Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 33

Temat: Automatyczna Skrzynia biegów

  1. #1
    Jakub1989
    Gość

    Domyślnie Automatyczna Skrzynia biegów

    Mam Kilka pytań co do skrzyni Automatycznej. Coraz bardziej przymierzam się do zmiany samochodu prawdopodobnie wybór padnie na 164 (silnik V6 lub TS nie diesel skrzynia obojętnie jaka).
    Ale nie za bardzo jestem w temacie Automatu (nie miałem nigdy z nim do czynienia). Co prawda jeździłem 147 Selespeed ale to skrzynia zautomatyzowana a nie pełen automat.
    Pytania:
    Kiedy automat zmienia bieg na wyższy/niższy co o tym decyduje?
    Jak działa Kickdown i o co chodzi w działaniu tego systemu?
    Co oznaczają cyfry 1,2,3 ?
    Jaka jest różnica w spalaniu i w osiągach ? (bo różnica przełożeń robi chyba swoje)
    Czy da się jeździć ekonomicznie (tak hipotecznie pytam bo ja mam cięką nogę) i jak się na trasie spisuje automat.
    Czym się różni skrzynia z początku produkcji a późniejsza (bo chyba nie tylko wyglądem dźwigni skrzyni biegów)
    Dużo 164 na rynku wtórnym posiada LPG którego nie jestem fanem ale czy wpływa to na działanie skrzyni.
    Na co zwrócić uwagę przy zakupie automatu ?
    O co trzeba dbać żeby automat nie zawiódł?
    Wiem że trochę tego dużo, ale jak bym się czegoś więcej dowiedział bym był szczęśliwy bo nie wiem ile razy przeczytałem artykuły na blogu Fiergloo na temat 164, ale nie do końca wszystko wiem co minie interesuje.

  2. #2
    elpaco
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jakub1989 Zobacz post
    Kiedy automat zmienia bieg na wyższy/niższy co o tym decyduje?
    Jak działa Kickdown i o co chodzi w działaniu tego systemu?
    Co oznaczają cyfry 1,2,3 ?
    Jaka jest różnica w spalaniu i w osiągach ? (bo różnica przełożeń robi chyba swoje)
    Czy da się jeździć ekonomicznie (tak hipotecznie pytam bo ja mam cięką nogę) i jak się na trasie spisuje automat.
    Na wyższy/niższy zmienia zależnie od obrotów- ma to ustawione na dane prędkości obrotowe silnika. To tak jak manualem redukcja kiedy bieg nie daje rady albo wbicie wyższego kiedy obroty rosną.
    Kick down działa na zasadzie gaz do dechy. Wciskasz pedał do podłogi automat redukuje bieg niżej. Czyli ostra redukcja do wyprzedzania TIRa
    1/2/3 to poprostu biegu które możesz wpiąc np. gdy kick down nie daje rady albo potrzebujesz trochę dłużej ciągnąć np na 1.

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jakub1989 Zobacz post
    Jaka jest różnica w spalaniu i w osiągach ? (bo różnica przełożeń robi chyba swoje) Czy da się jeździć ekonomicznie (tak hipotecznie pytam bo ja mam cięką nogę) i jak się na trasie spisuje automat.
    Automat zwykle ma nieco gorszy czas do setki - wynika to nie tylko z różnicy przełożeń, ale z samej specyfiki sprzęgła (zwało się to hydrokinetyczne chyba?) w automacie - z tego samego faktu wynika też wyższe o 10-15 % spalanie.
    Jeśli chodzi o jazdę - moim zdaniem automat jest bardzo przyjemny i nie jest aż taką prawdą, że odbiera przyjemność - pozwala raczej rozwalić się w fotelu i zapomnieć o machaniu drążkiem - w trasie cudo. No i, wbrew obiegowej opinii, ekonomiczna jazda automatem wcale nie jest tak trudna - zwykle ma przełożenia dobrane bardziej na okolice momentu obrotowego silnika (co z punktu widzenia spalania silnika jest bardziej niż ok) - poparte Dogde'm Neon'em 2.0 kolegi, w 300km trasie jakieś 7,5l/100 i na pewno nie bawiliśmy się w emerytów
    Aha, i skrzynia ma głęboko gdzieś, czy auto ma LPG, czy nie I jest praktycznie bezobsługowa (zwykle, ale ciekawe co tam 164 wymyślili )
    Ostatnio edytowane przez Rzmudzior ; 16-04-2010 o 23:22
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  4. #4
    ViP Znawca Avatar Rafał
    Dołączył
    02 2006
    Mieszka w
    Kozy k/Bielsko-Biała
    Auto
    164 Q4 , Giulietta QV, 164 - 2 szt , Alfa Galaxy / BUSSO Stelvio Super 280KM/ Spider ph2
    Postów
    1,627

    Domyślnie

    Automat w 164 ma 3 tryby pracy;
    ICE , AUTO , SPORT< poza tym sa biegi 1,2,3,D,N,R,P,<w zaleznosci od położenia dzwigni na której kolwiek pozycji i opcji sport lub auto -skrzynia inaczej "zmienia biegi"- najlepiej gdybys sie przejechał wtedy najlepiej i najszybciej zobaczysz zalety i wady automatu.
    Wady;
    wolniejszy do setki o ok1,5s
    konieczna czesta kontrola poziomu oleju
    nieznacznie wieksze zużycie paliwa
    Zalety;
    nieoceniona w korkach- po prostu rewelacja
    wolne rece podczas jazdy-pijesz soczek czy "piszesz sms-a"(niewolno podczas jazdy uzywac tel, bez zestawu!!!!)
    tryb ice bardzo pomocny w zimie-tzw- ruszanie na półsprzegle w manualu na sliskiej nawierzchni- automat rusz z 2 biegu w trybie antyposlizgowym.
    Najwieksza zaleta moim zdaniem to podczas ostrej zjazdy NIE PRZYPALISZ sprzegła!!!!- w manualu wymienłem ich z 10.
    Mam manuala i automat i powiem ze automat spisuje sie rewelacyjnie-Polecam!

  5. #5
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Cytat Napisał elpaco Zobacz post
    1/2/3 to poprostu biegu które możesz wpiąc np. gdy kick down nie daje rady albo potrzebujesz trochę dłużej ciągnąć np na 1.
    Te 1, 2, 3 To maksymalny bieg do którego skrzynia dojdzie. Jak ustawisz na 2 to skrzynia będzie pracowała tylko na 1 i 2, np. Jak ciągnieszcz coś ciężkiego to ustawiasz "sztywne 2"
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  6. #6
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jakub1989 Zobacz post
    Kiedy automat zmienia bieg na wyższy/niższy co o tym decyduje?
    Zależy jak głęboko wciśniesz pedał gazu. Przy delikatnym operowaniu wskazówka będzie leżała na 2000 obr, jak wciśniesz nieco głębiej to przy 3000 lub 4000, no i pedał dno to wiadomo- czasami redukuje nawet dwa biegi.

    Cytat Napisał Jakub1989 Zobacz post
    Jaka jest różnica w spalaniu i w osiągach ?
    Ospale rusza spod świateł. Mistrzem cwiary to nie będziesz, ale jak już jesteś rozpędzony do tych 80-100 i potrzebujesz jechac 180 ...
    Cytat Napisał Jakub1989 Zobacz post
    Czy da się jeździć ekonomicznie (tak hipotecznie pytam bo ja mam cięką nogę) i jak się na trasie spisuje automat.

    Da się jeździc ekonomiczne, bo automat bez elektronicznych bajerów Ice, Sport itd domyślnie chce pracowac w trybie ekonomicznym i jak włączy czwarty bieg przy 55, to od razu to poczujesz. Bo to bieg wystarczający na tę prędkośc, ale każde milimetrowe ruszenie pedału gazu powoduje redukcję.
    Cytat Napisał Jakub1989 Zobacz post
    Na co zwrócić uwagę przy zakupie automatu ?
    O co trzeba dbać żeby automat nie zawiódł?

    Olej-5,5 litra wymienia się co 40 000km. W układzie litrów jest bodajże ponad 9, ale z wiadomych względów nie spuszcza się go w całości. Oczywiście kontrolowac też trzeba jego poziom. Filtr się czyści, nie wymienia. Automat ma też tę zaletę że oszczędza silnik, zawieszenie układu napędowego przez to, iż płynniej zmienia biegi.
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  7. #7
    Jakub1989
    Gość

    Domyślnie

    To już wiem całkiem dużo się dowiedziałem Wielkie Dzięki

    Jeszcze mi się nasunęły dwa pytania:
    Czy mogę holować inny samochód i czy mogę być holowany?
    O co chodzi w tych trybach ICE, SPORT, AUTO co się zmienia w działaniu skrzyni?

  8. #8
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jakub1989 Zobacz post
    Czy mogę holować inny samochód i czy mogę być holowany?
    O co chodzi w tych trybach ICE, SPORT, AUTO co się zmienia w działaniu skrzyni?
    Holowany możesz byc, pod warunkiem, że wolant przestawisz na N. Ale nie możesz odpalac na pych ani na ciąg.

    ICE, SPORT i Auto to tryby pracy skrzyni. W Trybie ICE skrzynia zawsze rusza z drugiego biegu, Sport- przełączanie biegów przy większych prędkościach obrotowych silnika, Auto- zwyczajny tryb.
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  9. #9
    Burton
    Gość

    Domyślnie

    Nie wiem jak sie ma do "zdrowia" automatu holowanie kogos, ale pomimo to ze kazda skrzynia ma bieg jalowy N neutral to w zadnym wypadku nie mozna takiego samochodu holowac, jedyna opcja to laweta, ktora podnosi przednia os (jezeli auto ma na takowa naped) lub zwykla laweta. To duzy minus. Jeszcze cos o uzytkowaniu. Dzis zadko zdaza sie samochod z automatem bez funkcji tip-tronic + -. To doskonala alternatywa, gdyz w miescie mozna sie ciagnac na pelnym automacie, a gdy wyjezdzamy na szybka trase i budzi sie w nas dusza rajdowca to tip-tronic zachowuje sie tak jak manual, tylko nie musimy wciskac sprzegla. Przez to zmiany biegow sa plynne i efektywne. Osobiscie mam selespeeda, ktory nie jest typowa automatyczna skrzynia, ale ma opcje CITY ktora ja na taki tryb przelacza. Jestem zadowolony, ale czasami nie ma co zrobic z prawa reka , chyba musze zaczac palic. pzdr

    ---------- Post dodany o godzinie 14:42 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 14:28 ----------

    To jest calkiem ciekawa strona o serwisowaniu i naprawie skrzyn automatycznych. Jeden z najlepszych specow w polsce. Fajny film i wiele przydatnych informacji
    http://www.autojozefow.pl/?gclid=CLb...FaBb4wodiDlpsg

  10. #10
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Cytat Napisał Burton Zobacz post
    Nie wiem jak sie ma do "zdrowia" automatu holowanie kogos, ale pomimo to ze kazda skrzynia ma bieg jalowy N neutral to w zadnym wypadku nie mozna takiego samochodu holowac, jedyna opcja to laweta, ktora podnosi przednia os
    Można, ale na krótkim dystansie i do 40-50 km/h. Rzecz jasna trzeba holowania przez kogoś unikac, ale czasem nie ma wyjścia.

    Holowanie kogoś? Nie przesadzajmy, wtedy nie wolno by było targac przyczep(np załadowanej lawety) na automatycznej skrzyni.
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

Podobne wątki

  1. AR156 FL Automatyczna skrzynia biegów
    Utworzone przez SlicznaPani w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 19-02-2011, 13:00
  2. automatyczna skrzynia biegów
    Utworzone przez LUKI82 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-09-2009, 21:14
  3. automatyczna skrzynia biegów
    Utworzone przez LUKI82 w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-09-2009, 21:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory