Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 46

Temat: przekładka hamulców przednich z V6 do JTD 10v

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Rolin
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    była AR 166 2.4JTD CF3
    Postów
    371

    Domyślnie

    Ja kupiłem używane zaciski (idealne) z własciwie nowymi tarczami i klockami od V6 za 300zł i mam zamiar po zimie je założyć do JTD. Zwrotnice takie same, pompy hamulcowe też więc czemu miało by nie pasować? Czy pompa ABS-u może być przeszkodą? Trochę mi się nie chce w to wierzyć, ale może jest ktoś kto taką przekładkę robił fizycznie a nie GDYBAŁ!!! czy się da czy nie. Jak nikt taki się nie znajdzie to może będę pierwszy :]

    PS. Przejrzałem eper i pompa ABS dla silników V6 i JTD jest taka sama, oczywiście nr części zmieniają sie dla pewnych grup rocznikowych i modelowych ale zawsze w jednej grupie są silniki V6 i JTD. Dlatego też uważam że to co czasem pisze się na forach można wyrzucić do śmieci i dopóki nie ruszysz własną głową nie otrzymasz tu potrzebnych informacji...
    Ostatnio edytowane przez Rolin ; 07-12-2009 o 11:28

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    rolin w takim razie jak tylko założysz te zaciski i zrobisz jazdę próbną i zatrzymasz się :-) to opisz wszystko daj wskazówki dla potomnych jak to zrobić

    a jesli chodzi o płyn hamulcowy to poprostu trzeba wybierać taki o jaknajwyższej temperaturze wrzenia ...

  3. #13
    alficzka Ferra
    Gość

    Domyślnie

    Czy ktoś w końcu spróbował przełożyć hamulce z v6 do jtd 10v??
    Bo zastanawiam sie czy szukać zacisków.

  4. #14
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał alficzka Ferra Zobacz post
    Czy ktoś w końcu spróbował przełożyć hamulce z v6 do jtd 10v??
    Bo zastanawiam sie czy szukać zacisków.
    Zwrotnice w JTD i V6 jak wcześniej podano są takie same, pompa ABS nie stanowi problemu, pompa hamulcowa też w JTD i V6 jest taka sama.

    Ogólnie w 166 prawie nie ma komplikacji, w 156 już inna sprawa, zwrotnice do zmiany, pompa hamulcowa do zmiany, drążki kierownicze do zmiany jeśli zmienimy zwrotnice.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  5. #15
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Witam,
    hamulce przednie z AR 166 V6 (zaciski 4-tłoczkowe Brembo, tarcze 310 mmm) bez problemu można zamontować do 2.4 JTD - wszystko pasuje.
    Jedyny "problem" mogą stanowić felgi kół niefabryczne, zaciski z V6 są znacznie większe i nie wszystkie felgi da się zamontować.
    Znajomy ma w swojej 166 2.4 JTD rok 2000 zamontowane zaciski z V6 i wszystko jest O.K.
    Pozdrawiam

  6. #16
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    Cytat Napisał stanlizak Zobacz post
    Witam,
    hamulce przednie z AR 166 V6 (zaciski 4-tłoczkowe Brembo, tarcze 310 mmm) bez problemu można zamontować do 2.4 JTD - wszystko pasuje.
    Jedyny "problem" mogą stanowić felgi kół niefabryczne, zaciski z V6 są znacznie większe i nie wszystkie felgi da się zamontować.
    Znajomy ma w swojej 166 2.4 JTD rok 2000 zamontowane zaciski z V6 i wszystko jest O.K.
    Pozdrawiam
    Potwierdzam. Znam osobiście jedną alfę 2.4jtd z hamulcami z v6. Gość jeździ zimą na oryginalnych aluminiowych 16-tkach więc wielkościowo powinno być OK. Mogę się dowiedzieć, czy musiał coś przerabiać dodatkowo.

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Rolin
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    była AR 166 2.4JTD CF3
    Postów
    371

    Domyślnie

    moje zaciski i tarcze czekają na zmianę kół na letnie, jeżdżę na 18" tak więc nie będzie problemu z miejscem

  8. #18
    prasus
    Gość

    Domyślnie

    Witam
    Ja w Alfie 2,4 JTD 10v mam system hamulcowy BREMBO od v6 i jest wszystko ok nic nietrzeba przerabiać i mam fele 16 i faktycznie jest może z 1,5cm felga od zacisków ,ale wszystko gra

  9. #19
    czorno_malpa
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    Zwrotnice w JTD i V6 jak wcześniej podano są takie same, pompa ABS nie stanowi problemu, pompa hamulcowa też w JTD i V6 jest taka sama.

    Ogólnie w 166 prawie nie ma komplikacji, w 156 już inna sprawa, zwrotnice do zmiany, pompa hamulcowa do zmiany, drążki kierownicze do zmiany jeśli zmienimy zwrotnice.
    chociaż mam pytanie odnośnie 156, to pozwolę sobie podpiąć się do tematu o 166. Czy zamontowanie czterotłoczkowych brembo do 156 jest naprawdę aż tak problematyczne? GrzeiekK pisze ze do wymiany(poza samymi zaciskami i tarczami) są zwrotnice, drążki kierownicze oraz pompa hamulcowa, rozumiem ze trzeba je wymienić na te z GTA? czy może jest jeszcze jakaś alternatywa? bo zwrotnice od GTA są niestety praktycznie niedostępne....

    a czy nie byłoby prościej założyć tarcze od GTA 305mm, a do zacisku dorobić odpowiedni adapter? tak jak zrobił to kolega gifwwl w swojej 146
    http://www.forum.alfaholicy.org/hamu...eresowany.html
    można by wtedy założyć zaciski (brembo) z innego auta, np. E38 których jest na allegro bardzo dużo, i można je kupić sporo taniej niz np. z 166 lub GTA.

    przymierzam się wkrótce do takiej modyfikacji i nie wiem które rozwiązanie będzie lepsze?

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Rolin
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    była AR 166 2.4JTD CF3
    Postów
    371

    Domyślnie

    jestem jakiś tydzień po przekładce. Jedyne do czego się można przyczepić to przewody hamulcowe. Wyszukałem że V6 ma o 25mm dłuższe, ale to nie przeszkadza. Trzeba tylko oryginalny przewód w JTD zabezpieczyć jakąś gumką między zaciskiem a mocowaniem na amortyzatorze (w V6 jest oryginalna gumka). Przy okazji wymieniłem płyn w układzie, był już mocno brudny. Co do efektu to tak na prawdę ciężko mi powiedzieć, auto hamuje poprawnie. Pełny efekt może będzie bardziej widoczny na letnich kołach bo jak na razie mam zimówki (i co najlepsze moje stalowe felgi pasują jak ulał). Co do cen za hamulce to ja dałem 300zł za zaciski z nowymi tarczami i klockami, u szwagrów za same zaciski chcieli 1000zł...

Podobne wątki

  1. przekładka hamulców
    Utworzone przez puszuszek w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 09-11-2013, 20:47
  2. [155] swap hamulców
    Utworzone przez karol 7772 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 01-02-2013, 14:29
  3. Przekładka szkieł lamp przednich z anglika
    Utworzone przez Daroo84 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 05-07-2012, 16:56
  4. Odpowietrzanie hamulców 1.6 TS
    Utworzone przez bugaj_90 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 27-11-2011, 17:40
  5. AR 156 2.4JTD Wymiana przednich hamulców (klocki, tarcze)
    Utworzone przez Izane w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 19-08-2009, 18:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory