Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: temperatura silnika AR156 2,4 2002 r. 150 KM

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    alfa romeo 156 2,4JTD 150KM
    Postów
    9

    Domyślnie temperatura silnika AR156 2,4 2002 r. 150 KM

    Proszę o porady, choć temat sie powtarza to każda dodatkowa wiedza się napewno przyda. Temperatura u mnie osiąga najczęściej ta kreskę pomiędzy pomiędzy 90 a 130 czyli chyba 110 stopni. Czasem dojeżdża prawie do samej góry czyli jest mniej więcej na poziomie kontrolki sygnalizującej przegrzanie silnika - przy czym kontrolka jeszcze nigdy się nie włączyła. Nigdy tzn. od miesiąca bo od takiego czasu mam to auto. Uspokaja mnie po części fakt, że przy tych chyba 110 stopniach odkręcam korek od pojemniczka wyrównawczego płynu chłodniczego i w zasadzie nie ma nawet małego ,,psssttt" co myślę, że powinno mieć miejsce przy temperaturze powyżej wrzenia. Nawet zaryzykowałem próbę ,,na żywca" czyli włożyłem palca do płynu - płyn gorący ale nie parzący. Oczywiście wiatraki się właczają i wyłączają itd. Czy mogę być spokojny??? Co może być przyczyną takiego wskazania???

  2. #2
    kowal
    Gość

    Domyślnie

    Witam
    Prawdopodobnie termostat jest uszkodzony, u mnie temperatura jest między 50 a 90, ale podobno tak te zegarki pokazują. Wentylator to mi się załączył 2x w ciągu roku, z tego co słyszałem te silniki są dosyć chłodne więc Twoje 110" to przesada. Przy mojej temperaturze spalanie jest w normie nie widzę potrzeby kombinowania, najmniej na kompie 4.1 w rzeczywistości 4.8 (spokojna przepisowa jazda na baku ponad 1200km), średnio 5,5-6, a maxymalnie spaliłem coś koło 8l. 2.4jtd 150hp SW. W zimę nie widziałem zbytniej różnicy tylko do nagrzania potrzebował ok 12km.

  3. #3
    roman
    Gość

    Domyślnie

    Koloego ja mialem podobny problem w mojej 156 18 ts. czym szybciej jechalem tym bardziej sie grzala (oczywiscie wiatrak chodzil i termostat otwieral przy 80-90stc) i ogolnie zawsze miala okolo 100stc na zegarze ,a przy 200kmh dochodzilo do 130stc. W alfach 156 po 7-9 latach chlodnica sie sama od siebie rozklada i kompletnie zapycha ze powietrze nie umie ja dostatecznie chlodzic.Przynajmniej u mnie tak bylo . Nowa chlodnica i wskazowka jak wryta na 90 stopni... .Wiec radze tobie sie dobrze przyjzec twojej chlodnicy. Moze koledzy maja inny pomysl ale umnie wlasnie to bylo...


    pozdrawiam.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Ludvigus
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Trzebownisko, Rzeszów, PL
    Auto
    Giulia 2.0TB, 147 1.6 TS
    Postów
    764

    Domyślnie

    Cytat Napisał kowal Zobacz post
    Prawdopodobnie termostat jest uszkodzony
    Witam, mam ten sam silnik i też problemy z temperaturą, tylko że trochę inne.

    U mnie wskaźnik temp. pokazuje coś około 55 stopni (wówczas temp. odczytana z komputera to nieco ponad 70 stopni), co oznacza, że termostat za wcześnie się otwiera i jest do wymiany.
    U ciebie prawdopodobnie jest inaczej - czujnik temperatury przekłamuje - a jest on niestety niedostępny jako osobna część - wymienia się go razem z termostatem - koszt od 220 pln za termostat firmy Vernet, do 280 pln za termostat firmy Behr (zalecany zamiennik, ciężko dostać)... są jeszcze inne firmy/wanalazki ale raczej nie warto kombinować.

    Warto byłoby podpiąć auto pod kompa, ruszyć na zimnym silniku i obserwować jak rośnie temperatura cieczy chłodzącej - zauważyć przy jakiej temp. przestaje rosnąć i jaką temp. ma po kilku minutach jazdy. Wnioski nasuną się same.

    Pozdrawiam,

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Do sprawdzenia jest pompa wody i chłodnica (czy nie jest zamulona) - bo chyba nie masz obiegu. Nastepny podejrzany to czujnik temperatury ten wkręcany w termostat - mozna kupić sam czujnik kosztuje 60-70zł
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #6
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    alfa romeo 156 2,4JTD 150KM
    Postów
    9

    Domyślnie Dzięki...

    ...myślę, że zacznę od podpięcia pod kompa moje alfeczki, zobaczymy co mi wymyślą. Jak rozwiążę problem dam info

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wawa
    Postów
    399

    Domyślnie

    nie napisales kiedy masz ta temperature czy na postiju czy podczas jazdy , u mnie po wymiane termostatu na ten z wyzszym zzkresem podczas jazdy 90 w korkach 110-120, przedtem byl inny i bylo 85- 110
    159-270/505 /Ghibli 2.8 Bi-Turbo 381km/156 2.4 Grafittowy klekot 180/380 /AR 156 3.2GTA Rozbita

  8. #8
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    alfa romeo 156 2,4JTD 150KM
    Postów
    9

    Domyślnie

    Temperatura od włączenia silnika rośnie sobie wydaje mi się miarowo, po czym po jakimś czasie jeżdżenia osiąga włąśnie tą kreskę pomiędzy 90 a 130 i mniej więcej tam się utrzymuje. Jeśli więcej wstawiam alfeczce lub jadę w korku to idzie wyżej do punktu gdzie jest właśnie dioda informująca o przegrzaniu. I wtedy robię się nerwowy czy czasem się nie zaświeci. Nie testowalem nagrzania od startu nie jadąc ale pewnie tak samo. Dmuchawa załacza się wlaśnie w tej chwili kiedy jest na tych chyba 110 stopniach - czyli często

  9. #9
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    alfa romeo 156 2,4JTD 150KM
    Postów
    9

    Domyślnie witam ponownie zainteresowanych...

    temperaturą silnika. Nie do końca te moje obserwacje były tak jak opisywałem a mianowicie z tym włączaniem wentylatora. Właczał się i owszem ale w momencie jak dociążałem klimą. Ale do rzeczy, byłem na kompie i okazało się, że maks temp jaką wskazało to 88-89 stopni C - w tym czasie na wskaźniku kabinowym jest około 120 stopni C. Także wszystko wskazuje na czujnik temp. ale specjalnie sie nie spieszę bo już wiem, że jest okej.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 04-08-2013, 17:47
  2. Problem z obrotami i temperatura w ar156 2.5v6
    Utworzone przez maciu w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-09-2009, 10:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory