Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 64

Temat: filterek na odmie

  1. #31
    Użytkownik Romeo Avatar NERO2287
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kwidzyn/Bydgoszcz
    Auto
    jest- Alfa Romeo 156 FL 1.9 JTD 16V, była-alfa romeo 155 2.0 ts 16v
    Postów
    1,457

    Domyślnie

    tez tak uwazam, ale czy jest sens po takim czasie jechac?, udowodnisz im to? mysle ze nie, za pózno troszke, niewiem ale uwazam ze jak bede ja jeszcze wogóle remontował to zakupie np z niemiec całą i podmienie silnik jak cos, wydaje mi sie ze to taniej wyjdzi, widziałem ładna nawet za 250 euro... na czesci mysle ze jak znalazł

  2. #32
    Użytkownik Romeo Avatar NERO2287
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kwidzyn/Bydgoszcz
    Auto
    jest- Alfa Romeo 156 FL 1.9 JTD 16V, była-alfa romeo 155 2.0 ts 16v
    Postów
    1,457

    Domyślnie

    prosił bym np o jakis link z takim filterkiem, zebym wiedział jakiego szukac, cos na wzór, z góry dzieki

  3. #33
    elpaco
    Gość

    Domyślnie

    Nero najszybciej i najłatwiej to pokierować odmę do pustej puszki. Wtedy będziesz widział ile oleju Tobie tamtędy ubyło. W sumie głupie pytanie ale czy głowica nie jest przypadkiem pęknięta?

  4. #34
    Addios
    Gość

    Domyślnie

    Witam. Ja u siebie mam założony podobny filtr jak ten z aukcji:
    http://moto.allegro.pl/item980044395...lot_12_mm.html Tu masz trochę filtrów do wyboru: http://moto.allegro.pl/listing/searc...t=1&category=0

  5. #35
    Użytkownik Romeo Avatar NERO2287
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kwidzyn/Bydgoszcz
    Auto
    jest- Alfa Romeo 156 FL 1.9 JTD 16V, była-alfa romeo 155 2.0 ts 16v
    Postów
    1,457

    Domyślnie

    srednica w 155 tez jest 12 mm? i czym najlepiej zaslepic wylot w rurze z dolotu powietrza
    Ostatnio edytowane przez NERO2287 ; 12-04-2010 o 20:50

  6. #36
    hobbit_666`
    Gość

    Domyślnie

    Koledzy, sorki za tak laickie pytanie, ale kurcze musze je zadac a nie chce zakladac nowego postu.. powiedzcie mi, ten filterek zakłada sie na przewód który wychodzi z głowicy, a miejsce w rurze dolotowej gdzie wchodził wężyk - odma, z głowicy zaślepia się? Czy miejsce zaznaczano przeze mnie na zdjeciu to jest wlasnie ta odma? Oczywiscie chodzi o AR 145 1,4 TS



    Doszedlem juz do tego, ze to wlasnie o to chodzi :] Tylko zastanawia mnie teraz taka kwestia, bo jedni chwala, inni nie odczuli roznicy a inni neguja jak to jest faktycznie z tym filterkiem? Skoro ma on jakis pozytywny wpływ na silnik, dla czego konstruktorzy nie konstruja wlasnie samochodow z dodatkowa puszka na filtr odmy? I kolejna sprawa, skoro nie mam problemow z falujacymi obrotami, oleju mi nie ubywa czy jest sens zakladac - polepszac fabryke? I czy faktycznie ma byc 1 filtr czy dwa?
    Ostatnio edytowane przez hobbit_666` ; 12-04-2010 o 23:52

  7. #37
    Malpi77
    Gość

    Domyślnie

    Połączenie odpowietrzenia skrzyni korbowej z układem dolotowym jest stosowane ze względu na uregulowania dotyczące ochrony środowiska.
    Żaden samochód nie przeszedł by homologacji gdyby czegoś takiego nie miał.

    Dlaczego? Ponieważ z cylindra do skrzyni korbowej ZAWSZE są przedmuchy, a olej w skrzyni nie spływa pięknie tylko jest totalnie rozbryzgiwany i jego duża część jest pod postacią mgły. Gdyby nie było odmy - momentalnie pod wpływem ciśnienia puściłyby uszczelnienia silnika. A tak dzięki odmie ciśnienie jest wyrównywane, ale ze względu na środowisko naturalne olej nie idzie w powietrze tylko spala się w silniku.

    Uważam że takie filterki są bez sensu, jak już to naprawdę jego efekty są minimalne bo ilość powietrza zasysana z odmy jest minimalna w porównaniu do reszty.

    Uważam że Ciśnienie sprężania rzędu 15 jest zdecydowanie za duże, stopień sprężania wynosi 10 a ciśnienie powinno wynieść około 12,5 bara, Mi oleju prawie nie bierze i silnik działa ok więc Twoje ciśnienie jest dziwne.
    o pomiarze: http://www.zssplus.pl/www_publikacje/publikacje37.htm
    Na stronie http://www.ceramizer.pl/content/view/37/74/ (pierwsza w google) znalazłem takie wytłumaczenie:

    "Trzeba mieć na uwadze, iż w przypadku znacznego zużycia pierścieni tłokowych i nadmiernego tzw. "brania oleju", mogą wystąpić wyjątkowo wysokie ciśnienia sprężania (wyższe niż nominalnie).
    Gdy pomiar ciśnienia sprężania wskazuje wyjątkowo wysokie ciśnienia sprężania a silnik pobiera znaczną ilość oleju, może to świadczyć o istotnym zużyciu pierścieni tłokowych, tłoków i cylindrów. Przewrotnie, wysokie ciśnienia sprężania w tym przypadku nie są wynikiem braku zużycia pierścieni tłokowych ale ich nadmiernym zużyciem. Uszczelnienie w tym przypadku jest spowodowane olejem silnikowego który przedostaje się do cylindra i równocześnie uszczelnia parę tarcia pierścień-cylinder.
    "

    Może źle założył pierścienie mechanik? może nie honował (ja zrobiłem papierem 60 i działa) gładzi cylindra? To mogło spowodować "nieprzyjęcie" się pierścieni.
    Ostatnio edytowane przez Malpi77 ; 13-04-2010 o 15:33

  8. #38
    Użytkownik Romeo Avatar NERO2287
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kwidzyn/Bydgoszcz
    Auto
    jest- Alfa Romeo 156 FL 1.9 JTD 16V, była-alfa romeo 155 2.0 ts 16v
    Postów
    1,457

    Domyślnie

    z tym ze jak na pisałes, przy sprawdzaniu kompresji olej uszczelnia, u mnie kompresja była robiona na spuszczonym do zera oleju, to mnie własnie dziwi, bo jednak tego uszczelnienia przez olej nie było, jak znajde finanse to zakupie uszczelke pod pokrywe klawiatury i zdejme ja moze cos tam sie nazbierało i blokuje wylot odmy, stod te cisnienie tak jak w tym artykule jest opisane, ciezko jest samemu wymienic owa ususzczelke?
    bo w warsztacie chca 50 zł za wymiane, a jednak co samemu to kasa zaoszczedzona...co polecacie?na co zwracac uwage przy jej wymianie? i czy dac np do uszczelki sylikon czy cos?

  9. #39
    Malpi77
    Gość

    Domyślnie

    - Olej uszczelkę, tylko kup sobie specjalny silikon, - działa nawet lepiej.
    Ja tak zrobiłem i już z 2-3 lata jeżdżę nic się nie leje.

    Poprawka ostatnio zamiast Castrola zalałem Motul i zauważyłem że lekko się poci w pewnym miejscu - ale to prawie nic.

    Ale nie sądzę aby coś blokowało wyjście z odmy - tam praktycznie nic specjalnego nie ma w środku tylko coś w rodzaju labiryntu aby od razu całego oleju nie wypchało .

    Jeśli Ci dużo pali oleju, masz dziwnie wysoką kompresję to znaczy że coś nie tak jest raczej z tłokami/cylindrami (mam na myśli gładź cylindra, pierścienie itd), no chyba że Ci tak bardzo splanował głowicę .

    Generalnie masz zagwozdkę - powodzenia

  10. #40
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    Cytat Napisał Malpi77 Zobacz post
    - Olej uszczelkę, tylko kup sobie specjalny silikon, - działa nawet lepiej.
    Najlepiej REINZOSIL. Fakt kosztuje 24 zł za 70 ml ale jest naprawdę dobry bo to tzw "uszczelka w płynie".

Podobne wątki

  1. [159] Filterek oleju przed turbiną w 1.75TBi
    Utworzone przez epsonix w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 21-02-2016, 21:47
  2. olej w odmie
    Utworzone przez klimek w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 02-08-2015, 14:23
  3. [146] Ciśnienie na odmie
    Utworzone przez Tomakt w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-10-2013, 23:58
  4. olej w odmie
    Utworzone przez michao1 w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 10-08-2011, 13:01
  5. Filterek paliwa- chcę go wymienić...
    Utworzone przez kaes w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 20-06-2007, 18:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory