Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 27

Temat: Jak jeździć 2.4 JTD?

  1. #11
    Użytkownik Ogier Avatar Bolec-scnm
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    156 2.4 jtd 136KM 1998r
    Postów
    189

    Domyślnie

    Myślę, że przepływka, ale poczekaj jeszcze z wymianą,
    Jutro rano jak odpalisz dodaj gazu i zwróć uwagę czy silnik momentalnie wejdzie na obroty, czy przez sekundę - dwie się przymuli. Jeżeli tak to przepływka do wymiany, jeżeli nie sprawdź dolot (szczelność).
    Przypomnij jeszcze jak EGR?

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Przepływomierz do sprawdzenia i szczelność dolotu powietrza
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #13
    Użytkownik Ogier Avatar Bolec-scnm
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    156 2.4 jtd 136KM 1998r
    Postów
    189

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Przepływomierz do sprawdzenia i szczelność dolotu powietrza
    Czyta Pan czasami poprzednie posty?

  4. #14
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Odłącz przepływomierz i sprawdź jak alfa jeździ. Najszybszy i najtańszy egzaminer ;-). Przejdzie na mapy i od razu poczujesz różnicę. Jakiekolwiek nieszczelności za przepływomierzem nie mile widziane.

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wroclaw
    Auto
    alfa 166 2.4 jtd
    Postów
    376

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bolec-scnm Zobacz post
    Jakie sondy?
    Zdaje się że m-jetach jest sonda lambda

  6. #16
    1984
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bolec-scnm Zobacz post
    Myślę, że przepływka, ale poczekaj jeszcze z wymianą,
    Jutro rano jak odpalisz dodaj gazu i zwróć uwagę czy silnik momentalnie wejdzie na obroty, czy przez sekundę - dwie się przymuli. Jeżeli tak to przepływka do wymiany, jeżeli nie sprawdź dolot (szczelność).
    Przypomnij jeszcze jak EGR?
    Właśnie dokładnie tak jest, że sekunda, dwie muł straszny, często gaśnie przy ruszaniu rano. EGR nie zaślepiony. Mam pytanie, odkręciłem gumową rurę przy kolektorze ssącym i jest tam troszeczkę brudu, ale tylko odrobinka przy wlocie, ale czy ten syf ma być taki mokry? wilgotny? jak gdyby od oleju.

  7. #17
    Użytkownik Ogier Avatar Bolec-scnm
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    156 2.4 jtd 136KM 1998r
    Postów
    189

    Domyślnie

    Cytat Napisał 1984 Zobacz post
    Właśnie dokładnie tak jest, że sekunda, dwie muł straszny, często gaśnie przy ruszaniu rano. EGR nie zaślepiony. Mam pytanie, odkręciłem gumową rurę przy kolektorze ssącym i jest tam troszeczkę brudu, ale tylko odrobinka przy wlocie, ale czy ten syf ma być taki mokry? wilgotny? jak gdyby od oleju.
    Wymień przepływomierz. Zaślep EGR!
    Ten bród to tylko mała część tego co czeka na ciebie w kolektorze. W dolocie często można znaleźć odrobinę oleju, jeżeli nie ma go wiele to ja bym się tym nie przejmował.
    Oczywiście przepływka tylko BOSCH!

    Cytat Napisał cin1 Zobacz post
    Zdaje się że m-jetach jest sonda lambda
    Mówimy o m-jetach?

  8. #18
    1984
    Gość

    Domyślnie

    Właśnie odłączyłem przepływkę i szczerze mówiąc żadnej reakcji, tzn. po odpaleniu silnika, przez parę sekund auto słabo reaguje na gaz.. pozostaje jeszcze zaślepić ten EGR, zaślepię tak prowizorycznie po pracy i zobaczymy co wtedy. Ale jak po odpięciu przepływki nadal to samo co z nią, to znaczy, że i tak nie działa.

  9. #19
    Użytkownik Ogier Avatar Bolec-scnm
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    156 2.4 jtd 136KM 1998r
    Postów
    189

    Domyślnie

    Zaślepienie EGRa nie zlikwiduje Twojego problemu ale uchroni Cię przed kolejnymi.

    Nadal obstawiam przepływomierz.

  10. #20
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Wczoraj dobrze ci radziłem od czego zacząc nie narażając się na koszty, chyba nie przeczytałeś to wklejam:
    Jeżeli nie masz dostępu do komputera, to sam możesz sprawdzić:
    - przepływomierz (odpięcie wtyczki i próbna jazda, jak jest baz zmian prz. dobry)
    - czyszczenie i zaślepienie EGR- (robisz sam)
    -czyszczenie kolektora dolotowego i koniecznie czujnika doładowania
    -sprawdzenie przewodów podciśnieniowych "gruchy" turbo i zaworu overbost(sam zawór też warto przeczyścic)
    - spr. szczelnośc przewodów turbina- IC, oraz IC-kolektor
    - jeżeli dawno nie zmieniałeś to wymien f. powietrza
    Z reguły(jeżeli turbo jest sprawne) któraś z tych rzeczy może miec wpływ na "mulenie" ,brak mocy, dymienie.
    Jeżeli nie wiesz jak się zabrac za poszczególne elementy poszukaj na forum a znajdziesz dokładne opisy

Podobne wątki

  1. Jak jeździć 1.9 JTD?
    Utworzone przez jersey w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 76
    Ostatni post / autor: 08-09-2018, 13:31
  2. [164] Nie chce jeździć na benzynie
    Utworzone przez fr33 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 24-02-2008, 08:08
  3. Czy tak się powinno jeździć??
    Utworzone przez mrutyś w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 21-12-2007, 21:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory