33 1.7IE 8v Mirto Verde; 75 1.8 ie Rosso Alfa; 159 SW JTDm Q4 Nero Carbonio Met. & Poltrona Frau inside
Ypsilon 0.9 TA BiColore Platinum
było: 147 Selespeed, 146 1.6 TS
Odnawiam jeszcze temat bo jestem przy zakupie nowych sprężyn i wygrzebałem, że są 2 wersje na przód: cylindryczne i stożkowe (z podwiniętym ostatnim zwojem) które wg katalogu pasują do serii 907 roczniki 90-94. Więc czy do kolumny na 3 śruby będą rzeczywiście pasowały obydwa typy sprężyn?
I jeszcze jedna kwestia, wypatrzyłem sobie komplet amortyzatorów Koni Sport, które wg katalogu Koni pasują do serii 90-94 z jedną uwagą, że są to wkłady do oryginalnej kolumny BOGE, które po prostu wymieniamy. I tutaj pytanie czy amorek na 3 śruby jest rzeczywiście rozbieralny w ten sposób?
Mam niezły ból głowy z zakupem dobrego, sportowego zawieszenia do tego modelu.
Alfa Romeo to rodzaj choroby, entuzjazm do czegoś co w podstawowej funkcji jest tylko środkiem transportu, to sposób na życie, szczególny rodzaj percepcji pojazdu wyposażonego w silnik
Sprężyny nie są zamienne,cylindryczne są do amorków na 4 śruby natomiast stożki do wersji 3 śrubowej.Ja na pewien okres poradziłem sobie w inny sposób:miałem sprawne kolumny czterośrubowe a chciałem oddać trójki do regeneracji więc kielichy odwróciłem
i przyspawałem do wkładu(wysokość na spężynę pozostała prawie
niezmieniona).Pozostała kwestia mocowania do poduchy-wkłady mają trzpień 12mm a otwór w poduszce na 3śruby to14mm-ale wystarczy odpowiednia tulejka i tak przejeździłem około pół roku aż do wymiany na oryginały po regeneracji.
Co do amorków koni to robiłem to u brata w imolce (mocowanie na 3 śruby) nie jest to skomplikowana sprawa w zestawie masz wszystkie części potrzebne do przeprowadzenia operacji. Wystarczy rozebrać kolumnę odciąć górne mocowanie starego amorka wyciągnąć wkład następnie trzeba nawiercić otwór na śrubę od dołu amortyzatora, nabić nowy wkład przykręcić śrubą od dołu i nabić kapturek ochronny od góry..
Alfa 33 Permanent 4
Alfa 166 2,4 Jtd ---- Była
Alfa 33 1,4 imola ---- Była
Alfa 156 Sport Wagon 1,9 16v Jtdm
Dzięki za pomoc, całe szczęście okazuje się, że nie taki diabeł straszny z tym amortyzatorami. Nic tylko zamawiać.
Alfa Romeo to rodzaj choroby, entuzjazm do czegoś co w podstawowej funkcji jest tylko środkiem transportu, to sposób na życie, szczególny rodzaj percepcji pojazdu wyposażonego w silnik
Moje Belle:
Alfa 33 Imola 1.4 BX 1993 ( '08 - '11 )
Alfa 155 Sport 1.8 TS 8v 1995 ( '11 - '12 )
Alfa 164 Super 2.0 TS 8v 1997 ( '12 -'14 )
Alfa 147 1.9 JTD 2003 ('14 - )
Alfa 156 SW 1.9 JTD 115km 2002 ('14 - '16 )
Alfa 156 SW 1.9 JTD 110km 2001 ('16 - '18 )
Alfa 159 SW 1.9 JTD 150 Q-tronic 2010 ('18 - )
Alfa 33 Q4 1992 ('18 - )