Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Temat: problem z hamulcami

  1. #1
    kargul156
    Gość

    Unhappy problem z hamulcami

    Witam! Mam problem z hamulcami.. po wymianie klockow hamulcowych i tarcz stało sie cos dziwnego tzn na początku hamulec był strasznie miękki ale myślałem że po prostu musza się ułożyć klocki lecz tak sie nie stało. kolejnym dziwnym objawem było to że po nacisnieciu hamulca stawał sie twardy lecz jak trzymałem go dłużej hamulec powoli zapadał się w podłoge.. Hamulce miałem super a teraz siła hamowanie jest strasznie słaba. Samochód dałem do warsztatu i tam też nie mają pomysłu co zrobić. Miałem juz odpowietrzane hamulce zamieniałęm pompe abs i hamulcową na inne i efekt się nie zmienił. zamieniałem również serwo i nic.. to samo. Może miał ktos podobny problem i wie co zrobić bo już nie mam pomysłów... piszcie swoje sugestie. Dzięki

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Raz twardy, raz miękki, tak miałem jak słabo odpowietrzyłem. Objawy identyczne.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Trzeba wrócić do źródła bo wszystko zaczęło się przypuszczalnie od źle zrobionej wymiany
    1. kto wymieniał klocki i tarcze?
    2. czy podczas tej wymiany był dodatkowo wymieniany płyn?

    Jeśli potem ktoś próbował, raczej niepotrzebnie, wymieniać pompę hamulcową i ABS to odpowietrzanie hamulców koniecznie powinien przeprowadzić przy użyciu urządzenia ciśnieniowego. Inaczej nigdy nie będzie dobrze.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 16-04-2010 o 21:09

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar redek83
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Raszyn
    Auto
    Inny
    Postów
    945

    Domyślnie

    skoro juz tak wszystko wymieniles to moze to wina starych przewodów hydraulicznych
    STOP CIOTOM DROGOWYM
    Było>> 166 2.4 JTD '99 >> GT 1.9 JTD '05 >> Jaguar X-Type 2.5 '03 >> Laguna 2 FL 1.9 DCI '05>>
    Jest>> Passat B6 2.0 TSI 200KM '07 ver. USA

  5. #5
    kargul156
    Gość

    Domyślnie

    odpowietrzane za kazdym razem byly... najgorsze jest to ze teraz hamulec jest twardy a skutecznosc bardzo slaba.. dlatego myslalem ze to serwo. niestety po przekladce na inne problem nie ustapil. a wszystko zaczelo sie po wymianie klockow. nie wyjechalem nawet dobrze z warsztatu bo mi wlasnie hamulec wpadal w podloge.. najpierw twardy a nastepnie stopniowo wpadal w podloge. przy zgaszonym silniku jest bardzo twardy.. nie mam juz pojecia co dalej sprawdzac.. acha przewody tez wymienione. i tarcze i klocki.

    ---------- Post dodany o godzinie 22:11 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 21:58 ----------

    klocki i tarcze wymienial mechanik. najpierw byly tylko klocki bo byly zuzyte i abs nie dzialal. klocki wymienione a z abs em chodzilo tylko o zerwany przewod przy kole. abs dziala. po tej naprawie mialem slabe i miekkie hamulce wiec wrocilem na odpowietrzanie. problem nie ustapil wiec sprawdzono przewody i pompe hamulcowa. hamulec po tym stal sie twardzszy i to az za bardzo ale skutecznosc hamowania jest nadal bardzo slaba. zmienilem wiec tarcze bo na starych byl duzy rant. bez zmian. nastepnie serwo.. i nadal bez zmian. po nacisnieciu na pedal jest bardzo twardy i ciezko go wcisnac ale gdy sie go tak przytrzyma zaczyna stopniowo wpadac w podloge.. tak to wyglada.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156 SW 2,5 V6 2002
    Postów
    88

    Domyślnie

    Jeżeli pedał hamulca jest na początku twardy (tzn tak twardy jak przed wymianą klocków) a później mięknie to szukałbym dalej przyczyny w nieszczelności układu hamulcowego (np w najbliższej stacji kontroli pojazdów nie powinno to kosztować więcej jak 30-40 pln). Co to znaczy, że po sprawdzeniu przewodów hamulec stał się twardszy?

  7. #7
    Adampoz
    Gość

    Domyślnie

    Zapowietrzony układ, być może także płyn hamulcowy do wymiany. Ale obstawiam zapowietrzenie układu odpowietrzyć go jeszcze raz i nie dwa razy w pedał i po sprawie tylko 10 razy na koło popuszczać płyn i o ile nie ma pęcherzy to zakręcić i do następnego koła.
    No i dodam aby kontrolować poziom w zbiorniczku aby tam go całego nie wcioło .
    Ostatnio edytowane przez Adampoz ; 18-04-2010 o 09:23

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar palchon
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SJZ
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD SPORTWAGON
    Postów
    778

    Domyślnie

    wymieniłeś wszystko prawie wiec wina w przewodach ze sa dalej zapowietrzone,lub zaciski uszkodzone nieszczelne etc
    Alfa Romeo 156 1,9JTD '02 SPORTWAGON
    Szerokopojęta elektronika i elektryka samochodowa

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Wymieniałeś samo servo czy razem z pompą, bo o niej jeszcze chyba nie wspomniałeś. Wygląda że jeśli naprawdę układ jest dobrze odpowietrzony to może pompa przepuszcza między sekcjami.
    Wtedy wymiana całości lub oringów.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  10. #10
    kargul156
    Gość

    Domyślnie

    musze znowu sprobowac odpowietrzyc tzn powiedziec mechanikom zeby to zrobili. pompa byla sprawdzana wlasnie czy nie przepuszcza miedzy sekcjami. pompa i serwo byly sprawdzane oddzielnie. ogolnie wszyscy posiadacze alf 156 sa na pewno zadowoleni z hamulcy bo ja bylem bardzo. byl czyly na dotkniecie praktycznie a skutecznosc super. po wymianie klockow stal sie miekki. musialem wciskac go do samej podlogi i nie byl juz tak skuteczny. wiec wrocilem do mechanika szukac przyczyny. po wymianie przewodow stal sie twardy ze ledwo go wcisnac mozna. przejechalem sie nim i sytuacja wyglada teraz tak ze po pierwszym wcisnieciu pedalu hamulca jest miekki ale skutecznosc slaba a jak wcisne od razu drugi raz hamulec jest twardy bardzo a skutecznosc slaba bardzo tak ze nawet abs sie nie zalacza. a jak sie objawia nieszczelnosc zaciskow? bo ogoolnie nie widac nigdzie ubywania plynu hamulcowego.. tez tak mysle sobie ze cos moze byc z tym odpowietrzaniem nie tak. ogolnie chyba jest to dziwne zjawisko zeby stracic szczelnosc po samej wymianie klockow ale... kto wie. dzieki za zainteresowanie i podpowiedzi i moze jeszcze macie jakies pomysly..

Podobne wątki

  1. Problem z hamulcami
    Utworzone przez kam26547 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 09-02-2015, 19:48
  2. Problem z hamulcami
    Utworzone przez mirek629 w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 30-06-2013, 14:05
  3. Problem z hamulcami
    Utworzone przez Fitek w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 23-12-2012, 22:09
  4. [146] Problem z hamulcami
    Utworzone przez saroo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 29-03-2011, 21:06
  5. Problem z hamulcami(ABS)
    Utworzone przez klepus166 w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 18-12-2010, 10:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory