Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Temat: Napinacz paska

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał SHELLER35 Zobacz post
    Raczej nie,bo rolka jest poza obudową rozrządu.

    ---------- Post dodany o godzinie 19:53 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 19:50 ----------

    jest jeszcze problem jak ustawić rolkę,żeby pasek się z niej nie zsuwał.
    Tam się nic nie ustawia. Jeśli wszystko jest OK to po prostu zakręcasz rolkę i po sprawie. Ty masz problem, bo masz luz na śrubie w związku z zerwanym gwintem i rolka pod wpływem siły napięcia paska pracuje krzywo, co powoduje spadanie paska.

  2. #12
    SHELLER35
    Gość

    Domyślnie

    Wiem,właśnie o tym mówię.

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jak już uporasz się z problemem to napisz koniecznie, jak go rozwiązałeś.

  4. #14
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Podobny temat przerabiałem, nie w Alfie, ale co to zmienia. Podjedź do jakiegoś dobrego narzędziowca, dysponują gwintownikami metrycznymi i calowymi, rozwiertakami. U mnie zmiana gwintu z metrycznego na calowy załatwiła sprawę. Warto poszukać takiego w firmach z dużym parkiem maszynowym, musi znać się na wszystkim. W serwisie doszli do wniosku, że tylko blok wymienić.
    Ostatnio edytowane przez dance1 ; 05-04-2010 o 13:46

  5. #15
    SHELLER35
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki za podpowiedz.Postaram się kogoś takiego znalezć.Ta druga opcja wcale mi się nie podoba.

    ---------- Post dodany o godzinie 09:44 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 08:49 ----------

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Jak już uporasz się z problemem to napisz koniecznie, jak go rozwiązałeś.
    Oczywiście,jak zrobię,to napiszę co i jak.
    Pozdrawiam

  6. #16
    SHELLER35
    Gość

    Domyślnie

    Witam ponownie.Na chwilę obecną problem rolki został rozwiązany.A mianowicie: wkręciłem w miejsce oryginalnej śruby,dłuższą o jakiś 1 cm. i nie uwierzycie,ale trzyma i jest OK.Jeżeli po jakimś czasie problem powróci (oby nie!) pozostaje wymiana tego elementu:
    http://moto.allegro.pl/item960527829...romeo_156.html
    A nie całego bloku silnika jak myślałem.Jest to jednak dość kłopotliwe, bo trzeba rozkręcać:alternator, pompę wspomagania,kolektor dolotowy i w niektórych silnikach rozrząd.Koszt robocizny + wspornik,to ok.400PLN.
    Więc mam nadzieję,że śruba będzie trzymać.
    Pozdrawiam

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Rzeczywiście nie jest tak źle. Nawet gdyby przyszło to wymienić to i tak lepiej niż wyjmować silnik i tulejować blok. Może gdyby udało się od tyłu zakontrować tę dłuższą śrubę nakrętką z podkładką to wtedy miałbyś większą pewność, że będzie trzymało.

  8. #18
    SHELLER35
    Gość

    Domyślnie Napinacz paska

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Rzeczywiście nie jest tak źle. Nawet gdyby przyszło to wymienić to i tak lepiej niż wyjmować silnik i tulejować blok. Może gdyby udało się od tyłu zakontrować tę dłuższą śrubę nakrętką z podkładką to wtedy miałbyś większą pewność, że będzie trzymało.
    Masz rację,nakrętka z drugiej strony załatwiłaby sprawę.Niestety,otwór nie jest na wylot a samo dostanie się tam jest praktycznie niemożliwe bez wyjęcia dolotu , pompy wspomagania i alternatora.

  9. #19
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Myślałem, że otwór jest na wylot, bo pisaleś, że drucik wchodzi na kilkanaście cm.
    A tak to trochę trudna sprawa. Chociaż wyjęcie dolotu nie jest aż tak trudne. Mi zajmuje ok. 1,5 godz. Więc gdyby nie trzymało to może wystarczyłoby wyjąć dolot i gdyby udało się na samochodzie przewiercić ten otwór na wylot nie wyjmując pompy i alternatora to nie byłoby aż tak źle.

  10. #20
    SHELLER35
    Gość

    Domyślnie Napinacz paska

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Myślałem, że otwór jest na wylot, bo pisaleś, że drucik wchodzi na kilkanaście cm.
    A tak to trochę trudna sprawa. Chociaż wyjęcie dolotu nie jest aż tak trudne. Mi zajmuje ok. 1,5 godz. Więc gdyby nie trzymało to może wystarczyłoby wyjąć dolot i gdyby udało się na samochodzie przewiercić ten otwór na wylot nie wyjmując pompy i alternatora to nie byłoby aż tak źle.
    Z wierceniem to raczej nie przejdzie.Nie ma tam jak podejść z wiertarką a od strony paska jest podłużnica więc też raczej lipa. Zrobiłem dzisiaj kilkanaście kilometrów i na razie śmiga bez zarzutu. Oby tak dalej.

Podobne wątki

  1. Napinacz paska rozrządu
    Utworzone przez sqbnc w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 09-02-2013, 19:28
  2. [156] Napinacz paska wielorowkowego
    Utworzone przez Mario211 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-10-2011, 19:46
  3. napinacz paska mikro
    Utworzone przez marcotwingo w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-05-2010, 20:19
  4. Napinacz paska micro
    Utworzone przez peep20 w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-12-2009, 13:37
  5. [145] Napinacz paska klinowego
    Utworzone przez mlodyrhx w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-03-2009, 11:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory