Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 33

Temat: Układ dolotowy + stożek w TwinSparku.

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Mik3
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    W-M
    Auto
    Ford Focus Mk2 Turnier FX Gold 1.6 Ti-VCT
    Postów
    73

    Domyślnie

    Cytat Napisał gifwwl Zobacz post
    Jeździłem ze stożkiem mając 1.4 16v i naprawdę dół się pogarsza.
    A jest jakis sposob, zeby poprawic ten dol (nawet kosztem gory)? Czytalem o czipach ktore podnosza moment obrotowy i moc np. DMT Chiptuning program 143nm/117KM. Ciekawe czy polega to na zmianie charakterystyki w calym zakresie obrotowym, czy tylko na przesunieciu granicy odciecia. Jesli to drugie, to nic ciekawego.

  2. #12
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mik3 Zobacz post
    A jest jakis sposob, zeby poprawic ten dol (nawet kosztem gory)?
    Jest, dość prosty - silnik o większej pojemności. Masz za dużo kasy na zbyciu że tak na siłę chcesz ją wydać? Zadbaj o lakier, opony, dobre hamulce cokolwiek tylko nie na robienie rakiety z 1.4.
    Szkoda kasy, oczywiście jest twoja ale po co ją w błoto wywalać.

    No w sumie to jak Cię dźwięk denerwuje to może jakiś dobry sportowy tłumik humor poprawi, i nic nie pogorszy.
    Ostatnio edytowane przez slavol ; 05-03-2010 o 16:24
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  3. #13
    Użytkownik Embrion Avatar rafal155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 155 1.8 8V TS 93r,AR 166 2,4 JTD
    Postów
    22

    Domyślnie

    Witam, miałem stożek w moich wcześniejszych autach i tak, w pierwszym stożek doprowadził do śmierci silnika poprzez syf który zaciągną i zły olej którym był zakonserwowany - puścił spaliny poprzez dolot, w drugim byłem mądrzejszy doinwestowałem w obudowę stożka i dodatkowe zasilenie w zimne powietrze poprzez wycięty otwór w błotniku, efekt z hamowni to poprawa elastyczności na wysokich obrotach(pow. 4,5tyś.) o 2,75% (poważnie) więc do jazdy miejskiej zupełnie nie przydatny szkoda kasy, popieram przedmówców - jeżeli zależy Ci na dźwięku to fajny wydech proponuje klasy Mugen DTM, a jak Masz dużo kasiorki to większy silnik i to powinno Cię zadowolić. Pozdrawiam

  4. #14
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar qbiczysko
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 ts 2000r.
    Postów
    140

    Domyślnie

    Szczerze to nie umiem sobie wyobrazić jak ten 'układ dolotowy' miałbym połączyć z przepływka.

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar sn00p
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Wrocław.
    Auto
    1999r AR 146 1.4 TS 16v -> 2004r AR 156 SW 1.9 JTDm -> 2002r AR 156 2.4 JTD
    Postów
    788

    Domyślnie

    Cytat Napisał qbiczysko Zobacz post
    Szczerze to nie umiem sobie wyobrazić jak ten 'układ dolotowy' miałbym połączyć z przepływka.
    No właśnie ja też nie ...
    Sprzedawca napisał, że to układ uniwersalny.
    Rozumiem, że powinno się odłączyć wszystko za przepływką i od tego miejsca zacząć rurki od dolotu ?


    Pzdr.

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Mik3
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    W-M
    Auto
    Ford Focus Mk2 Turnier FX Gold 1.6 Ti-VCT
    Postów
    73

    Domyślnie

    Cytat Napisał slavol Zobacz post
    Jest, dość prosty - silnik o większej pojemności.

    Masz za dużo kasy na zbyciu że tak na siłę chcesz ją wydać? Zadbaj o lakier, opony, dobre hamulce cokolwiek tylko nie na robienie rakiety z 1.4.
    Szkoda kasy, oczywiście jest twoja ale po co ją w błoto wywalać.
    Hmm temat chyba nie dotyczy "opon, hamulcow czy czegokolwiek" (co nawiasem mowiac mam w nalezytym stanie). Moje pytanie bylo czysto teoretyczne, takze protekcjonalny ton wypowiedz szanownego kolegi uwazam za zbytek.

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar NERO2287
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kwidzyn/Bydgoszcz
    Auto
    jest- Alfa Romeo 156 FL 1.9 JTD 16V, była-alfa romeo 155 2.0 ts 16v
    Postów
    1,457

    Domyślnie

    troszke mnie dziwia wasze wypowiedzi, widac co nie którzy mimo duzego obycia w stozkach nadal o nich mało wiedza, moze i przepuszczaja wiecej syfu, ale..! to nie prawda ze silnik na wolnych obrotach słabnie, zgodze sie z tym ale czy zastanawialiscie sie jaki macie dolot? popierwsze powinna byc ro rura, a nie jakis gumowy dolot, po drugie podstawa to długi dolot=wiekszy moment przy nizszych obrotach, a krótki dolot=wiekszy moment przy wyskokich obrotach, i tego trzeba przestrzegac, dlatego są zalecane specjalne doloty pod dane auto, aha i jeszcze jedno, wg mnie to w kazdym aucie i silniku te długosci są inne, radziłe bym ci załozyc ten dolot na długiej rurce wtedy zobaczysz napewno róznice, dobrze go zakonserwuj, i jedz na kompa, oszukaj przepływke w temp zasysyanego powietrza, spalanie troche wzrosnie ale efekt nieziemski, ja mam tak w 2.0ts 16v, polecam, tylko nie za duzo, z 2-3stopnie styka, powodzenia

  8. #18
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Już tyle razy było o tym, że w TSie dolot jest tak zrobiony, że wiele nie poprawisz, a jeśli poprawisz, to tyle, ze zmieścisz się w błędzie pomiarowym z hamowni. Podobno rezonator coś daje, ktoś nawet wrzucał artykuł na forum, gdzie było porównanie sportowej wkładki, stożka i rezonatora.
    Skoro taka pogoń za łatwą mocą, to może kompresorek? Albo soft turbo?
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  9. #19
    SYSUNIAdq
    Gość

    Domyślnie

    stozek jest dobry wtedy jak auto ma dostrojony do tego tłumik i silnik. na seryjnych bebechach nic nie pomoze. jak chcesz cos zmienic to poleruj kanały w glowicy zmień sprężanie a nie zabijaj biednego TS-a stozkiem. ja wiem ze są to bardzo fajne silniczki ale byle pierdoła i im zaszkodzi a nie pomoże. tak jak napisał kolega Nero2287 wyżej to jeszcze coś w tym jest ale auto pali wiecej no i trzeba oszukiwać przepływke itd.

  10. #20
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mik3 Zobacz post
    Moje pytanie bylo czysto teoretyczne, takze protekcjonalny ton wypowiedz szanownego kolegi uwazam za zbytek.
    Jest tak protekcjonalny jak przy pytaniach o pług zamiast zderzaka i stolików na piwo szumnie nazywanych spoilerami. Setki powtarzających się pytań i setki takich samych odpowiedzi. Zrobienie porządnego dolotu który przyniesie pozytywny skutek to niemała kasa, poza tym powinno iść w parze z wydechem i może z delikatną korektą map. Efekt - mizerny jak na poniesione koszty, szczególnie że podstawa (1.4) jest i tak mocno wysilona.
    Pytania takie zaliczam do kategorii "chcę uturbić moją alfę - proszę o rady" ileż było takich tematów? A ile jest na forum takich przeróbek? Jedna.
    Ja wiem, mając taki silnik chciało by się więcej, szczególnie jak widzi się inne mocniejsze alfy, młody wiek też robi swoje (jak miałem 25lat też cuda się śniły a czasem na paliwo nie było)
    A później konsternacja dlaczego samochodu nikt kupić nie chce? Przecież taki śliczny, tuningowany.....
    Ale to tylko moja opinia o takich "przeróbkach" oraz paru znajomych znających się na autach (w tym doświadczony mechanik)

    Przepraszam za protekcjonalny ton. Każdy zrobi jak uważa.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

Podobne wątki

  1. [GTV] Układ dolotowy do Gtv 3.0 V6
    Utworzone przez Tytus9 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 67
    Ostatni post / autor: 02-05-2017, 14:07
  2. [GTV] Układ dolotowy 2.0 TS
    Utworzone przez Wedżi w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 09-08-2013, 20:18
  3. Układ dolotowy AR156
    Utworzone przez olcia w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 27-03-2012, 09:42
  4. [156]Układ dolotowy - modyfikacja
    Utworzone przez tomasz7730 w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 09-03-2009, 00:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory