Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Szarpanie, dławienie, falowanie obrotów

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar karsto1982
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Piła
    Auto
    Fiat Marea Weekend 2,0 20v
    Postów
    491

    Domyślnie Szarpanie, dławienie, falowanie obrotów

    Witam jestem nowym uzytkownikiem tego forum i swiezym posiadaczem alby 145 2.0 TS quadrifoglio tak zwanej.Przynajmniej tak jest w dowodzie.
    Mam pytanie i zarazem prosbe o rade co moze dolegac mojemu autku.

    Zaczene od tego.:
    1.)Swieci sie kontrolka czerwona wygladajaca tak jakby spryskiwacz jakby swieca nie wiem dokladnie od czego ona moze byc- co to jest od czego to jest??
    2.)podczas jazdy silnik bardzo czesto sie dlawi dusi tak jakby przerywa nie chce przyspieszac szarpie nim po wcisnieciu gazu przewaznie to ustaje ale utrzymujac stale obroty i predkosc jest bardzo bardzo mocne szarpanie
    3.)na zimnym silniku nie ma falowania obrotow albo jeszcze tego nie zauwazylem ale jak juz silnik sie rozgrzeje to po zatrzymaniu na swiatlach badz skrzyzowaniu obroty zaczynaja skakac tak ze silnik prawie gasnie.
    4.) czy ktorys z uzytkownikow ma moze na sprzedaz regulator od lusterek??ten co powinien byc kolo recznego do reulacji bo u mnie jakis madrala go wymontowal.
    5.)Mam tez problem z wycieraczkami tak jakby bylo zwarcie albo silniczek nie dawal rady.Zrobia czasem 1 czasem 2 czasem 9 ruchow i zatrzymuja sie w roznych pozycjach.pozniej pomaga tylko wylaczenie i wlaczenie zaplonu a czasem nawet i to nie pomaga.

    Wiem ze to duzo jak na poczatek ale moze ktos choc troszke mi pomoze...Bardzo o to prosze...

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Wodzisław Śląski i okolice
    Auto
    159 1.9 JTD 2008
    Postów
    99

    Domyślnie

    ad. 1-3
    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...szarpanie.html
    ta kontrolka to kontrolka wtrysku, chyba to jest powiązane z tym szarpaniem
    poszukaj bo było sporo tych tematów o szarpaniu na forum
    5. Mi strasznie szarpały wycieraczki na wolnym biegu i pomogło to, więc myślę że warto próbować
    http://www.alfaholicy.org/zrob-to-sa...cieraczek.html

  3. #3
    Pingwin
    Gość

    Domyślnie

    kontrola wtrysku czyli marchewa. Polecam wizytę w dobrym warsztacie co zna i robi alfy. Wygląda, że kupiłes złoma.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Ad. 1-3
    Konieczne podłączenie auta pod komputer diagnostyczny w celu zidentyfikowania przyczyny powstawania błędu w układzie wtryskowo zapłonowym.


  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar GrzesiuŻar
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    156 SW 2.5 V6 2002/03 192KM
    Postów
    1,250

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pingwin Zobacz post
    kontrola wtrysku czyli marchewa. Polecam wizytę w dobrym warsztacie co zna i robi alfy. Wygląda, że kupiłes złoma.
    Wybacz, ale czasem lepiej nie pisz nic, skoro masz pisać takie budujące komentarze. Czy awaria przepływki etc. to od razu auto-złom??!?? ehh

    A wracając do problemu: spróbuj odpiąć przepływkę i odpal, może się polepszy to będziesz miał winowajcę. A jak nie to komputer, ale nie każdy warsztat połączy się i odczyta błędy w AR, więc najpierw pytaj żeby nie skasowali 50zł za nic. Oraz czytałem też coś o potencjometrze przepustnicy, że lubi jego awaria się objawiać poszarpywaniem auta.

    Powodzenia i daj znać, jak coś wymóżdżysz!
    GrzesiuŻar
    AR 146ti 2.0 16v '96
    AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
    AR 155 2.0 16v '95
    AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
    AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał karsto1982 Zobacz post
    1.)Swieci sie kontrolka czerwona wygladajaca tak jakby spryskiwacz jakby swieca nie wiem dokladnie od czego ona moze byc- co to jest od czego to jest??
    Marchewa. Kontrolka awarii układu wtryskowego lub zapłonowego.
    Cytat Napisał karsto1982 Zobacz post
    2.)podczas jazdy silnik bardzo czesto sie dlawi dusi tak jakby przerywa nie chce przyspieszac szarpie nim po wcisnieciu gazu przewaznie to ustaje ale utrzymujac stale obroty i predkosc jest bardzo bardzo mocne szarpanie
    To wskazuje na zapłon lub jego regulację - pierwsze ( i najprostsze) do sprawdzenia świece i kable WN
    Cytat Napisał karsto1982 Zobacz post
    3.)na zimnym silniku nie ma falowania obrotow albo jeszcze tego nie zauwazylem ale jak juz silnik sie rozgrzeje to po zatrzymaniu na swiatlach badz skrzyzowaniu obroty zaczynaja skakac tak ze silnik prawie gasnie.
    To wygląda na elektrozawór wariatora. Częsty objaw przy padniętym wariacie. Ale, żeby to najpierw wyeliminować, krokowiec i przepustnica do czyszczenia.
    Cytat Napisał karsto1982 Zobacz post
    4.) czy ktorys z uzytkownikow ma moze na sprzedaz regulator od lusterek??ten co powinien byc kolo recznego do reulacji bo u mnie jakis madrala go wymontowal.
    A może masz wersje bez tego? W każdym razie, ja nie mam
    Cytat Napisał karsto1982 Zobacz post
    5.)Mam tez problem z wycieraczkami tak jakby bylo zwarcie albo silniczek nie dawal rady.Zrobia czasem 1 czasem 2 czasem 9 ruchow i zatrzymuja sie w roznych pozycjach.pozniej pomaga tylko wylaczenie i wlaczenie zaplonu a czasem nawet i to nie pomaga.
    Silniczek do rozebrania i przesmarowania, wada częściej występuje z tyłu niż z przodu, ale cóż poradzisz
    Cytat Napisał karsto1982 Zobacz post
    Wiem ze to duzo jak na poczatek ale moze ktos choc troszke mi pomoze...Bardzo o to prosze...
    Proszę bardzo. PS. QV to cudowne auto
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar karsto1982
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Piła
    Auto
    Fiat Marea Weekend 2,0 20v
    Postów
    491

    Domyślnie

    mam nadzieje ze ciezkiego zywota od poczatku uzytkowania nie bede mial.zaraz po niedzieli bede dzialal i kominowal.a pierwsze to co to pod komputer bede musial ja podpiac.
    Wielkie dzieki za dotychczasowa pomoc.
    I mam nadzieje ze to nie jest moj kolejny zlomek...

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał karsto1982 Zobacz post
    I mam nadzieje ze to nie jest moj kolejny zlomek...
    W QV trzeba bardzo dbać o silnik - przede wszystkim stan i jakość oleju oraz o to, żeby nie katować zimnej - jak w każdym TSie zresztą. I wtedy powinno być dobrze.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Rafcio
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Swidnica, Poland
    Auto
    Ford Focus Kombi Duratorq
    Postów
    314

    Domyślnie

    Cytat Napisał karsto1982 Zobacz post
    mam nadzieje ze ciezkiego zywota od poczatku uzytkowania nie bede mial.zaraz po niedzieli bede dzialal i kominowal.a pierwsze to co to pod komputer bede musial ja podpiac.
    Podpięcie zostaw sobie na później bo i tak Ci może tam wyjść parę rzeczy albo nie wyjść i będziesz w punkcie wyjścia i 50zł w plecy + niepotrzebne wymiany.

    Odepnij przepływomierz, to jest takie coś za filtrem powietrza a przed przepustnicą. Chociaż po tym co przeczytałem to samochód jeździ jak by był już odpięty (bardzo mocno falują obroty na ciepłym silniku ale nie gaśnie, wiem bo sam tak jeździłem tylko w takim wypadku powinieneś mieć kopa bardzo mocnego i dymienie z rury na wysokich obrotach). Zrób rundę po osiedlu i zobacz czy pomogło.

    Jak nie zmieni się nic przypnij go i odepnij sondę lambda, znajdziesz ją za silnikiem po lewej stronie (tam są dwa złącza, któreś z nich, ten kabel co leci za silnikiem pod samochód). To samo runda po osiedlu, jak nie pomogło pozostaje komputer.

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar karsto1982
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Piła
    Auto
    Fiat Marea Weekend 2,0 20v
    Postów
    491

    Domyślnie

    Raz jeszcze dzieki za podpowiedzi i sugestie...Jak narazie w samochod wlozylem sobie juz 1950 zl. wczoraj go odebralem od mechanika.Zrobilem kompletny rozrzad wymienilem uszkodzony czujnik walka rozrzadu wymienilem olej i z pierdulek zrobilem wycieraczki i laczniki stabilizatora....kurcze kilka rzeczy a tyle wyszlo...czujnik walka rozrzadu mialem walniety napewno a i dobrze ze rozrzad zrobilem bo poprzedni pseudo mechanik w poznaniu zle go poustawial.
    Szarpanie podczas jazdy ustapila jednak falowanie obrotow na zimnym silniku jeszcze zostalo ale tylko na zimnym teraz.i nie wiem czym to moze byc spowodowane moze przepustnica albo no kurcze nie wiem ale jak przejechalem dzisiaj trase 100 km to jadac stala predkoscia tak jakby czasem leciutko odejmowalo gazu a noge mam bez ruchu na pedale.ale to juz na pozniej.
    Wymiany zrobilem podobno na bardzo dobrych czesciach w sumie chyba prawie najdrozszych z intercarsu. olej zalany shell 10w40 plus czy jakos tak teraz kucze nie pamietam.
    W kazdym badz razie jak narazie to jezdzi lepiej niz jezdzil przed mechanikiem


    BŁĄD:
    Szarpanie podczas jazdy nie ustapilo... dalej szarpie ale komputer nic nie wykazuje zadnych błędów...moze tak byc??Moze tak byc ze przeplywka jest walnieta a komputer tego nie odczyta...Objawy sa takie jakby to byla wlasnie przeplywka bo mialem juz kiedys w BMW e36 problem z przeplywka i samochod zachowywal sie bardzo podobnie ale tam komputer wykryl ze to przeplywomierz...





    Wczoraj sprawdzalem przepustnice i ja czyscilem...nie odkrecalem calej tylko kupilem preparat ktorym sie spryskuje przepustnice przy wlaczonym silniku...Ale w sumie to i tak nie mialo wiekszego sensu bo przepustnica chodzi leciutko...a obroty tak jak falowaly tak faluja a samochod tak jak nie chcial jechac nadal nie jedzie...ma takiego mula czasem ze masakra...nie znam sie za bardzo na mechanice ale wydaje mi sie ze to bedzie przeplywomierz...i w sumie mam nadzieje ze to bedzie tylko to...w poniedzialek bede jechal na komputer to sprawdze napiecia jakie tam sa i czy cos wiecej nie wyszlo...bo kuzwia chyba sie potne...



    DIAGNOZA::
    No i po diagnozie u profesionalengo elektronika wyszlo .... walnieta SONDA LAMBDA...

    No i jak narazie po bólu...mam tylko nadzieje ze ta sonda ktora kupilem pochodzi troszke a nie padnie za chwilke...niby BOSH ale z tego co sie naczytalem to BOSH BOSHOWI nie rowny...




    JESZCZE JEDNO ZAPYTANIE

    Mam jeszcze jedno pytanie...Wszystko co pokazal komputer zostalo wymienione ... nie ma juz zadnego bledu w komputerze jednak podczas odpalenia zilmnego silnikia ze 2- 3 razy zafaluja obroty...pozniej jeszcze juz wszysto ok objawy te sa tylko po odpaleniu zimnego silnika... wie moze ktos co to moze byc co moze byc tego przyczyna...??
    Ostatnio edytowane przez karsto1982 ; 24-06-2010 o 14:06

Podobne wątki

  1. Szarpanie, dławienie silnika.
    Utworzone przez Bartekk287 w dziale GT
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 30-09-2015, 00:24
  2. Falowanie obrotów, szarpanie, przerywanie, nowy gaz w 2.0 TS
    Utworzone przez franczi-slaw w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 08-09-2014, 14:34
  3. [145] Szarpanie podczas jazdy i falowanie obrotów na postoju
    Utworzone przez Lewy w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 15-02-2014, 14:27
  4. [145] dławienie, falowanie, marchewa. Alfa 145 1.6 ts 1998
    Utworzone przez 8alfa8 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 12-06-2011, 20:10
  5. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 24-05-2011, 06:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory