Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 33

Temat: Automatyczna Skrzynia biegów

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar jary17
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Lidzbark Welski, Poland
    Auto
    164 3.0 12V była przesiadka na 166 3.0 V6 24V+156 1.6TS BMW E36 1.8is
    Postów
    504

    Domyślnie

    Cześć dołączę się do tematu iż jak wiecie swojego czasu szukałem sprawnego automatu. Po ciężkich bojach odpuściłem i oddałem auto w fachowe ręce. Także teraz jestem troszkę mądrzejszy. Auto od piątku w reanimacji tak od piątku co niektórzy wiedzą że czekałem od stycznia gość zawalony robotą bryczek jak na giełdzie tylko wybierać. Ale nie o tym porozmawiałem troszkę z kolesiem i chciałbym rozwiać pewne mity. Co do filterka każdorazowo jest go najlepiej wymienić przy każdej wymianie oleju w skrzyni w przypadku braku dostępności można wyczyścić stary ale niezalecane. Wymiana oleju co 60tyś na max-a. wcześniej nie zaszkodzi dobrej jakości olejem robimy to przecież dla siebie. Co do holowania też pytałem bo miałem kawałek do niego a jak wiecie lepiej jest oddać całe auto niż samą kastę tu się rozpisywać nie będę. Odpowiedz uzyskałem taką nie zaleca się holować automatu konieczna laweta ale dopuszcza się dystans do 25 kilometrów w pozycji neutral i na odpalonym silniku. A teraz moje własne nie wiem czy pozostali koledzy nie wiedzą ale w 12v niema trybów pracy " ICE, SPORT, AUTO" tylko P,N,D,1,2,3. Nietrudno się jednak domyśleć że pierwszy tryb jest do jazdy w zimie gdzie trudno jest się wydostać z oblodzonej jezdni lub śniegu-zaspy, drugi jak sama nazwa do brawurowej sportowej jazdy, trzeciego nie trzeba komentować. Co do holowania przez nas to sprawa jest prosta czy można ciągać przyczepki? Sami sobie odpowiedzcie. A ha jeszcze jedno co mi powiedział spec trzeba doglądać olej w skrzyni biegów i jeszcze jedna ważna sprawa dla tych którzy często i na długo pozostawiają swoje ślicznotki nie należy tego robić lepiej oddać komuś zaufanemu do eksploatacji. Tarczki muszą być zanurzane w oleju. Pozostawienie auta na dłuższy czas bez jazdy powoduje że 180stopni tarczki jest pozbawione kąpieli w oleju co prowadzi do jej wysuszenia, murszenia co dalej powoduje jej wykruszanie i prowadzi do uszkodzeń skrzyni. Nie wiem ile jeszcze mnie uczyni ta operacja w 100% najdroższa opcja to 2,5tysia ale okaże się w trakcie na stole. Jak będzie po wszystkim to wam napiszę. Mam nadzieję, że nie namieszałem wam w głowach.

  2. #12
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Olej do automatu musi być taki jaki zaleca producent skrzyni, a nie taki jaki podaje producent samochodu!!!
    Z takim problemem czesto spotykaja się posiadacze automatu w 166. Instrukcja Alfy swoje a producent skrzyni swoje... Jeżeli zalejemy tym co radzi Alfa to na efekty uboczne nie trzeba bedzie długo czekać.
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  3. #13
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Cytat Napisał Majkel Zobacz post
    Olej do automatu musi być taki jaki zaleca producent skrzyni, a nie taki jaki podaje producent samochodu!!!
    Każdy szanujący się warsztat od automatów tak robi. Patrzą na typ: ZF 4 HP 18 i katalogami lecą co tam powinno byc. Ale wiadomo, są warsztaty i warsztatowiska.
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar jary17
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Lidzbark Welski, Poland
    Auto
    164 3.0 12V była przesiadka na 166 3.0 V6 24V+156 1.6TS BMW E36 1.8is
    Postów
    504

    Domyślnie

    Cytat Napisał fiergloo Zobacz post
    Każdy szanujący się warsztat od automatów tak robi. Patrzą na typ: ZF 4 HP 18 i katalogami lecą co tam powinno byc. Ale wiadomo, są warsztaty i warsztatowiska.
    Tak podług mojego speca ten typ skrzyni to już jest antyk i technologia olei też ruszyła do przodu. Tak że kurczowo nie ma się co trzymać książkowo można a nawet jest zalecane zamienić na lepszy zamiennik o lepszych parametrach i lepkości.

  5. #15
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Cytat Napisał jary17 Zobacz post
    Tak że kurczowo nie ma się co trzymać książkowo można a nawet jest zalecane zamienić na lepszy zamiennik o lepszych parametrach i lepkości.
    Ale my mówimy o typu oleju wg producenta skrzyni a nie samochodu. To że technologia olejowa idzie do przodu wie tutaj każdy.
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar jary17
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Lidzbark Welski, Poland
    Auto
    164 3.0 12V była przesiadka na 166 3.0 V6 24V+156 1.6TS BMW E36 1.8is
    Postów
    504

    Domyślnie

    To wszystko zależy od nas co damy naszym ślicznotkom. Każdego można przypilnować nikt nie odda auta do pseudo mechaników, zawsze robimy jakiś wywiad próbujemy się czegoś dowiedzieć o potencjalnych znachorach! Ja tak postępuje nie wierze na słowo.

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kasza85
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    jelenia góra
    Auto
    Alfa Romeo 166 3, 0 24v 2000r
    Postów
    776

    Domyślnie

    chyba że masz tylko jeden warsztat w okolicy - ja tak miałem jak mi padła skrzynia automat. pomimo tego, że kupiłem sprawną skrzynie i ich praca polegała na wymianie jednej na drugą to wiele rzeczy poginęło mi pod maską - plastiki, ich wymiana była bardzo długa, chcieli mnie obciążyć urwanymi śrubami- wiercenie i gwintowanie 6zł szt. a było ich chyba z 10, nie dałem się i powiedziałem że to ich ryzyko i ja jakoś robię przy aucie i mi się śruby nie urywają, to skończyło się na tym, że uświadomiłem ich, że ta skrzynia automatyczna ma regulację - naciąg linki na przepustnicy, miałem ją luźną i przy pedale w podłogę auto przerzucało bieg przy 3300 obr. na min. Olej też tylko oni podjęli się wymienić w skrzyni - zalali 6l, ale nic nie robili przy filtrze bo to auto nie ma filtra oleju w skrzyni. OGÓLNIE PARTACZE ALE NA NICH BYŁEM SKAZANY
    Alfa 164 3.0 94r - była
    Alfa 164 3.0 96r - była
    Alfa 166 3.0 00r - jest

  8. #18
    Jakub1989
    Gość

    Domyślnie

    Mam kolejne pytanie. Czy występowały w 164 2 rodzaje skrzyń automatycznych?
    W 3.0 8V jedna a 3.0 16V inna z funkcjami sport ice auto.
    A w wersjach przed FL wajcha miała kształt litery T później po FL gruba i szeroka - to jest ta sama skrzynia czy się też czymś różni?
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 19-04-2010 o 18:00

  9. #19
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jakub1989 Zobacz post
    Mam kolejne pytanie. Czy występowały w 164 2 rodzaje skrzyń automatycznych?
    W 3.0 8V jedna a 3.0 16V inna z funkcjami sport ice auto.
    O takich wersjach silnikowych jeszcze nie słyszałem.

    6 cylindrów, 8 zaworów >> czyli jakieś 1,33(3) zawora na cylinder

    Zarówno w Kappie i w 164 występowała skrzynia 4HP18 o, jak widać, różnych lewarkach.
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 19-04-2010 o 18:02
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  10. #20
    Jakub1989
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Majkel Zobacz post
    O takich wersjach silnikowych jeszcze nie słyszałem.

    6 cylindrów, 8 zaworów >> czyli jakieś 1,33(3) zawora na cylinder

    Zarówno w Kappie i w 164 występowała skrzynia 4HP18 o, jak widać, różnych lewarkach.
    Sorry tak z rozpędu napisałem, przyzwyczajenie z czterocylindrowca gdzie jeden zawór na cylinder to 8V a 2 to 16V
    Chodziło mi oczywiście o silniki 3.0 12v i 3.0 24V ;P

    Aha skrzynie czyli różnią się tylko wyglądem

Podobne wątki

  1. AR156 FL Automatyczna skrzynia biegów
    Utworzone przez SlicznaPani w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 19-02-2011, 13:00
  2. automatyczna skrzynia biegów
    Utworzone przez LUKI82 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-09-2009, 21:14
  3. automatyczna skrzynia biegów
    Utworzone przez LUKI82 w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-09-2009, 21:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory