kat zostaje albo wrzuce metalowy..srodkowy out zostanie tylko tylko tlumik przelotowy...mam nadzieje,ze z obrodka glowicy,dolotem i wydechem przekrocze granice 140hp:-D
to jaki masz piec ze chcesz 140 km przekroczyc?
kurde kilka godzin mnie nie było a tu tyle glupot popisaneA więc:
Nero2287skrzynia 1.7 i 1.8 mają mocno odczuwalne inne przełożenie. Założenie takiej skrzyni do silnika 2.0 daje większą moc przy mniejszej prędkości dzięki czemu lepiej się startuje z miejsca.a co niby da załozenie do 2.0 skrzyni od 1,7 albo 1.8?przeciez przełozenia powinny byc takie same
Domino
to równiez nie prawda. Silniki te mają inne momenty bo też mapa paliwa jest inna to logiczne więc to głupota co napisałeś. Silnik 1.7 nie ma też wariatora więc parabole mapy również są inaczej poprowadzone. Także głupota jest stwierdzenie że komputery są takie same. tak samo wyglądają ale program mają inny. Przecież musi być inne dawkowanie paliwa do mniejszej pojemności no i inna pojemność to inna moc i inny moment a to wszytko musi byc właściwie ustawione.Komputery w 8v są takie same, nawet 1.7 pojedzie na komputerze od 2.0.
Marian [QUOTE]napewno pojdzie obrobka glowicy i dolot a reszta sie rozkmini:-D[QUOTE]
Wszystkie te zmiany nie dadzą wyraźnego efektu bez zrobienia pod to programu ECU. Jeżeli myślisz o stożku to szykuj 1000zł bo te za 200-400zł osłabią ci silnik zamiast wzmocnić. Na alternatywnym forum mozesz o tym poczytac w dziale tuning. Auto będzie słabsze i więcej kurzu będzie ci niszczyć cylindry.
Jeżeli moje zdanie się tu liczy to wyspawał bym nowy wydech rurą 2-2,5cala i na końcu dał jeden wydech przelotowy. Kolektor wydechowy jest wystarczająco duży więc nie ma co go ruszać. Filtr stożkowy to według mnie głupota bo to ani nie doda koni ani nie pomoże silnikowi. A dobry taki filtr sporo kosztuje i musi byc zamontowany w chłodnym miejscu. Silnik ten nie ma wielkiego potencjału na mechaniczne tanie przeróbki. Osobiście podpowiem ci że jeżeli miałbym tuningowac taki silnik to dał bym do dorobienia wałki o większych krzywkach, dał pusty wydech z jednym przelotem i kupił chipa z ebay.de i 160koni powinno się uzyskać oto link http://cgi.ebay.de/ALFA-ROMEO-75-155...item3a5a277e92
Najlepszym rozwizaniem jest zrobienie nowego programu ale to koszt około 1000-2000zł.
Ostatnio edytowane przez h0se166 ; 24-04-2010 o 15:21
Obróbka głowicy możesz wykonać we własnym zakresie i uwierz mi, ze przynosi to bardzo dobre efekty szczególnie dla momentu obrotowego, który bardzo schodzi w dolny zakres obrotów, silniczek zyskuje na kulturze pracy a wkręca się masakrycznie szybkoJa robiłem co prawda nie w alfie tylko innym silniku ale czynności są te same:
- spasowanie kanałów dol/wyl
- powiększenie kanałów dol/wyl - tylko trzeba uważać żeby do wodnego się nie doskrobać
- polerowanie kanału dol/wyl - dolotowy mozna polerować bo i tak są wtryski
- korekta komór spalanie + polerka
Teraz rzeczy które trzeba robić w zakładzie ale sa już troszkę hardkorowe:
- montaż większych zaworów i gniazd (to mozna sobie darować bo może być ciężko żeby cos dobrać)
- odpowiednie splanowanie głowicy - tylko nie przesadzać bo można sobie nie poradzić ze spalaniem stukowym
- kolektor wydechowy rurowy o odpowiedniej srednicy.
Tak zrobiona głowica gwarantuje pozytywne zdziwienie w czasie jazdy jest jednocześnie gotowa na montaż ostrzejszych wałków. Wydumki z programami do kompa mogą być tu zbędne bo seryjne kompy doskonale sobie radzą i nie ma efektu palenia 20l/100. Aha spalanie przy normalnej jezdzie spada.
papierem się robi jak masz jeden wtryskiwacz gdzieś na górze albo gaźnik wtedy paliwo w trakcie uruchamiania zimnego silnika nie spływa ciurkiem do cylindrów i nie zalewa ich. TS 8v ma wtryskiwacz na każdy gar zaraz przed zaworem więc spokojnie można jechać na lustro - sprawdzone w innym silniku.
pierwsze co bym zrobił to zmierzył ile to 1.8 ma teraz kucy, później doprowadził do stanu seryjnego, później tuningował.. 8V lubi tracić moc przy większym przebiegu.
Jurajski Klub Alfa Romeo
www.jkar.org
Warsztat samochodów włoskich
www.flar-ital.pl
Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW
dokładnie najpierw sprawdzić moc dopiero pozniej dłubać. Z ciekawości kolego fr33 mierzyłeś swojego ts-a przed i po remoncie?