Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Świst 1,8TS - prawie jak Turbo

  1. #1
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Dębica
    Auto
    AR 156 1,8 TS 2001; Croma 1,9 16V 2005
    Postów
    1,295

    Domyślnie Świst 1,8TS - prawie jak Turbo

    Witam
    Od pewnego czasu jak koncze jazde i wysiadam z belli to czuje lekki smrodek cos jakby spalony olej. Bella lekko dymi, jak przygazuje na postoju to pojawia sie delikatny bialy dymek - moze to para wodna ale watpie. Wody w zbiorniczku od chlodnicy nie przybywa bo juz kiedys myslalem ze puszcza uszczelka pod glowica ale wszystko w normie. Wczoraj wlasnie chcialem sprawdzic jak bardzo dymi wiec dodawalem gazu pod domem i oprocz zadymienia slysze swist jak z turbiny - pojawia chyba gdzies od 3000 rpm. Dzis rano mowie do kumpla ze "zalozylem turbo". Ja podejrzewalem ze to jakies nieszczelnosci w dolocie ale kolega stwierdzil ze gdyby byla nieszczelnosc w dolocie to silnik by szatkowal i nie wkrecal sie na obroty i ze to raczej wina dziury w ukladzie wydechowym.
    Jakies propozycje co to moze byc ?
    Pozdro
    Z powodów osobistych i światopoglądowych odmawiam składania zeznań.

    PILKA NOZNA DLA KIBOLI !!!

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Niepokojący jest ten smród. Radzę dokładnie wszystko sprawdzić w komorze silnika, bo z tym może być różnie. Może coś się przegrzewa i daje takie objawy, np. alternator (może łożysko pada) albo inst. elektryczna.
    Inny temat to te spaliny - jeśli dymi na biało to może płyn dostaje się do oleju. Ale wtedy powinno go ubywać.

  3. #3
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Dębica
    Auto
    AR 156 1,8 TS 2001; Croma 1,9 16V 2005
    Postów
    1,295

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Niepokojący jest ten smród. Radzę dokładnie wszystko sprawdzić w komorze silnika, bo z tym może być różnie. Może coś się przegrzewa i daje takie objawy, np. alternator (może łożysko pada) albo inst. elektryczna.
    Inny temat to te spaliny - jeśli dymi na biało to może płyn dostaje się do oleju. Ale wtedy powinno go ubywać.
    no wlasnie ze plynu nie ubywa. raz sie wystraszylem ze przybylo plynu ale to bylo po jezdzie na rozgrzanym silniku wiec normalka bo rano na zimnym poziom wrocil do normy.

    co do smrodu to raczej nic z instalacji tylko wlasnie jakby olej przepalony

    aha. zauwazylem ze cieknie troche olej ze skrzyni, moze to ten olej czuc ?
    Z powodów osobistych i światopoglądowych odmawiam składania zeznań.

    PILKA NOZNA DLA KIBOLI !!!

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Smród i pisk wskazują na ślizgający się któryś pasek. Nie koniecznie musi być luźny, może być tak, że zaciera się któreś łożysko i stawia już taki opór, że pasek ślizga i to właśnie on powoduje ten smród.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  5. #5
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Dębica
    Auto
    AR 156 1,8 TS 2001; Croma 1,9 16V 2005
    Postów
    1,295

    Domyślnie

    jak zdiagnozowac ktory to lozysko ewentualnie pasek ?
    Z powodów osobistych i światopoglądowych odmawiam składania zeznań.

    PILKA NOZNA DLA KIBOLI !!!

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Pasek jest tylko jeden. Trzeba go zdjąć i pokręcić ręką za wszystkie rolki i koła. Jak ktoś ma wprawę to bez problemu ustali uszkodzone łożysko.

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    wlkp
    Auto
    156 2.0 ts
    Postów
    169

    Domyślnie

    paski są dwa bo rozrząd też ma rolki. najlepije jak zdejmiesz pasek wielorow, odpalisz auto i przygazujesz do tych 3tys. wtedy wyeliminujesz ewentualnie rolki paska wielorow. (lub wyjdzie ze to włsnie one są przyczyną hałasu)
    u mnie tez taki świst występuje i w kabinie słychac go własnie ok 3tys. zdjałem pasek wielorow. i świst dalej słyszalny. mechnik mówił, że to rozrząd i byc może zbyt mocno napiety pasek, raczej nie łożyska rolek
    u mnie to taki dźwięk i to raczej gwizd.
    http://www.youtube.com/watch?v=rqL9hXmeAYg

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Dębica
    Auto
    AR 156 1,8 TS 2001; Croma 1,9 16V 2005
    Postów
    1,295

    Domyślnie

    dzis korzystajac z tego ze jeszcze jasno na zewnatrz chcialem zlokalizowac gdzie to gwizdze. otworzylem maske, kumpel dodawal gazu i .. nic. nic pod maska nie slychac. w srodku i pod autem slychac. gwizdze jak turbina w TDI grupy VAG. dzis nie dymilo, wczoraj bylo ciemno i moze przez to wydawalo mi sie ze dymi bo dzis za dnia wszystko ok. czyzby jednak wydech ?
    Z powodów osobistych i światopoglądowych odmawiam składania zeznań.

    PILKA NOZNA DLA KIBOLI !!!

  9. #9
    Użytkownik Embrion Avatar mody88
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 99r
    Postów
    13

    Domyślnie

    Cytat Napisał dbh Zobacz post
    no wlasnie ze plynu nie ubywa. raz sie wystraszylem ze przybylo plynu ale to bylo po jezdzie na rozgrzanym silniku wiec normalka bo rano na zimnym poziom wrocil do normy.

    co do smrodu to raczej nic z instalacji tylko wlasnie jakby olej przepalony

    aha. zauwazylem ze cieknie troche olej ze skrzyni, moze to ten olej czuc ?
    ja bym sie skupił na tym cieknącym oleju ze skrzynki, mi też się wydaje że moje autko świszczy i też czasami mam problem z tym smrodzikiem i udało mi się ustalić że olej ze skrzynki czasami kapnie na kolektor wydechowy i stąd ten zapach spalonego oleju.
    Mody88 => AR 156 1.8 TS 16V

  10. #10
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Dębica
    Auto
    AR 156 1,8 TS 2001; Croma 1,9 16V 2005
    Postów
    1,295

    Domyślnie

    Cytat Napisał mody88 Zobacz post
    ja bym sie skupił na tym cieknącym oleju ze skrzynki, mi też się wydaje że moje autko świszczy i też czasami mam problem z tym smrodzikiem i udało mi się ustalić że olej ze skrzynki czasami kapnie na kolektor wydechowy i stąd ten zapach spalonego oleju.
    spoko dzieki mozliwe ze jest to przyczyna "zapaszku" ale napewno nie ma nic wspolnego ze swiszczeniem.
    Z powodów osobistych i światopoglądowych odmawiam składania zeznań.

    PILKA NOZNA DLA KIBOLI !!!

Podobne wątki

  1. Dziwny świst/jęk?
    Utworzone przez xrayPL w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 27-10-2015, 20:19
  2. Drgania i świst 1.9 JTD
    Utworzone przez Matti w dziale 156
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 03-04-2013, 15:53
  3. Świst silnika
    Utworzone przez Danek w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-04-2011, 19:43
  4. [156] 1.8TS - Świst silnika
    Utworzone przez Pako1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 03-11-2010, 08:46
  5. Świst po zaślepieniu EGR
    Utworzone przez Izane w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 05-04-2010, 21:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory