Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Łożysko alternatora

  1. #1
    czekal86
    Gość

    Domyślnie Łożysko alternatora

    Witam
    Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jakie są oznaczenia łożyska w alternatorze...
    Bo coś mi brzęczy jak jadę, odgłos taki jakby brakowało płynu do wspomagania kierownicy i mechanik stwierdził że to łożysko w alternatorze....

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar GrzesiuŻar
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    156 SW 2.5 V6 2002/03 192KM
    Postów
    1,250

    Domyślnie

    Łożysko w alternatorze? A jak stoisz na jałowym to też słychać? Może nagraj i na YT wstaw. Może to nie łożysko w altku tylko w napinaczu od paska, u mnie też wyje (głównie na zimnym) i mam do wymiany
    AR 146ti 2.0 16v '96
    AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
    AR 155 2.0 16v '95
    AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
    AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG

  3. #3
    czekal86
    Gość

    Domyślnie

    Na jałowym również słychać, nagram i wrzucę na YT, rolka prowadząca i napinająca była wymieniana ostatnio

    ---------- Post dodany o godzinie 19:48 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 18:30 ----------

    proszę posłuchać może ktoś coś stwierdzi...

    http://www.youtube.com/watch?v=KknjqohzFao

  4. #4
    ViP Romeo Avatar Lesio
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Subaru Forester XT, Mini Countryman CS
    Postów
    1,917

    Domyślnie

    Nie wiem czy Ci to pomoże ale takie łożyska kupował mój mechanik do alternatora :
    6003zrsSKF 806078FAC

  5. #5
    Pepesz
    Gość

    Domyślnie

    Tak to zdecydowanie od alternatora dźwięk. Mam (nie)przyjemność mieszkać w miejscowości ze skopaną kanalizacją i gdy mocnej popada to znajdą się miejsca na drogach powiatowych gdzie woda sięga po próg. Efekt - samochód ma 94 kkm przebiegu i 3 alternator już się w nim znajduje. Oddawałem też jeden z nich na gwarancję bo słyszałem identyczny dźwięk, okazało się że w łożyskach było błoto i rdza. Zrób łożyska, uważaj na kałuże i zamontuj płytę jak nie masz. W TSach alternator jest w niewielkiej odległości od podłoża.

  6. #6
    czekal86
    Gość

    Domyślnie

    Tylko że podjechałem do innego mechanika który stwierdził że to pompa wspomagania... więc tak naprawdę jak to ocenić czy to alternator czy pompa, dodam ze po zdjęciu paska nie ma tego buczenia

  7. #7
    Pepesz
    Gość

    Domyślnie

    Niech weźmie auto na podnośnik i pokręci wirnikiem alternatora. Jak jest to "ogarnięty" dłubacz to wyczuje od razu luzy na łożyskach. Albo sam to zdiagnozuj. Odpal, daj na 2 tysiące obrotów i kręć kierownicą. Wykluczy to zmianę tonu tego jęczenia wywołaną zwiększonym oporem dla silnika, a pompa wspomagania jeśli jest uszkodzona będzie zmieniać dźwięk w miarę kręcenia.

Podobne wątki

  1. [145] Wyjmowanie alternatora
    Utworzone przez mmafun w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 31-08-2013, 13:11
  2. sprzęgiełko alternatora
    Utworzone przez lukash w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 18-02-2012, 07:27
  3. Łożysko koła przedniego a łożysko podpory półosi
    Utworzone przez NightDay w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 12-12-2011, 19:15
  4. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 17-08-2011, 23:27
  5. [155] demontaż alternatora v6
    Utworzone przez Why_ka w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 02-08-2010, 22:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory