Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Temat: Problem z przyspieszaniem, awaria silnika?

  1. #1
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie Problem z przyspieszaniem, awaria silnika?

    Witam.
    Jestem posiadaczem 147 1,9 JTD 16v.
    Niedawno załączyła mi się kontrolka z silnika z komunikatem "motor control failure".
    Wyczytałem na forum że w takim wypadku należy przeczyścić zawór EGR oraz cały dolot do silnika łącznie z kanałami. Dodatkowo należałoby przeczyścić czujnik ciśnienia doładowania.
    Tak też zrobiłem. Dodam że przed czyszczeniem autko choć miało błąd to nie miało problemu z przyspieszaniem od 2500 obrotów.
    Wczoraj wyczyściłem wszystko, poskręcałem i dziś pojechałem na dłuższą przejażdżkę. Okazało się że jak troszkę "podciągnąłem" do przodu to nagle wyłączyło się całkowicie turbo i alfa stała się mułowata. Nie mogłem podciągnąć jej powyżej 3000 obrotów bo powyżej się dławiła.
    Kabelka do samochodu jeszcze nie mam ale niedługo go kupię by zdiagnozować problem.
    Proszę o jakies podpowiedzi co należałoby jeszcze sprawdzić w samochodzie.
    Kolejna sprawa to chciałbym się dowiedzieć czy jak w alfie świeci się kontrolka silnika i wyskakuje dany komunikat to czy auto czasami nie jest w jakimś "trybie awaryjnym"??

    Proszę o pomoc.

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    AR 166 3.2
    Postów
    489

    Domyślnie

    Witaj
    Masz racje auto przechodzi w tryb pracy awaryjnej sam 2 dni temu miałem ten sam problem u mnie pomogło czyszczenie i zaslepienie EGR oraz czyszczenie czujnika doładowania problem znikł . spróbuj przeczyscic overbost powinno pomuc . mozesz takze czesciowo zaslepic EGR .

  3. #3
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    A możesz mnie nakierować na miejsce w którym znajduje się overboost??
    Druga sprawa słyszałem też że może być to przepływka i że można ją sprawdzić poprzez odpięcie i sprawdzenie jak autko jeździ.
    EGR tylko wyczyściłem wraz z kanałami do silnika, czujnik ciśnienia doładowania też.
    Czyli jak nie wykasuję błędu w najbliższym czasie to nie dowiem się czy czyszczenie EGR dało skutki czy nie?
    I czy jazda ze świecącą kontrolką nie wpłynie negatywnie na silnik??

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    AR 166 3.2
    Postów
    489

    Domyślnie

    overbost ( w 156) znajduje sie na samymsrodku pasa przedniego : zaraz jak maske otworzysz to 2 cm pod przednim pasem na jeo srodku jest overbost . z teo co wiem to jeden kolega z forum jezdził 2 lata z kontrolką i nic sie nie działo jednak wtedy silnik pracuje w trybie awaryjnym i wg instrukcji obsłui nie powinno sie go przeciążac zbytnio. u mnie było tak ze po dojsciu pedąłem azu do ok 3 tys obrotów silnik tracił turbo i zapaliła sie kontrola czerwona oraz motor control system failure po wyczyszczeniu egr zaslepieniu go oraz po wyczyszczeniu czujnika doładowania kontrolka i motor..... znikneły oraz auto przyspiesza z turbina w całym zakresie obrotów ale z teo co wiem błąd ten zapisuje się w pamieci kompa i trzeba jechac na wykasowanie . a co do przepływki to nie mam pojecia nie przerabiałem tego .. jeszcze może wypowie sie na ten temat maciek 156 z teo co wiem ten Pan ma silniki alfowskie w małym palcu

  5. #5
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    U mnie od samego kupna alfa przyspiesza od około 2500 obrotów. Potem po jakiejś jeździe i przejechaniu przez "policjanta" zaświeciło mi się motor control failure, ale autko jeździło i przyspieszało normalnie, czyli od 2500 obrotów...
    Wyczytałem o EGR, rozebrałem, wyczyściłem łącznie z czujnikiem ciśnienia doładowania, jednak nie dołożyłem zaślepki na EGR. Jednak mam zamiar ją dokupić i założyć.
    Po wyczyszczeniu nie odczułem większej różnicy, kontrolka silnika nadal się świeci.
    Jedna różnica jest taka, że teraz mam tak jak Ty przed czyszczeniem EGR- powyżej jakichs 3000 obrotów prędzej czy później tracę całkiem turbo, muszę na nowo uruchomić silnik żeby auto jeździło a nie muliło.
    Co tu dużo gadać, trzeba chyba będzie na kompa podjechać, bo kabelek kupię dopiero w nast. miesiącu.
    A co do kabelka to podobno polecane są vag kkl... szukałem na allegro i znalazłem coś takiego, ale pisze że do audi, vw, seata a alfy nie ma...
    http://www.allegro.pl/item962137570_..._instr_pl.html
    Czy robi to jakąś różnicę, ewentualnie prosiłbym o podanie jaki bedzie najodpowiedniejszy kabel do diagnostyki mojego silnika.
    Z góry dzięki

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    AR 166 3.2
    Postów
    489

    Domyślnie

    ktos zakładał juz tutaj temacik o kablach diagnostycznych poszukaj na forum tam ci doradzą bo ja zabardzo nie wiemjak to jest z tymi kablami . przeczysc najpierw overbost potem zobaczysz jak bdzie chodziła . ahaa i jeszcze jedno z tego co wiem to overbosty sa rozbieralne i nie rozbieralne nie wiem jaki ty masz jak nie rozbieralny to czeka cie kupno nowego

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    Czyszczenie jeśli cokolwiek da to przedłuzy tylko agonię EGRa. Blaszka z dziurkami też nic nie poprawi jeśli EGR jest już zepsuty, paradoksalnie jeszcze bardziej go zasyfi. Pozostaje albo kupić nowy EGR albo permanentnie go zaślepić i z racji że to EDC16 usunąć programowo - inaczej będzie check.

    Pozdro

  8. #8
    bapster
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojtekml Zobacz post
    ale autko jeździło i przyspieszało normalnie, czyli od 2500 obrotów...
    Mam ten sam silnik w 147 i u mnie ciagnie juz od 1800obr < tak samo jak przy 2500obr wiec ta sytulacja chyba nie jest normalna.
    Duzo bylo takich przypadkow wiec pomajstruj cos z tym overboostem, moga tez byc winne kable od overboostu jak i wlasciwie sama turbina.
    Nie pojawia sie siwawo-niebieski dymek za Toba jak przyspieszasz? nie lyka oleju?
    na 10k km nie powienienes dolac wiecej niz pol litra, ja dolewam kolo pol litra przy walnientej uszczelce na wale

  9. #9
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    Dymku nie zauważyłem ale przyjrzę się na pewno bardziej, oleju na pewno nie łyka. Rura od turba do wlotu do silnika była lekko spocona z oleju, ale na prawdę niewiele a z tego co wyczytałem to normalka, więc sądzę że z turbem nie ma aż tak źle. Nie piszczy mocno na niskich obrotach więc to tez dobrze. Nie wiem jak wygląda sprawa wewnątrz turbiny, na pewno sprawdzę motyw z gruszką i odpięciem overboosta na chwilę.
    Co do overboosta to jeszcze go nie sprawdzałem ponieważ teraz mam od południa i za bardzo czasu nie ma. Na razie jeżdżę z kontrolką silnika i przyspieszaniem od 2500 obrotów
    Jutro powinienem mieć pożyczony kabelek vag kkl więc następnego dnia spróbuję ocenić co i jak.
    W każdym razie dzięki wszystkim za sugestie.
    Tak długo z moją alfą będę walczył póki nie odżyje i zacznie jeździć jak trzeba, w końcu to 140KM
    Ostatnio edytowane przez wojtekml ; 22-03-2010 o 22:48

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Standardowo zacznij od odpięcia przepływomierza i wykonania jazdy próbnej. tu poczytaj:
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...ym_zrobic.html
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 23-03-2010 o 10:58
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. Alfa 156 2.4 jtd 136 km problem z przyspieszaniem..
    Utworzone przez paweu85 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-06-2015, 10:30
  2. Problem z przyspieszaniem 166 2.4 jtd
    Utworzone przez perrodeltango w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 17-09-2012, 11:34
  3. Problem z przyspieszaniem - nie zawsze
    Utworzone przez wojtekml w dziale 147
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 16-03-2011, 13:54
  4. Problem z przyspieszaniem JTD
    Utworzone przez piotrpom w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 29-10-2010, 20:43
  5. Problem przyspieszaniem - 1,9 jtd
    Utworzone przez Saint w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 19-09-2010, 16:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory