Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Temat: 1.9 TD - złożony problem z osprzętem silnika?

  1. #11
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Asturas
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Rovaniemi
    Auto
    Alfa Romeo 155 1.9 TD '94
    Postów
    212

    Domyślnie

    Cytat Napisał elpaco Zobacz post
    Brzmi to "taniej wymienić silnik":/ niestety gdyby coś to wal na PW odnośnie pasowalności z innych aut a wiele konstrukcji ma identyczny motor
    I tu się pojawia problem. Ta Alfa nie może dostać innego silnika niż 1.9 TD od 155, ponieważ cel jej egzystencji to ostateczna odbudowa w stanie w jakim kiedyś opuściła fabrykę we Włoszech. Dlatego właśnie w październiku chcemy z tatą zakupić inna 155 dla mnie, by tę można było spokojnie remontować. Ale wymiana silnika na ten moment jest raczej problematyczna...

    Naprawdę pęknięta głowica raczej oznacza wymianę silnika?
    Alfa Romeo 155 1.9 TD '94 Verde Mirto - jedna z 15652 egzemplarzy

  2. #12
    elpaco
    Gość

    Domyślnie

    Ogólnie miałem na myśli:
    -lanicę dedrę/deltę
    -fiata ducato
    -fiata temprę/cromę http://allegro.pl/item990369611_siln...croma_93r.html swoją drogą niezła cena
    Różnica- pokrywa zaworów. W przypadku ducato- kolektory, ale od alfy pasują Plug and Play.

    Ogólnie naprawa głowicy po pęknięciu- pospawać- mało wytrzymała opcja, kupić inną- skomplikowana opcja dostać w db stanie (nie wiesz czy nie jest pęknięta- mikropęknięcia)
    kupić nową- cholernie droga opcja.

  3. #13
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Asturas
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Rovaniemi
    Auto
    Alfa Romeo 155 1.9 TD '94
    Postów
    212

    Domyślnie

    W poniedziałek będę się konsultował z mechanikiem, który dba o moją Alfę od wielu lat. Zobaczymy co powie. Nie brzmi to jednak zachecająco. A ja tak kocham ten samochód... ech.
    Alfa Romeo 155 1.9 TD '94 Verde Mirto - jedna z 15652 egzemplarzy

  4. #14
    elpaco
    Gość

    Domyślnie

    No niestety chyba wymianka bedzie najkorzystniejsza

  5. #15
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Są firmy spawające głowice, ale w tym wypadku chyba faktycznie lepiej bedzie wziąć się za cały silnik.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  6. #16
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Asturas
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Rovaniemi
    Auto
    Alfa Romeo 155 1.9 TD '94
    Postów
    212

    Domyślnie

    To w zasadzie ostatnie pytanie.
    Czyżby pęknięcie głowicy było akurat nieszczęśliwym zbiegiem okoliczności? Bo przed problemami z pompą wtryskową nie dymił.

    ---------- Post dodany o godzinie 12:34 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 12:02 ----------

    Najnowsze wieści. To nie glowica.
    Skąd to wiem?
    Nie ubywa płynu chłodniczego, silnik się nie grzeje. To raz.
    A dwa, że to nie jest tego typu dym. To wiem, bo sprawdzał ze mną przed chwilą tata, a on już mial kiedyś pęknięta głowicę w BMW 520 z 1979 Wie jak wygląda i pachnie taki dym

    W każdym razie to nie to.

    Jakieś inne pomysły? Jakieś pomysły związane z sugestią, że to ma coś wspólnego z ssaniem (choć nie musi ).
    Alfa Romeo 155 1.9 TD '94 Verde Mirto - jedna z 15652 egzemplarzy

  7. #17
    elpaco
    Gość

    Domyślnie

    No ale nadmiar ropy- przelanie objawi się chmurą mega czarnego dymu. Wykluczyć głowicy nie możesz. Płyn nie musi ubywać Tobie litrami. Najlepszym rozwiązaniem było by zdjęcie głowicy i jej dokładne prześwietlenie. Kurcze no chyba że jakąś kijową ropkę lejesz w co w sumie wątpie

  8. #18
    m_majkel
    Gość

    Domyślnie Jasny tym...

    Witam.
    Skoro Tato mówił Ci jak wygląda i pachnie taki dym to podziel się ta wiadomością. Mnie to bardzo interesuje bo mam podobny problem. Na zimnym silniku potrafi przez chwilę po odpaleniu nie trzymać obrotów jak należy i wyrzucić jasny dyn (raczej niebieski) po rozgrzaniu wszystko jest w porządku.

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar Dziaru
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    155 2,0TD / 155 2,0TS / 155 1,8TS 8V / 155 2,0 16V / 164 2,0 TS 8V
    Postów
    1,487

    Domyślnie

    moim zdaniem masz do wymiany albo naprawy pompę paliwa i sprawdź w jakiej temperaturze działa czujnik który steruje kątem przyspieszania wtrysku na silniku w zależności od temperatury cieczy chłodzącej - montowany jest do termostatu i linką połączony z pompą często ulega awarii albo wystarczy go wyregulować lub zawiesza się i nie powraca na miejsce i dlatego są różne obroty -ty to chyba nazwałeś ssaniem. I ogólnie trzeba by sprawdzić czy układ paliwowy się nie zapowietrza na filtrze lub gdzieś po drodze czestym powodem zapowietrzenia jest zapchany filtr paliwa a w mojej ocenie silnik masz raczej dobry tylko osprzet szwankuje .pozdrawiam

  10. #20
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Asturas
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Rovaniemi
    Auto
    Alfa Romeo 155 1.9 TD '94
    Postów
    212

    Domyślnie

    Cytat Napisał m_majkel Zobacz post
    Witam.
    Skoro Tato mówił Ci jak wygląda i pachnie taki dym to podziel się ta wiadomością. Mnie to bardzo interesuje bo mam podobny problem. Na zimnym silniku potrafi przez chwilę po odpaleniu nie trzymać obrotów jak należy i wyrzucić jasny dyn (raczej niebieski) po rozgrzaniu wszystko jest w porządku.
    Zapytam, ale u Ciebie to wygląda na coś poważniejszego. U mnie przestaje te bialy dym leciec po kilkunastu sekundach od odpalenia więc nic nie zdąży się nawet ugrzać.

    Cytat Napisał Dziaru Zobacz post
    moim zdaniem masz do wymiany albo naprawy pompę paliwa i sprawdź w jakiej temperaturze działa czujnik który steruje kątem przyspieszania wtrysku na silniku w zależności od temperatury cieczy chłodzącej - montowany jest do termostatu i linką połączony z pompą często ulega awarii albo wystarczy go wyregulować lub zawiesza się i nie powraca na miejsce i dlatego są różne obroty -ty to chyba nazwałeś ssaniem. I ogólnie trzeba by sprawdzić czy układ paliwowy się nie zapowietrza na filtrze lub gdzieś po drodze czestym powodem zapowietrzenia jest zapchany filtr paliwa a w mojej ocenie silnik masz raczej dobry tylko osprzet szwankuje .pozdrawiam
    Byłem dzisiaj u mechanika, który od 20 lat siedzi tylko w dieslach.
    Ma dwa pomysły, w zasadzie podobne do Twoich. Silnik jest ok. Natomiast prawdopodobnie źle została złożona pompa wtryskowa i przyspieszacz kątowy
    (tak to ustrojstwo się nazywa?) przy zimnym silniku nie działa poprawnie, a konkretnie nie ustawia się we właściwej pozycji.
    Drugie to dokładnie to co napisałeś, czyli linka itd.
    Jedyne co, to ten mechanik nie wie dlaczego przez chwile idzie biały dym, ale może się tego przy okazji dowie.

    W czwartek go odstawiam i o ile nic dziwnego nie będzie do wymiany, to w piątek będzie u mnie.
    Nie chce zapeszać, ale wygląda na to, że Bella wraca do formy

    Dziaru, musimy się kiedyś na jakimś neutralnym gruncie spotkac. Częstochowa moze? W koncu nie dość, że jestemy Alfisti to jeszcze gracze SP
    Alfa Romeo 155 1.9 TD '94 Verde Mirto - jedna z 15652 egzemplarzy

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory