Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 37

Temat: P0130 Sonda lambda

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    ALFA ROMEO 166 2.5 V6 99r + PODTLENEK LPG BRC
    Postów
    215

    Domyślnie Błąd sondy P0130 mimo wymiany sondy

    Panowie dzisiaj wymieniłem sondę na dedykowaną boscha wszystko podłączyłem skasowałem błąd odłączyłem aku odpalam nie ma błędu po dłuższej chwili również no to zadowolony wyjeżdżam a tu bach znowu błąd P0130 no i zgłupiałem nie wiem co robić... zdziwiło mnie to że napięcie sondy na wolnych obrotach wskazuje 0mV dopiero pod dodaniu gwałtownie gazu pokazuje wartoś ok 300 mV załączam logi z FESa
    Attached Files Attached Files

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Kabli nie masz gdzies uszkodzonych? logi robiles na cieplym silniku? Cos dziwne te wskazania bo pokazuje ze wlacza i wylacza sie grzalka, jest open loop na wolnych gdzie wydaje mi sie ze powinien byc closed no i to napiecie. Mozna jeszcze sonde multimetrem sprawdzic ale musial bys poszukac tutorialu.
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    ALFA ROMEO 166 2.5 V6 99r + PODTLENEK LPG BRC
    Postów
    215

    Domyślnie

    tak na ciepłym a to logi na zimnym
    Attached Files Attached Files

  4. #4
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał majkel_dg Zobacz post
    zdziwiło mnie to że napięcie sondy na wolnych obrotach wskazuje 0mV dopiero pod dodaniu gwałtownie gazu pokazuje wartoś ok 300 mV
    Pokazuje tak stale? Dobra sonda i dobra mieszanka to sinusoidalne napięcie od 0 do 1. Skoro u Ciebie jest ciągle 0 to masz za ubogą mieszankę. A jak masz ciągle jakąś wartość to chyba coś sonda zwalona.

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    ALFA ROMEO 166 2.5 V6 99r + PODTLENEK LPG BRC
    Postów
    215

    Domyślnie

    wczoraj odpiołem aku na noc i dzisiaj jest na odwrót na wolnych obrotach pokazuje wartość ok 250 mV a po dodadniu gazu spada do 0 załączam log
    Attached Files Attached Files

  6. #6
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    A osiągi masz dobre? BO nie wiem czy ta sonda jest do bani czy z jakiś powodów masz ciągle za ubogą mieszankę.

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    ALFA ROMEO 166 2.5 V6 99r + PODTLENEK LPG BRC
    Postów
    215

    Domyślnie

    no powiem Ci że nie odczuwam żeby był zamulony zbiera się normalnie ok 8-9 sek do 100 więc też głupieje

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    ALFA ROMEO 166 2.5 V6 99r + PODTLENEK LPG BRC
    Postów
    215

    Domyślnie

    zauważyłem dzisiaj na zimnym silniku taką właściwość odpalam na benzynie wartość mV różna intergrator sondy pokazuje wartośc powyżej 1,0 pętla zamknięta zaraz potem spada napięcie sondy do 0 podnosi się przy dodadniu gazu w granicach od 200 do 300 mV,intergrator wskazuje równe 1,0 pętla otwarta, następnie po przełączeniu sie na gaz jest na odwrót na wolnych obrotach jest wartość między 200 a 400 mV a po dodadniu gazu spada do zera
    Attached Files Attached Files

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    KUTNO/ Łódź
    Auto
    166 2,5v6 2002r.
    Postów
    599

    Domyślnie P0130 Sonda lambda

    Koledzy. Cały czas wraca mi błąd P0130 Błąd sondy lambda przed katalizatorem 1. Zrobiłem adaptacje dzisiaj na samej benzynie bo auto jest z gazem. Po rozgrzaniu silnika podpinam komp i widze znowu p0130. Sonda pokazuje ok. 50mv i tak samo na ciepłym a inne na zaminym ok 500mv. Czy to może być wina gazu? Ale wtedy chyba po skasowaniu błędu i adaptacji tylko na bence by błąd nie wyskoczył nie? Mam ją wymieniać czy jechać do gazownika? Gdzie jest spięta w komorze silnika ta sonda chciałbym sprawdzić jeszcze złącze choć ja bylaby przerwa to pewnie było by 0V a nie 50mV.pozdrawiam

  10. #10
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Dziwne. Nie masz innej na podmianę?

Podobne wątki

  1. [159] 2.0 jtdm i błąd P0130 - sonda lambda
    Utworzone przez Harvaster w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 23-07-2021, 20:28
  2. [1.8 T.S.]Diagnostyka - lambda P0170/P0130
    Utworzone przez Adri9102 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-08-2015, 04:46
  3. Sonda Lambda - błąd P0130
    Utworzone przez jary17 w dziale 166
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 07-07-2013, 08:56
  4. P0130 lambda sensor
    Utworzone przez fokusmok15 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-11-2012, 13:21
  5. Sonda lambda, Open Circuit, P0130
    Utworzone przez Pshemo w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 21-06-2010, 12:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory