Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Stuki po odpaleniu - pomocy!!!

  1. #1
    bergul
    Gość

    Domyślnie Stuki po odpaleniu - pomocy!!!

    Witam, od paru dni chwilę po odpaleniu (2,4 jtd 140 km) (jakieś 2 -3 sekundy) spod maski wydobywają się przeraźliwe metaliczne stuki, jakby zawory czy panewka, które trwaj a przez kilkanaście sekund.
    1. Tylko że gdyby były to zawory to stukałby od momentu odpalenia.
    2. Panewka najprawdopodobniej waliłaby cały czas.
    3. Czy może to stukać EGR? ostatnio zauważyłem spadek mocy poniżej 2000 rpm.

    oraz dzisiaj usłyszałem jakiś dziwny szum również spod maski, który pojawia się podczas wkręcania auta przy około 3000 rpm., po odpuszczanie gazu lub wciśnięciu sprzęgła szum znika.
    Co to może być? pomocy!!!
    Ostatnio edytowane przez fr33 ; 20-02-2010 o 20:15

  2. #2
    chyrus
    Gość

    Domyślnie

    Witam!
    Dziwne stuki spod maski na jałowym biegu to mogą pochodzić od koła dwumasowego, jednakże jeżeli stuki cichną w kilka sekund po odpaleniu to raczej nie będzie ta usterka i trzeba szukać dalej.
    Świst przy wkręcaniu na obroty może pochodzić z nieszczelnego układu dolotowego (intercooler lub węże) co może powodować spadek mocy.
    sam jestem ciekawy tych stuków, zobaczymy co inni napiszą
    Pozdrawiam

  3. #3
    wenus
    Gość

    Domyślnie

    to chyba szykuje ci się to co mi. Od 3-4 dni po odpaleniu też stukało dość nierówno pod maską (jak metal o metal). Dziś rano zdziwiłam się - chciałam wyprzedzać, zredukowałam nawet do trójki - ok. 3.000 obrotów, pedał do oporu i moja AR nie chciała jechać.. :-( szok. Do tego zamiast świstu turbinki słyszę okropne syczenie. Szum pojawia się właśnie przy wciskaniu gazu, tak powyżej 2.500 obrotów, nawet na postoju (czyli nie jest to mylący dźwięk powietrza czy szum kół).

  4. #4
    macaga
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał wenus Zobacz post
    Dziś rano zdziwiłam się - chciałam wyprzedzać, zredukowałam nawet do trójki - ok. 3.000 obrotów, pedał do oporu i moja AR nie chciała jechać.. :-( szok. Do tego zamiast świstu turbinki słyszę okropne syczenie. Szum pojawia się właśnie przy wciskaniu gazu, tak powyżej 2.500 obrotów, nawet na postoju (czyli nie jest to mylący dźwięk powietrza czy szum kół).
    po "zabawach" z inną bellą i dość ostrej jeździe taki objaw pojawił się w moim autku, stało się to nagle. powodem było pęknięcie rury dolotu, między przepustnicą i intercoolerem. wymiana i bella znów śmiga jak nowa

  5. #5
    wenus
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał macaga Zobacz post
    po "zabawach" z inną bellą i dość ostrej jeździe taki objaw pojawił się w moim autku, stało się to nagle. powodem było pęknięcie rury dolotu, między przepustnicą i intercoolerem. wymiana i bella znów śmiga jak nowa

    to chyba mnie to pociesza - o ile okaże się, że to to co piszesz. "Ostra jazda mi się zdarza" - a nawet poprzedniego dnia się zdarzyła. W takim razie typowo kobiece (niemądre w zakresie motoryzacji) pytanie - mogę jeździć póki tego nie naprawię? (obojętnie czy to pęknięcie czy turbina).

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar Izane
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mysłowice- Śląskie
    Auto
    Alfa 159 1.9JTDm, MiTo 1.4 155KM Były: Alfa Romeo Giulietta QV TCT,Alfa Romeo 156 2.4JTD
    Postów
    1,888

    Domyślnie

    Moim zdaniem, nie możesz.

    Najpierw sprawdź czy to napewno pęknięcie... jeśli tak to jeździć niby można ale miałem to samo i odradzano mi tego z racji że silnik dostaje nie pełną mieszankę powietrza (powinnien w sumie bardziej dymić)...

    a jeśli to Turbo.. to radze czym prędzej sprawdzić... Ja to olałem i skończyło się na wlaniu 0.5 Litra oleju w układ wydechowy i dym jak z kominów elektrowni Jaworzno (dobrze że olej nie poszedl w Kolektor ssący).

    CYzm prędzej udaj się do warsztatu zaufanego by Ci sprawdzili autko.
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150@190 KM
    Alfa Romeo MiTo 1.4 T.B. 155KM
    Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde TCT '16

    Alfa 156 2.4 JTD CF2 136@175 KM 370 NM Sportpack

    "Moja jest tylko racja i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!"

  7. #7
    macaga
    Gość

    Domyślnie

    nie możesz z tym jeździć
    sprawdź jak najszybciej u mechanika

  8. #8
    wenus
    Gość

    Domyślnie

    co się okazało - intercooler do wymiany. Cały popękany i zmasakrowany.. Tylko jak to się mogło stać? Nigdzie nie uderzyłam.

  9. #9
    bergul
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bergul Zobacz post
    Witam, od paru dni chwilę po odpaleniu (2,4 jtd 140 km) (jakieś 2 -3 sekundy) spod maski wydobywają się przeraźliwe metaliczne stuki, jakby zawory czy panewka, które trwaj a przez kilkanaście sekund.
    1. Tylko że gdyby były to zawory to stukałby od momentu odpalenia.
    2. Panewka najprawdopodobniej waliłaby cały czas.
    3. Czy może to stukać EGR? ostatnio zauważyłem spadek mocy poniżej 2000 rpm.

    oraz dzisiaj usłyszałem jakiś dziwny szum również spod maski, który pojawia się podczas wkręcania auta przy około 3000 rpm., po odpuszczanie gazu lub wciśnięciu sprzęgła szum znika.
    Co to może być? pomocy!!!
    Koledzy czy ktos może mi pomóc w temacie jak w cytacie.
    Dodam jeszcze tylko że ostatnio wyczyścilem EGR, autko zaczęlo się zbierać idealnie ale stuki niestety nie ustały. Trochę zmalała ich siła, ale stuka dalej.
    Co jeszcze zauważyłem to to że np. kiedy ruszam, a nie dam za dużo gazu, czyli ma niedostateczna moc stuki te czasami również lubią sie pojawić.
    Ostatnio go odpaliłem i próbowałem namierzyć ten hałas, to okazało sie że pochodzi on z okolic alternatora.
    Czy ktoś spotkał się już z czymś takim?

  10. #10
    SYSUNIAdq
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bergul Zobacz post
    Koledzy czy ktos może mi pomóc w temacie jak w cytacie.
    Dodam jeszcze tylko że ostatnio wyczyścilem EGR, autko zaczęlo się zbierać idealnie ale stuki niestety nie ustały. Trochę zmalała ich siła, ale stuka dalej.
    Co jeszcze zauważyłem to to że np. kiedy ruszam, a nie dam za dużo gazu, czyli ma niedostateczna moc stuki te czasami również lubią sie pojawić.
    Ostatnio go odpaliłem i próbowałem namierzyć ten hałas, to okazało sie że pochodzi on z okolic alternatora.
    Czy ktoś spotkał się już z czymś takim?
    tak ja sie spotkalem. taki sam objaw stukania z okolic alternatora mialem gdy rozleciala sie rolka napinacza tego sprezynowego pod alternatorem i sie bllokowala. sciag nadkole odpal auto i zobaczysz jak pasek skacze po napinaczu a rolka strzela jakby mlotkliem walil w metal
    zwroc tez uwage czy kolo pasowe dwumasowe na wale nie ma juz dosc i czy nie jest do wymiany. rownie dobrze sama przyczyna moze byc alternator i tu rowniez zatarte lozyska. kulki sie miela i wszystko strzela stuka itd. zrob to zanim zerwie ci pasek.
    Ostatnio edytowane przez SYSUNIAdq ; 05-03-2010 o 10:45

Podobne wątki

  1. Alfa 147 1.6 105KM biały dym po odpaleniu i stuki
    Utworzone przez Karol147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 30-04-2015, 04:16
  2. stuki w silniku po odpaleniu 2.0 TS
    Utworzone przez KOSMO1986 w dziale 156
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 18-04-2014, 21:58
  3. Stuki po odpaleniu. Siły nieczyste ? Moce piekielne ? ;)
    Utworzone przez @sdero w dziale 147
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 01-04-2013, 15:37
  4. Jakieś stuki zaraz po odpaleniu
    Utworzone przez LaNdScAp3 w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 03-01-2012, 19:28
  5. Pomocy Zatrząsło Przy po odpaleniu
    Utworzone przez Grubas300 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 07-06-2010, 15:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory