Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Temat: Sonda lambda, Open Circuit, P0130

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar RafcioL27
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    AR 156 2.0 TS 2000r.SW + LPG
    Postów
    472

    Domyślnie

    Koledzy jak zmierzyć oporność grzałki sondy lambda? czy trzeba to zrobić poprzez odłączenie kostki sondy i podłączyć do dwóch kabelków omomierz czy trzeba się wbić dwiema igłami w kabelki nie odłączając wtyczki sondy?
    Proszę o radę którą metodę wybrać bo coś czyję że i mi nie czhodzi grzałeczka w sondzie bo mam podwyższone obroty silnika tak gdzieś około 1000.

  2. #12
    Pshemo
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał RafcioL27 Zobacz post
    Koledzy jak zmierzyć oporność grzałki sondy lambda? czy trzeba to zrobić poprzez odłączenie kostki sondy i podłączyć do dwóch kabelków omomierz czy trzeba się wbić dwiema igłami w kabelki nie odłączając wtyczki sondy?
    Logicznie na to patrzac aby sonda byla widziana przez ECU to musisz miec conajmniej przejscie na pinach wtyczki. Co z tego ze bedziesz mial przejscie zaraz przy sondzie jesli np. kable moga byc przetarte, wtyczka walnieta i nie bedzie na pinach przejscia?
    Nie musisz sie wbijac, tylko rozlaczasz wtyczke. Mierzysz rezystancje odbiornika, czyli parametr 'bierny'; nie mierzysz pradu na nim wiec nie musisz sie wpinac w dzialajacy, 'skompletowany' obwod.
    Co innego gdybys chcial mierzyc napiecie na stykach czujnika sondy - wtedy musisz sie wpiac (co i tak wiele ci nie powie, bo wazny jest przebieg i zmiany napiecia, a tego nie zobaczysz na prostym mierniku).

    Na zimnym silniku sprawdz rezystancje pomiedzy pinami, do ktorych dochodza biale przewody. Powinno byc 9ohm jak pisze bubu123 (gdzies czytalem o 8ohm). Jak tam bedzie trzymalo opor to podpiac pod kompa i zobaczyc czy grzalka nagrzewa sonde.

    Ja zaczalem prostsza metoda - najpierw komp (diagnoza elektroniczna) a potem dopiero multimetr (diagnoza mechaniczna).

    Moja sonda wyglada rzeczywiscie na padnieta kompletnie, ale w zasadzie powinienem jeszcze pomierzyc przy samej sondzie czy na pewno nie ma przejscia.
    Ostatnio edytowane przez Pshemo ; 21-05-2010 o 12:24

  3. #13
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar RafcioL27
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    AR 156 2.0 TS 2000r.SW + LPG
    Postów
    472

    Domyślnie

    Ok. Dzięki, wczoraj właśnie po podłączeniu pod kompa na wolnych obrotach jakoś sonda nie reagowała i dopiero jak ruszyłem to zaczeła sonda działać więc dlatego moje podejżenie o walniętą grzałkę.

  4. #14
    Pshemo
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał RafcioL27 Zobacz post
    Ok. Dzięki, wczoraj właśnie po podłączeniu pod kompa na wolnych obrotach jakoś sonda nie reagowała i dopiero jak ruszyłem to zaczeła sonda działać więc dlatego moje podejżenie o walniętą grzałkę.
    Przejrzyj forum pod katem hasla 'leniwa sonda' - moze to pomoze?
    'Zaczela dzialac' - ale jak dziala? Daje sensowne wskazania?

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar RafcioL27
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    AR 156 2.0 TS 2000r.SW + LPG
    Postów
    472

    Domyślnie

    Powiem tak, niewiem dokładnie co jest bo to było sprawdzanie sondy przy okazji diagnozy LPG i kolega powiedział że sonda zaczela dzialać po jakimś czasie od odpalenia i przejechaniu ze 100 metrow na wolnych obrotach tak z 1500. Sam niestety jeszcze nie mam kompa żeby ją sprawdzić ale nie kazal mi kolega wymieniać sondy.

  6. #16
    Pshemo
    Gość

    Domyślnie

    Znalazlem wartosci rezystancji sondy lambda podawane przez producenta dla temp. 20stC, piny 3-4:
    - silnik 1.6: 4,0 +/- 0,5 [Ohm]
    - silniki 1.8 i 2.0 oraz V6: 9,0 +/- 0,5 [Ohm]

    Edit:
    Jeszcze norma obrotow biegu jalowego
    - 4 cyl: 850 +/- 30 [rpm]
    - V6: 700 +/- 30 [rpm]

    I odciecia (moze sie komus przyda, chociaz to znane i popularne dane), silniki 4-cyl:
    - >6800 rpm redukcja czasu wtrysku
    - >7000 rpm odciecie zasilania wtryskow
    - <6800 rpm wznowienie wtrysku
    Ostatnio edytowane przez Pshemo ; 21-05-2010 o 13:13

  7. #17
    Pshemo
    Gość

    Thumbs up

    - sonda Lambda wymieniona
    - przepustnica wyczyszczona 'na lustro'
    - reset krokowca
    - reset ECU

    Wynik:


    Jak narazie nie mialem jeszcze okazji przetestowac wrazen subiektywnych po zmianie, ale na szybko wyglada na calkiem sensowna poprawe wrazen z jazdy.

    Bede monitorowal jeszcze FRA i TRA (narazie po przegonieniu troche Alfy sa odpowiednio 1 i ~-15100).

    (lubie to uczucie wykonanej naprawy ;-) )

    EDIT:
    Obecnie:
    - TRA: -31129,60
    - FRA: 1.02

    Bede jeszcze sprawdzal wydech (obstawiam ubytki na laczniku elastycznym)
    Ostatnio edytowane przez Pshemo ; 24-05-2010 o 08:30

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar RafcioL27
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    AR 156 2.0 TS 2000r.SW + LPG
    Postów
    472

    Domyślnie

    Grzałka sondy zmierzona, oporność = 9,3 ohm. Czyli powinna się nagrzewać, w wolnej chwili sprawdze czy nie jest zakopcona sadzą.

  9. #19
    Pshemo
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał RafcioL27 Zobacz post
    Grzałka sondy zmierzona, oporność = 9,3 ohm. Czyli powinna się nagrzewać, w wolnej chwili sprawdze czy nie jest zakopcona sadzą.
    Probowales zagrzac ja spalinami? Nie jest 'leniwa'?

    Skoro masz przejscie na grzalce to moze sprawdz czy dostaje ona prad, moze byc gdzies problem z przejsciem na kablach.

  10. #20
    Pshemo
    Gość

    Domyślnie

    Usunalem nieszczelnosc w ukladzie wydechowym (tlumik drgan/lacznik elastyczny mial lekki przedmuch). Nie sadze, aby to mialo znaczny wplyw na osiagi, ale bede sprawdzal.
    Jak narazie Alfa juz calkiem zwawo sobie radzi - jeszcze bedzie z niej calkiem porzadne auto ;-)

Podobne wątki

  1. [159] 2.0 jtdm i błąd P0130 - sonda lambda
    Utworzone przez Harvaster w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 23-07-2021, 20:28
  2. P0130 Sonda lambda
    Utworzone przez majkel_dg w dziale 166
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 25-10-2013, 02:13
  3. Sonda Lambda - błąd P0130
    Utworzone przez jary17 w dziale 166
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 07-07-2013, 08:56
  4. JTS - lambda open loop na jałowym i brak objawów
    Utworzone przez Majka w dziale 156
    Odpowiedzi: 66
    Ostatni post / autor: 27-11-2012, 18:51
  5. Diesel Intake Air Flow Control Circuit / Open
    Utworzone przez przemgodz w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-07-2009, 22:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory