Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 32

Temat: Pierwsza poważna awaria...

  1. #21
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    Cytat Napisał Majkel Zobacz post
    Różnice w wymiarach to tysięczne części milimetra.
    Standartowy luz wału w panewce to 0,02-0,04mm, ciekawy jestem czym zmierzysz luz rzedu 0.00?, bo sruba mikrometryczna mierzy w setnych czesciach mm, a srednicówka takze.
    tak naweglanie jak i azotowanie to utwardzanie powierzchniowe, wiec to jaki obrano sposób nie ma wplywu na budowe panewki, moze po prostu nie przewidziano obróbki tego wału i dla tego nie ma panewek.
    Mozna by sie pokusic o utwardzenie a potem szlif, niektóre zakłady specjalizujace sie w tym oferuja dorobienie panewek po takich zabiegach, wiele zalezy od szlifierza i tylko niektóre warsztaty w polsce potrafia wyszlifowac wał tak aby nie pekł.
    Kilka lat temu wozilismy wały do pewnego szlifierza, z partii 15szt 5-6szt pekało lub zacierało sie pomimo sprawdzenia wymiarów i pasowania w panewce, po zmianie szlifierza zero relkamacji.

    pozdrawiam.

  2. #22
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał Franio Zobacz post
    słyszałem że regeneracja turbo nie zdaje egzaminu... dość w szybkim czasie znów pada, czy to prawda???
    głównie chodzi o turbosprężarki VNT\VGT ze zmienną geometrią przepływu spalin
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  3. #23
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Cytat Napisał Franio Zobacz post
    Z tego co mi wiadomo, to olej został spalony przez silnik w bardzo szybkim tempie! podczas powrotu z pracy który trwał może z 20 minut. Fakt, że osoba ta nie jest pewna co do ilości oleju w silniku, ale dym z komina przypominający 30 letniego mercedesa w dieslu świadczył że nagle zaczą wcinać olej bez opamiętania aż do ostaniej kropelki. Czy jest to możliwe żeby zjadł olej z silnika w pół godziny???
    Nic nie piszesz o najważniejszym, czy po uzupełnieniu oleju silnik trzyma ciś. oleju. W misie olejowej jest zawsze olej, który smok zassie, a bagnet już nie wskazuje.
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 07-02-2010 o 08:25

  4. #24
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódzkie
    Auto
    Miałem ze 40 różnych alf romeo.
    Postów
    710

    Domyślnie

    Kolego MAJKEL.
    Nie chce mi sie szukać ale nie wiem czy to na tym forum czy na forum alfaclubu jeden koleś pisał że robi szlif wału i w serwisie mieli panewki na pierwszy i drugi szlif do silnika V6TB a nie mial by po co kłamać tak sądze. Wał od 164TB podejdzie do 166 po delikatnej modyfikacji, stoczeniu jednej pierdoły.
    Ostatnio edytowane przez h0se166 ; 06-02-2010 o 17:33

  5. #25
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Cytat Napisał george11 Zobacz post
    Standartowy luz wału w panewce to 0,02-0,04mm,
    A wymiar między najcieńszą a nagrubszą panewką dostępną w klasach to 0.018mm
    Cytat Napisał george11
    ciekawy jestem czym zmierzysz luz rzedu 0.00?
    Są do tego odpowiednie przyrządy

    Cytat Napisał george11
    tak naweglanie jak i azotowanie to utwardzanie powierzchniowe,
    Maksymalna grubość warstwy azotowanej to ok 0,5mm
    Grubość warstwy nawęglanej to od 0,5 do 2mm

    Cytat Napisał george11
    wiec to jaki obrano sposób nie ma wplywu na budowe panewki,
    Zasadniczo nie, jednak ma to wpływ na trwałość wału
    Cytat Napisał george11
    moze po prostu nie przewidziano obróbki tego wału i dla tego nie ma panewek.
    Może tak

    Cytat Napisał george11
    Mozna by sie pokusic o utwardzenie a potem szlif
    ,
    a potem znowu utwardzanie?
    Cytat Napisał george11
    niektóre zakłady specjalizujace sie w tym oferuja dorobienie panewek po takich zabiegach,
    Dorobienie pary półpranewek kosztuje ok 100zł
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  6. #26
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    --------------------------------------------------------------------------------

    Cytat:
    Napisał george11
    Standartowy luz wału w panewce to 0,02-0,04mm,

    A wymiar między najcieńszą a nagrubszą panewką dostępną w klasach to 0.018mm

    od kiedy to kolego mierzymy grubosc panewki, a nie luz wału w panewce

    Cytat:
    Napisał george11
    ciekawy jestem czym zmierzysz luz rzedu 0.00?

    Są do tego odpowiednie przyrządy

    podaj mi nazwe tego przyrzadu kolego to dokonam nabycia przez zakup, do pomiaru wału od lat używa sie; sruby mikrometrycznej, do sredzicy wew panewek; sruby mikrometrycznej i Srednicówki

    Cytat:
    Napisał george11
    tak naweglanie jak i azotowanie to utwardzanie powierzchniowe,

    Maksymalna grubość warstwy azotowanej to ok 0,5mm
    Grubość warstwy nawęglanej to od 0,5 do 2mm

    Tak wiec jestesmy zgodni,nie utwardza sie wału na wskroś.



    Cytat:
    Napisał george11
    wiec to jaki obrano sposób nie ma wplywu na budowe panewki,

    Zasadniczo nie, jednak ma to wpływ na trwałość wału

    Na trwałosc wału ma wpływ,Siła skretna-a wiec równa praca na poszczególnych cylindrach, i odpowiednie cisnienie oleju.

    Cytat:
    Napisał george11
    Mozna by sie pokusic o utwardzenie a potem szlif

    ,
    a potem znowu utwardzanie?

    slif wału wykonuje sie co 0,010; tak wiec spokojnie warstwa utwardzona zostaje.


    Napisał george11
    niektóre zakłady specjalizujace sie w tym oferuja dorobienie panewek po takich zabiegach,

    Dorobienie pary półpranewek kosztuje ok 100zł

    chyba to taniej niz kupowac silnik w ciemno.



    pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez george11 ; 07-02-2010 o 20:48

  7. #27
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Cytat Napisał george11
    od kiedy to kolego mierzymy grubosc panewki, a nie luz wału w panewce
    Luz miedzy panewką, a wałem jest raczej z góry założony przez konstruktora. W przypadku szlifu, nadwymiarową panewką, wypełniamy przestrzeń między czopem a korbowodem(przy okreslonym już przez konstruktora luzie).

    Cytat Napisał george11
    podaj mi nazwe tego przyrzadu kolego to dokonam nabycia przez zakup
    Maszyny współrzednościowe. Oczywiście, zdaje sobie sprawę, że ciężko mieć takową na wyposażeniu warsztatu Jednak można osiąnąć nimi wymaganą dokładność pomiaru.
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  8. #28
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    kiedyś w mondeo tdci miałem taki sam przypadek ze wessał cały olej i wszystko poszło w wydech ale na szczescie silnik został natychmiast unieruchomiony.. po napełnieniu silnika świezym olejem silnik dalej chodził, do dzis nie wiadomo co było powodem tego stanu rzeczy..

  9. #29
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Odnośnie sprawdzania luzów to kiedyś istniała bardzo prosta metoda przy użyciu pręcików plastikowych oraz pasków wzorcowych firmy Plastigage. Metoda ta pozwalała na pomiar luzów w granicach od 0,025 do 0,076 mm. Innym sprawdzonym sposobem był pomiar przy użyciu bibułek papierosowych, których grubość wynosi ok. 0,005 mm. Dwie bibułki złożone razem i umieszczone na wkładzie łożyskowym nie powinny spowodować zakleszczenia korbowodu. Nie wiem, czy dzisiaj jeszcze te metody są stosowane, ale uważam, że były one w zupełności wystarczające do oceny stopnia zużycia oraz poprawności wykonania szlifów i doboru panewek wałów korbowych.

  10. #30
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    Cytat Napisał Majkel Zobacz post
    Luz miedzy panewką, a wałem jest raczej z góry założony przez konstruktora. W przypadku szlifu, nadwymiarową panewką, wypełniamy przestrzeń między czopem a korbowodem(przy okreslonym już przez konstruktora luzie).



    Maszyny współrzednościowe. Oczywiście, zdaje sobie sprawę, że ciężko mieć takową na wyposażeniu warsztatu Jednak można osiąnąć nimi wymaganą dokładność pomiaru.

    AD 1;
    Jesli jest tak jak piszesz, to po co robic różne podgrupy panewek do np. 1 szlifu??- bezsens...

    AD 2:
    Wskaż mi choc jeden warsztat obróbki wałow korbowych w Polsce który dysponuje takim urzadzeniem.

    teoretyzujesz, zejdz na ziemie, przejedz sie do szlifierza, on Cie sprowadzi na ziemie...

Podobne wątki

  1. pierwsza awaria :(
    Utworzone przez kkameleon w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 09-05-2013, 00:31
  2. Pierwsza awaria w mojej 156 - urwałem klamkę...
    Utworzone przez tomito w dziale 156
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 11-01-2011, 08:47
  3. [Giulietta] pierwsza awaria
    Utworzone przez abdave w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 18-12-2010, 00:06
  4. Pierwsza awaria
    Utworzone przez DDEvil w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 12-06-2008, 17:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory