Strona 13 z 17 PierwszyPierwszy ... 34567891011121314151617 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 121 do 130 z 164

Temat: Czy LPG w V6 to profanacja?

  1. #121
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał RogerIZ28 Zobacz post
    Z tego co zauważyłem to zmienia się jedynie minimalnie czas wtrysków na lpg (o wartość która jest stałą)
    No to jak to się ma do mocy i spalania zupełnie nie rozumiem tego co piszesz. Wartość stała czyli taki sam czas wtrysku bez wzgledu na prędkość obrotową silnika to jaką tu masz wiekszą moc ? zwiekszająć czasy wtrysku, zwiększa się również spalanie Lpg nie ma nic za darmo. Dobra instalacja LPG i dobrze wyregulowana bedzie około 20-25% zuzywała więcej gazu od Pb i to nie moje stwierdzenie
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 18-03-2010 o 19:16

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  2. #122
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Dobra instalacja LPG i dobrze wyregulowana bedzie około 20-25% zuzywała więcej gazu od Pb i to nie moje stwierdzenie
    Zgadza się, tak ma być koniec i kropka.

    Ale wracając do instalacji LPI i poprawy osiągów, zastanówcie się co dzieje się w chwili opuszczenia LPG przez wtryskiwacz instalacji.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  3. #123
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Dziwne ale czekawi mnie czy wy tez tak macie,że jakoś na lpg trudno się jeżdzi ,,ekonomicznie,,jakaś noga ciężka się zrobiła
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  4. #124
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    Dziwne ale czekawi mnie czy wy tez tak macie,że jakoś na lpg trudno się jeżdzi ,,ekonomicznie,,jakaś noga ciężka się zrobiła
    Czyli wynika z tego że możesz sobie na to pozwolić " na cieżką nogę"

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #125
    Użytkownik Romeo Avatar RogerIZ28
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Była piękna 156 1.8TS 2000r LPI
    Postów
    719

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    RogerIZ28 - napisz jak Ci sie spisuje taka instalaca LPG w alfie. Bo powiem, że mnie to zaciekawiło, ponieważ mało ludzi ma tutaj i w ogóle taką instalacje.
    Nie wiem co mam napisać dobrze się sprawuje, samochód pali ok 12l (+/- 0,5) - więcej nie udało mi się osiągnąć, czy to miasto czy trasa przy prędkościach ok 160/170 więcej nie chce spalić. A nogi nie oszczędzam.
    Nie trzeba jej stroić itp (tak samo nic się nie może samo rozstroić). Instalacji w komorze silnika praktycznie nie da się zauważyć (np diagnosta dziwnie się do Mnie zwracał, bo myślał że coś kombinuję, że gazu u Mnie nie ma a ja chce aby podbił?!?). W butli jest pompa, która podaje gaz pod sporym ciśnieniem, czego w zwykłych instalacjach nie ma.
    Minusem jest serwis - zacofany kraj, przec co ceny wysokie, w rezultacie ludzi nie stać na takie instalacje, efektem jest mało serwisów (ale są) - no ale jak widać jest trwała, za poł roku śmignie jej 10 lat, więc jak ktoś chce nową zakładać, to może być pewny że przez 10 lat praktycznie nic nie będzie przy niej robił. No a co się potem będzie działo to nie wiem, mam nadzieję że nic, bo serwis do tanich nie należy

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    No to jak to się ma do mocy i spalania zupełnie nie rozumiem tego co piszesz. Wartość stała czyli taki sam czas wtrysku bez wzgledu na prędkość obrotową silnika to jaką tu masz wiekszą moc ?
    Pisze wyraźnie - zmienia się ale o stałą wartość - a nie że czas wtrysku ma stałą wartośc
    tzn że jeżeli czas wtrysku w jakim momencie na PB wynisi 3.2ms, to na lpg np będzie 3.1ms, jeżeli na pb jest 3.5ms to na lpg 3.4ms - czyli np o stałą 0.1 mniejszy - oczywiście strzelam, bo nie chce mi się iść z kompem do auta, tak po prostu kiedyś zauważyłem... a wynika to pewnie z różnic - np wartości opałowej

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Dobra instalacja LPG i dobrze wyregulowana bedzie około 20-25% zuzywała więcej gazu od Pb i to nie moje stwierdzenie
    A czy ja mówię że gazu nie pali więcej od pb? :/ bo jakoś tego nie zauważyłem we wcześniejszych postach Tyle że w lpi się nic nie reguluje, od tego są konstruktorzy konkretnego silnika


    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    Ale wracając do instalacji LPI i poprawy osiągów, zastanówcie się co dzieje się w chwili opuszczenia LPG przez wtryskiwacz instalacji.
    - w tym momencie jest wtryśnięty pod wysokim ciśnieniem, dodatkowo się rozprężając, co jak każdy wie powoduje szybki spadek temperatury mieszanki - czego skutkiem jest wzrost mocy (podobny efekt jak intercooler, którego zadaniem jest ochłodzenie powietrza w mieszance paliwowo-powietrznej) lecz tutaj samo paliwo ochładza
    Ostatnio edytowane przez RogerIZ28 ; 19-03-2010 o 21:45

    diesel power http://je.pl/qeuy

  6. #126
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie styl jazdy

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    Dziwne ale czekawi mnie czy wy tez tak macie,że jakoś na lpg trudno się jeżdzi ,,ekonomicznie,,jakaś noga ciężka się zrobiła
    NO WŁAŚNIE

    a czemu? bo na LPG nie masz w podświadomości hamulca pt. "ile mi teraz pali, jak tak mu pociskam..."
    i to Panowie i Panie jest NAJWIĘKSZA (a może i jedyna) zaleta gazu. Zaleta, która pozwala mi jeździć limuzyną AR z silnikiem V6 za takie same pieniądze, jakie dawałem za benzynę w astrze kombi 1.8

    Wszystko to oczywiście zakładając, że jeździsz samochodem codziennie w pracy, a nie rekreacyjnie w weekend lub na tor

    AHA, jeszcze małe sprostowanie: spalanie na gazie mam większe ok. 10%, a nie 20-25! ...ale fakt, mam dobrą instalację

    pozdrawiam,
    ~tomaz
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  7. #127
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 24V Sport-tronic Rok produkcji: 1999
    Postów
    237

    Domyślnie

    niestety straciłem dobrze płatna posadę , tak wiec będę musiał do swojej 166 zamontować gaz , niestety nie stać mnie na dzień dzisiejszy tankować do pełna alfy przy spalaniu 22 l na 100km, jest tu ktoś kto poleci mi dobra instalacje gazowa i ew profesjonalny zakład który przeprowadzi mi montaż instalacji w aucie?

  8. #128
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Ja kolego polecam lekturę tego działu, ewentualnie szukajka.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  9. #129
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kubacik
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    Jest 156 JTD 16 V SW i 2.5 V6 SW była Berlina 156 2.5 V6
    Postów
    235

    Domyślnie

    witam
    zagazowałem drugą v6 i nie mam poczucia profanacji, natomiast nie opuszcza mnie poczucie przyjemności za każdym razem jak sobie folguję.
    Jeśli mas zochote to LPG-uj bryke i wydawaj mniej na paliwo. Oczywiście przelicz czy to ci się opłaci jak duzo jeździsz bo ekonomia to jedyne uzasadnienie LPG.
    O ekologię się nie martw zatroszczy się o nią wulkan na Islandii.
    Pozdrawiam

  10. #130
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kynium
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Żary/Grabik
    Auto
    Alfa 166 3.0 '02 AT + Toyota Corolla Verso '04 na ropa + jakiś tam kombiaczek (Focus 1.6TDCI '05)
    Postów
    393

    Domyślnie

    Ja każde swoje auto miałem w gazie, poczynając od poloneza 1.6GLI. Z żadnym nie miałem problemów. Teraz mam alfe z brc sequent 24 i jestem juz mega zadowolony. Różnica w pracy, praktycznie żadna. Tak jak przeciwnicy lpg tankują benzynę tak ja tankuję gaz tyle, że taniej. ale za to mogę sobie pozwolić bardziej dbac o moją alfę, a po drugie to co juz padło to przyjemnośc z jazdy większa czyt. noga coraz cieższa. a jak większa frajda to i droga do i z pracy coraz dłuższa. Przez 4 miesiące zrobiłem nią ok 8 tys km. a do czego zmierzam: dlatego ze jezdze na gazie mam zadbane auto i jeszcze moge się nim bardziej cieszyć, gdyż spędzam za kułkiem dużo wiecej czasu z WIELKIM ROGALEM MIEDZY USZAMI nie martwiąc sie czy mam 2, 4 czy moze 7 tys na obrotomierzu. A jak bym podliczył to jeszcze "drobne" na piwo zostaną.

    A diesle szanuje za technologie, ale wiem, że nie planuje go mieć w swoim żywocie.
    ONLY BIG ENGINE + LPG!!!

    A mam 2.0 bo nie było godnego V6
    Ostatnio edytowane przez Kynium ; 24-04-2010 o 10:27

Podobne wątki

  1. [164] Profanacja
    Utworzone przez flup w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 05-06-2012, 15:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory