Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: przewody od klimy wymiana

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    tbg
    Auto
    AR 156 1.9 JTDm AR 146 1.7 16v boXer
    Postów
    293

    Domyślnie przewody od klimy wymiana

    Mam dziurke w rurce od klimy i niestety okazuje sie, ze sa ze soba polaczone wszystkie rurki na koncach i zmuszony jestem wymienic prawie wszystkie.
    Teraz pytanie mam jak wyciagnac stare rurki i wsadzic nowe? robil to ktos? moze jakis patent ma?
    Alfa jest po lifcie i rurki biegna po lewej stronie i z tylu silnika, stojac przed maska.
    Mowa o rurkach idacych od kompresora do srodka auta, przy wejsciu do wnetrza sa polaczone rurki ta ktora wchodzi i ta ktora wychodzi.
    Chodzi mi o wymontowanie wlasnie tych polaczonych rurek.

    dzieki i pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    tbg
    Auto
    AR 156 1.9 JTDm AR 146 1.7 16v boXer
    Postów
    293

    Domyślnie

    nikt nie pomoze ??
    pozdrawiam

  3. #3
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Tam jest śrubka, odkręć i wyciągnij, (końcówki mają uszczelki i są tylko wciśnięte). Wogóle to nie wiem czy wiesz ale takie przewody można naprawić.. zależy gdzie masz dziure.. jeśli na aluminium to czasem warto pospawać, jeśli na gumie to można wymienić gume i zaprasować na nowo... ale mało który warsztat ma taką praskę.

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar areyoufine
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Kalisz/Ostrów WLKP
    Auto
    156 GTA
    Postów
    347

    Domyślnie

    podczepie się pod temat. W mojej alfie przy kolizji urwany został skraplacz, traf chciał, że rurka urwała sie przy gwincie. Jedyne wyjście to pospawanie jej do skraplacza. Także puki chłodno będe kombinować

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar RafcioL27
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    AR 156 2.0 TS 2000r.SW + LPG
    Postów
    472

    Domyślnie

    Ja właśnie wczoraj wymieniałem przewód od kompresora do chłodnicy, dobre trzy godziny roboty myślałem że pójdzie szybciej ale: odkręcając śrubę od przewodu przy chłodnicy urwała się i się zaczeło, wymontowałem chłodnicę próba odkręcenia pozostałości sruby nie powiodła się więc trzeba było rozwiercić, przegwintować itp. ale udało się przewód wymieniony. Więc kolego nastaw się na kolka godzin pracy bo wykręcić śrubę (M6 tak było w moim przypadku) z aluminium która ileś lat nie była ruszana to nie taka prosta sprawa, ale życzę powodzenia.

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał RafcioL27 Zobacz post
    J Więc kolego nastaw się na kolka godzin pracy bo wykręcić śrubę (M6 tak było w moim przypadku) z aluminium która ileś lat nie była ruszana to nie taka prosta sprawa, ale życzę powodzenia.
    E tam, u mnie 11lat nikt nie ruszał i poszło bez problemu tylko jedna sprawa przed odkręcanie takich śrubek załóżcie nasadkę na nie i pare razy delikatnie puknijcie, zruszy się trochę gwint i pójdzie lekko.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar RafcioL27
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    AR 156 2.0 TS 2000r.SW + LPG
    Postów
    472

    Domyślnie

    Grzeiek, to właśnie tak robiłem ale naprawdę nic nie pomogło śruba była tak zapieczona że poprostu nie dało rady ani w jedną ani w drugą stronę jej ruszyć!

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    tbg
    Auto
    AR 156 1.9 JTDm AR 146 1.7 16v boXer
    Postów
    293

    Domyślnie

    Cytat Napisał Keeperek Zobacz post
    Tam jest śrubka, odkręć i wyciągnij, (końcówki mają uszczelki i są tylko wciśnięte). Wogóle to nie wiem czy wiesz ale takie przewody można naprawić.. zależy gdzie masz dziure.. jeśli na aluminium to czasem warto pospawać, jeśli na gumie to można wymienić gume i zaprasować na nowo... ale mało który warsztat ma taką praskę.
    myslalem o spawaniu ale mysle ze ta usluga moze byc drozsza niz uzywana rurka. Probowalem lutowac na gorsco ale powierzchnia lutu sie robila za cienka i puszczala po chwili. Podpytam jeszcze u spawacza czy podjalby sie takiego spawania.

    ---------- Post dodany o godzinie 20:42 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 20:36 ----------

    Cytat Napisał RafcioL27 Zobacz post
    Ja właśnie wczoraj wymieniałem przewód od kompresora do chłodnicy, dobre trzy godziny roboty myślałem że pójdzie szybciej ale: odkręcając śrubę od przewodu przy chłodnicy urwała się i się zaczeło, wymontowałem chłodnicę próba odkręcenia pozostałości sruby nie powiodła się więc trzeba było rozwiercić, przegwintować itp. ale udało się przewód wymieniony. Więc kolego nastaw się na kolka godzin pracy bo wykręcić śrubę (M6 tak było w moim przypadku) z aluminium która ileś lat nie była ruszana to nie taka prosta sprawa, ale życzę powodzenia.
    rozumiem ze kolega wyciagal cala instalacje ktora jest w komorze silnika. Ciekaw jestem czy to lepiej zrobic od spodu czy od gory? Srubki mi ladnie puscily "rozpialem" przewody od siebie tu przy chlodnicy ale mialem problem z wyciagnieciem rurki w miejscu gdzie wchodzi do wnetrza auta. Stad moje pytanie jak to zrobic, ktoredy zeby nic nie uszkodzic.
    Bez problemu wyciagnales te rurki z komory?
    Na bocznej stronie sa plastiki mocujace ja naliczylem 3 w tym jeden uszkodzony ktory puscil i przez to powstala dziurka, a powiedz mi czy sa tez za silnikiem takie mocowania?
    pozdrawiam

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar RafcioL27
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    AR 156 2.0 TS 2000r.SW + LPG
    Postów
    472

    Domyślnie

    Cytat Napisał szaq Zobacz post
    myslalem o spawaniu ale mysle ze ta usluga moze byc drozsza niz uzywana rurka. Probowalem lutowac na gorsco ale powierzchnia lutu sie robila za cienka i puszczala po chwili. Podpytam jeszcze u spawacza czy podjalby sie takiego spawania.

    ---------- Post dodany o godzinie 20:42 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 20:36 ----------



    rozumiem ze kolega wyciagal cala instalacje ktora jest w komorze silnika. Ciekaw jestem czy to lepiej zrobic od spodu czy od gory? Srubki mi ladnie puscily "rozpialem" przewody od siebie tu przy chlodnicy ale mialem problem z wyciagnieciem rurki w miejscu gdzie wchodzi do wnetrza auta. Stad moje pytanie jak to zrobic, ktoredy zeby nic nie uszkodzic.
    Bez problemu wyciagnales te rurki z komory?
    Na bocznej stronie sa plastiki mocujace ja naliczylem 3 w tym jeden uszkodzony ktory puscil i przez to powstala dziurka, a powiedz mi czy sa tez za silnikiem takie mocowania?
    pozdrawiam
    NIE ja tulko wymieniałem rurkę od sprężarki do skraplacza który jest z przodu samochodu przed chłodnicą więc nie wiem ile jest mocowań wewnątrz komory silnika tych rurek od klimy.

Podobne wątki

  1. Wymiana nagrzewnicy 2.0 TS. Czy odłaczać przewody od klimy
    Utworzone przez grzesiu1302 w dziale 166
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 19-07-2012, 19:58
  2. Przewody klimy 1.8 ts
    Utworzone przez krzysiekbp w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 13-05-2012, 10:21
  3. Przewody klimy 156 jtd 03r
    Utworzone przez radek 145 w dziale Kupię części
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-03-2012, 20:42
  4. [145] 1.9 JTD przewody klimy
    Utworzone przez BoskiKacu w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-07-2010, 19:53
  5. przewody klimy
    Utworzone przez marcinchorzów w dziale Śląskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 12-06-2009, 11:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory