Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 30

Temat: Klimatyzacja

  1. #21
    walo
    Gość

    Domyślnie

    elo
    miałem ten sam problem tyle że rurka się przetarła bo wypadła z opaski, nr katalogowy 60666983 - koszt 300pln, jeżeli chodzi o wyjęcie robi się to bezproblemowo bez zbytniego rozbierania - wystarczy odkręcić osłonkę halogenu w zderzaku i sam halogen,
    w celu łatwiejszego wyjęcia odkręconej rurki warto wyjąć silniczek regulacji reflektora, ja oddałem do pospawania - koszt spawania, montażu i napełnienia 160pln

  2. #22
    gules
    Gość

    Domyślnie

    witam was dawno nie zaglądałem na forum z braku czasu..... Podłącze się pod temat, otóż nie wiem czy wy macie podobnie jak ja, włączając klime jest takie bardzo delikatne szarpniecie
    (zaznaczam delikatne) nie wiem czy zaczyna coś się dziać czy to tylko załączanie klimy...... Jeszcze jedno pytanie czy jak samochód chodzi tez jest wyczuwalny w obrotach silnika załączanie się klimy? Dzięki z góry za odpowiedz....Pozdrawiam

  3. #23
    gules
    Gość

    Domyślnie

    może ktoś z was coś napisać

  4. #24
    indorek1
    Gość

    Domyślnie

    to normalny objaw załanczającej się sprężarki powoduje ona obciążenie dla silnika i stąd ten spadek obrotów i minimalnie większe spalanie

  5. #25
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Qki
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Zamość, Lublin
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 20V
    Postów
    974

    Domyślnie

    To jak najbardziej normalny objaw - obciążenie dla silnika.

    Jak sprawdzić czy z klimą jest wszystko ok? Chłodzić - chłodzi, jednak nie wiem czy sprawnie bo nie mam porównania. Nie wiem czy jechać z nią na przegląd bo być może jest wszystko ok. Jakieś rady co sprawdzić żeby się upewnić że serwis jest konieczny?


  6. #26
    Użytkownik Świeżak Avatar J.A.N
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ostrów Wlkp.
    Auto
    Alfa Romeo156 1.9 JTD 8V 115 KM 2003
    Postów
    213

    Domyślnie

    Witam podłącze się z moim problemem który dzisiaj odkryłem - mianowicie włączam klimę i nie startuje wentylator (!?!). Zaniepokoiło mnie to, od razu macha w górę i słyszę jakieś dziwne syczenie (!!!!!!)
    Od razu wyłączyłem klimę i przestało syczeć - spietrałem się jak diabli - co to może być ? Gdzie z tym uderzyć ?

    Koledzy pomocy
    156 Sportwagon 2003 1,9 JTD 8V 115 km - zostałem ALFAHOLIKIEM

  7. #27
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    a ja mam inne pytanko czy w 156 jtd, gdzie jest jeden wentylator na chłodnicy ma on sie włączyc zaraz po włączeniu klimy, czy dopiero po jakims czasie.

  8. #28
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Qki Zobacz post
    To jak najbardziej normalny objaw - obciążenie dla silnika.

    Jak sprawdzić czy z klimą jest wszystko ok? Chłodzić - chłodzi, jednak nie wiem czy sprawnie bo nie mam porównania. Nie wiem czy jechać z nią na przegląd bo być może jest wszystko ok. Jakieś rady co sprawdzić żeby się upewnić że serwis jest konieczny?
    Nie ma sensu płacić za serwis. Wsadź termometr w kratke nawiewu. Jeśli temp. będzie ok 6-9 st to jest ok. Znajdź wąż (grubszy) biegnący do sprężarki. Po kilku min pracy powinien być zimny na końcu, jeśli wykrapla się na nim woda to na 100% czynnika jest pod dostatkiem. Polecam jeszcze sprawdzić stan filtrów kabinowych (jest opis w dziale zrób to sam). Jeśli jest niezafajny zapach z klimy to już problem, trzeba odgrzybiać.

    ---------- Post dodany o godzinie 12:13 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 12:09 ----------

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    a ja mam inne pytanko czy w 156 jtd, gdzie jest jeden wentylator na chłodnicy ma on sie włączyc zaraz po włączeniu klimy, czy dopiero po jakims czasie.
    Ogólnie w starych klimatyzacjach samochodowych wentylator włącza się razem ze sprężarką, a w nowszych jest sterowany presostatem, czyli włącza się wraz ze wzrostem ciśnienia w układzie. Jeśli wogóle się nie włącza to najprawdopodbniej nie ma czynnika w układzie, ale jeśli klima chłodzi (ok 6-9st C na nawiewie) to nie ma co szukać dziury w całym.

  9. #29
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    no klima mi ładnie chłodzi, a wentylator włącza sie chyba podczas wiekszych upałów, przynajmniej tak było w lecie jak było gorąco - po prostu ten wentylator ma schłodzic dodatkowo chłodnice klimy jak sama spreżarka nie wyrabia? czyz dobrze mysle?

  10. #30
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    no klima mi ładnie chłodzi, a wentylator włącza sie chyba podczas wiekszych upałów, przynajmniej tak było w lecie jak było gorąco - po prostu ten wentylator ma schłodzic dodatkowo chłodnice klimy jak sama spreżarka nie wyrabia? czyz dobrze mysle?
    To nie do końca tak działa. A wiec zacznijmy od tego że to nie jest żadna chłodnica (tylko tak wygląda). To jest skraplacz. Sprężarka spręża czynnik chłodniczy (w postaci gazowej), który trafia do skraplacza. (Sprężenie gazu powoduje wzrost jego temperatury). W skraplaczu następuje ochłodzenie sprężonego czynnika, w skutek czego czynnik skrapla się. (na dole skraplacza jest w postaci ciekłej). Następnie ciekły czynnik płynie do parownika (parownik to wymiennik wewnątrz pojazdu). Przed samym parownikiem znajduje się zawór rozprężny , gdzie ciekły gaz przechodzi przez bardzo cieńką szczelinę i następuje rozprężenie cieczy (oraz obniżenie temp) i od tego momentu czynnik już nie jest cieczą tylko gazem. Gaz ten jest zasysany przez sprężarkę która tłoczy go na skraplacz i tak w kółko.

    A więc wentylator pomaga wychłodzić skraplacz, jeśli jest chłodno na dworze (duża różnica temperatur) to łatwiej skroplić czynnik. Jeśli jest upał to trzeba wspomóc proces wentylatorem. Należy dbać o czystość skraplacza, ponieważ jego zabrudzenie powoduje mniejszą wymianę ciepła.

    Na schemacie brakuje jeszcze presostatu (czyli włacznika ciśnieniowego) który powinien być umieszczony na rurce tłocznej lub na skraplaczu. Mierzy ciśnienie w układzie, jeśli jest za duże załącza wentylator/ wentylatory lub odpowiednie biegi wentylatorów. Ciśnienie w układzie jest zależne od temperatury.
    Ostatnio edytowane przez Keeperek ; 11-04-2010 o 12:28

Podobne wątki

  1. Klimatyzacja
    Utworzone przez cinek003 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-04-2014, 12:36
  2. Klimatyzacja w 159
    Utworzone przez sAweK w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-02-2014, 18:46
  3. Klimatyzacja!
    Utworzone przez Green Boy w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 27-03-2013, 10:08
  4. [33] klimatyzacja
    Utworzone przez elbus w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 23-07-2010, 15:14
  5. Klimatyzacja???
    Utworzone przez sylwek9161 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-07-2010, 15:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory