Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: Napinacz paska

  1. #1
    SHELLER35
    Gość

    Domyślnie Napinacz paska

    Witam wszystkich.Może ktoś z was wie, w co jest wkręcona śruba od tego napinacza.
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...0c7a4b36b.html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...8f5956559.html
    Pytam dlatego,bo mam zerwany gwint w gniezdzie tej śruby i napinacz luzuje się powodując zsuwanie się paska wielorowkowego.Próbowałem ją wkręcić na
    ,,stalową plastelinę'' ,ale to nie pomogło. Proszę poradzcie co mam z tym zrobić,bo nie mam pomysłu.

    Silnik,to 1.8TS 16v w Alfie 156

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Akurat na zdjęciach pokazałeś rolkę paska wielorowkowego - napinacz jest niżej, ale to i tak nie zmienia faktu, że masz bardzo poważny problem. Być może są jakieś specjalne środki na zerwane gwinty, które są lepsze od pasty jaką zastosowałeś i bedą w stanie utrzymać tę rolkę. Jeśli nie ma, to chyba pozostaje wyjąć silnik, rozwiercić, wytulejować, a następnie nagwintować ten otwór. No chyba, że udałoby się tę operację przeprowadzić na silniku w samochodzie.
    Trzeba pamiętać, że ta robota musi być wykonana precyzyjnie, żeby tuleja była wprasowana i nagwintowana idealnie pod kątem prostym do płaszczyzny silnika, bo inaczej rolka bedzie pracowała krzywo.
    Na Twoim miejscu nie uruchamiałbym tego silnika, nie mając pewności, że naprawa jest wykonana prawidłowo, bo w razie zsunięcia się paska albo jego postrzępienia z powodu krzywej rolki, może on dostać się do rozrządu, a wtedy go zablokuje i będziesz remontował silnik.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 03-04-2010 o 23:40

  3. #3
    SHELLER35
    Gość

    Domyślnie

    Też o tym myślałem,ale nie wiem gdzie jest osadzona ta śruba.Wiem ,że gdzieś w bloku,ale czy opiłki z gwintownika nie dostaną się do np. kanałów wodnych lub olejowych?

  4. #4
    Adampoz
    Gość

    Domyślnie

    Tobie chodzi o rolkę prowadzącą? (napinacz stały)

  5. #5
    SHELLER35
    Gość

    Domyślnie

    Dokładnie tak.zobacz fotki

    ---------- Post dodany o godzinie 09:17 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 09:15 ----------

    Dokładnie tak .Zobacz fotki.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał SHELLER35 Zobacz post
    Też o tym myślałem,ale nie wiem gdzie jest osadzona ta śruba.Wiem ,że gdzieś w bloku,ale czy opiłki z gwintownika nie dostaną się do np. kanałów wodnych lub olejowych?
    Gwint tej śruby raczej nie jest na wylot do skrzyni korbowej bo tam nie ma żadnej uszczelki, czy oringu, ale zawsze możesz to sprawdzić. Zdemontuj rolkę i cienkim drutem sprawdź, jak jest głęboko.

  7. #7
    SHELLER35
    Gość

    Domyślnie

    Sprawdzałem,wchodzi na kilkanaście cm. Spróbuję jeszcze z czymś takim
    http://www.allegro.pl/item985850646_...15_stopni.html
    Ktoś stosował ten klej? Czy naprawdę jest taki mocny,jak piszą?

  8. #8
    grzechumx
    Gość

    Domyślnie

    U mnie w 2.4 JTD ta rolka jest przykręcona do śruby rolki paska rozrządu, może u ciebie też tak jest.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał SHELLER35 Zobacz post
    Sprawdzałem,wchodzi na kilkanaście cm. Spróbuję jeszcze z czymś takim
    http://www.allegro.pl/item985850646_...15_stopni.html
    Ktoś stosował ten klej? Czy naprawdę jest taki mocny,jak piszą?
    To, że wchodzi na kilkanaście cm jeszcze nie świadczy o tym, że ta śruba ma kontakt z olejem lub z płynem. Gdyby tak było, to po wykręceniu rolki lałby się płyn lub koniec tej śruby byłby mokry od oleju i musiałaby być jakaś uszczelka, a tak nie jest. Ja myślę, że ona po prostu wchodzi w jakąś pustą przestrzeń w bloku.
    Natomiast co do klejów z allegro to nie za bardzo wierzę w ich reklamę, ale może warto spróbować.

  10. #10
    SHELLER35
    Gość

    Domyślnie

    Raczej nie,bo rolka jest poza obudową rozrządu.

    ---------- Post dodany o godzinie 19:53 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 19:50 ----------

    jest jeszcze problem jak ustawić rolkę,żeby pasek się z niej nie zsuwał.

Podobne wątki

  1. Napinacz paska rozrządu
    Utworzone przez sqbnc w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 09-02-2013, 19:28
  2. [156] Napinacz paska wielorowkowego
    Utworzone przez Mario211 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-10-2011, 19:46
  3. napinacz paska mikro
    Utworzone przez marcotwingo w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-05-2010, 20:19
  4. Napinacz paska micro
    Utworzone przez peep20 w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-12-2009, 13:37
  5. [145] Napinacz paska klinowego
    Utworzone przez mlodyrhx w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-03-2009, 11:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory