondy lambda też mam do wymiany)? Wstrzymywałem się z ich wymianą, bo stosunkowo rzadko zdarzało się, że zaczynał szarpać ale wiedziałem, że trzeba będzie niebawem wydać te 700PLN ... teraz jeśli to mogła być przyczyna, trzeba będzie wydać najmniej 1000zł, jeśli przepływka nie poleciała

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Nie ma możliwości wybuchu od benzyny. To musi być wina LPG. A za kolektor używany zapłacisz ok. 300 zł, więc nie jest tak źle. Oczywiście przy LPG układ zapłonowy musisz mieć zawsze w jak najlepszym stanie.

  10. #10
    ibol
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Nie ma możliwości wybuchu od benzyny. To musi być wina LPG. A za kolektor używany zapłacisz ok. 300 zł, więc nie jest tak źle. Oczywiście przy LPG układ zapłonowy musisz mieć zawsze w jak najlepszym stanie.
    Nie będę dyskutował, napiszę tylko jak było - w aucie mam do wymiany termostat i bardzo długo trzeba czekać aż przełączy się na gaz (niekiedy 20km przejadę w drodze do pracy, żeby przełączył się na benzynę), więc przy -17st na dworzu i 1km drogi do pokonania nie było opcji, żeby przełączył się na gaz, niniejszym kiedy rano był przeze mnie odpalany, myśląc tą drogą, nie było możliwości wystrzału chyba, że w wydech. Generalnie jednak przy -25st jak miało to miejsce dziś rano, różne dziwne rzeczy mogły się zadziać, szkoda tylko, że będzie mnie to tyle kosztować.
    Kolektor już zakupiłem: http://moto.allegro.pl/show_item.php...2+wys%C5%82any.


    Czytałem tu o metalowych kolektorach. Czy coś takiego funkcjonuje seryjnie, czy trzeba dorabiać?

    Mogło umknąć jeszcze poprzednie pytanie:
    2. Jak duża jest szansa, że oprócz kolektora poleciał przepływomierz i czy mogło coś jeszcze?

Podobne wątki

  1. Głośny strzał no i lipa.
    Utworzone przez Skomer w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 03-04-2015, 07:14
  2. Szarpnięcie na jedynce i strzał w kolektor, 3.0 V6
    Utworzone przez Mankovich w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 31-05-2012, 09:15
  3. [155] Strzał w kolektor ssący
    Utworzone przez flyberry.pl w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 26-05-2012, 18:32
  4. Strzał w kolektor ssący na sekwencji 2.0 16V
    Utworzone przez szkodnik w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 16-12-2011, 18:08
  5. Strzał w plecy od VW Golf
    Utworzone przez cysio w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 25-07-2007, 19:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory