Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 25

Temat: Swap z 1,4 ie na 1,7 ie

  1. #11
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar DaniioDTB
    Dołączył
    10 2006
    Mieszka w
    WZY
    Auto
    33 boxer dell'orto carbs
    Postów
    262

    Domyślnie

    Cytat Napisał QBA Zobacz post
    a 1.4 dużo różni się wagowo od 1.7 ?
    Różnica wagowa jest taka że 33 z silnikiem 1.4 iE waży 940kg a z 1.7 iE 970kg.

    Cytat Napisał siwy144 Zobacz post
    Skrzyni nie ma co zmieniać fajnie jeździ sie na 1.4
    W 1.4 IE i 1.7 IE przełożenia na poszczególnych biegach są takie same, różnica jest tylko przełożeniu głównym gdzie w 1.4 to 4,111 : 1 a w 1.7 3,888 : 1. Wiec jaka jest różnica między tymi skrzyniami biegów czy nie jest to ta sama skrzynia ?
    Być może przyczyną innego przełożenia głównego jest rozmiar fabrycznego obuwia?

  2. #12
    elbus
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał siwy144 Zobacz post
    Skrzyni nie ma co zmieniać fajnie jeździ sie na 1.4
    owszem mozesz jezdzic z skrzynia z 1,4 na silniku 1,7 ale ta skrzynia z 1,4 nie rozwinie Ci odpowiednio sily silnika 1,7.
    Ale wez poduwage ze jak Ci skrzynia walnie to moze Ci wiecej zniszczyc niz koszt takiej skrzyni do 1,7.
    Ja kiedys wlasnie myslalem nad takim swapem z 1,4 i.e na 1,7 i.e (135KM) ale doszedlem do wniosku, ze nie oplaca sie to, bo za duze koszty przerobek sa. wiesz nic przeciwko, ale bezpieczenstwo to podstawa. nie tylko aby miala wiecej sily ale bezpieczenstwo powinno byc na pierwszym miejscu.
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 07-06-2010 o 12:50

  3. #13
    siwy144
    Gość

    Domyślnie

    Danio przełożenie główne daje dość dużo jeździłem zwykła 1.7 16V a swoja z skrzynia 1.4 to różnice czuć. Ale jak czytam co niektórzy wypisują na temat 33 na tym forum to mi sie płakać chce.... Ale co niektórzy chcą byc mądrzy od innych co 33 znaja lepiej niż jej projektant to cóż niech sieja swoja niewiedze ale to tylko szkoda dla nowych użytkowników 33 którzy pożniej tą niewiedze też będa przelewać na innych...

  4. #14
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES
    Auto
    33 SW
    Postów
    1,390

    Domyślnie

    Dziwne dywagacje mają tutaj miejsce
    1. Co do różnic wagowych to czemu niby silnik 1.4 miałby być jakoś znacząco lżejszy, skoro to praktycznie ten sam motor? Co do danych technicznych to są masy całych samochodów, więc nie ma się co tym za mocno sugerować.

    2. Analogicznie skrzynia - nad czym się tu zastanawiać? Przecież to jest to samo czy w 1.4 czy 1.7, po prostu plug&play(nie widziałem tej z 16V, ale nie wierzę by to była jakaś konstrukcyjnie inna skrzynka, przecież nawet w większej 75 skrzynie są te same we wszystkich wersjach). Przełożenia na pewno inne, ale w czym problem - przecież to normalne że mocniejszy silnik fabrycznie ma przełożenia dłuższe po to by wykorzystać nadwyżkę mocy do obniżenia obrotów, spalania, by nie zrywać na jedynce przy byle ruszaniu, itp, itd. Raczej nie ma to wiele wspólnego z wytrzymałością

    3. Półosie, hamulce, amory, sprzęgło, wszystko to samo w obu wersjach...



    Ogólnie wątek powinien zakończyć się na drugim poście, autorstwa siwego..

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Solec Kujawski
    Auto
    33 Q4, 156 SW 2,4 JTD
    Postów
    379

    Domyślnie

    ja to jeszcze przy tak powaznym SWAPie obspawalbym cala karoserie i wstawil klatke bo bez tego ani rusz

  6. #16
    Slupsk 33
    Gość

    Domyślnie

    Mam jeszcze pytanie jaki inny slinik i od jakiej Alfy mógłbym wstawić do 33?
    Chodzi głównie o to, że nie mogę znaleźć 1,7 wartego uwagi !;/
    Jeżeli ktoś z was ma taki silnik na sprzedaż albo wie gdzie mógłbym go dostać to byłbym wdzięczny

  7. #17
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES
    Auto
    33 SW
    Postów
    1,390

    Domyślnie

    Cytat Napisał Slupsk 33 Zobacz post
    Mam jeszcze pytanie jaki inny slinik i od jakiej Alfy mógłbym wstawić do 33?

    od 33 - 1.5, ew 1.8TD



    PS. Zaglądałeś w ogóle pod maskę?

  8. #18
    Slupsk 33
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał JacekK Zobacz post
    od 33 - 1.5, ew 1.8TD



    PS. Zaglądałeś w ogóle pod maskę?


    Zaglądałem pod maskę i chodzi o to, że mam panewki do roboty i lepiej jak wymienie cały silnik!
    A pytam jakie jeszcze moge wstawić (od innego modelu alfy), ponieważ dostać dobry silnik z 33 jest ciężko!!

  9. #19
    dav13
    Gość

    Domyślnie

    Chyba słabo jednak zaglądałeś pod maskę. Innego silnika niż boxer nie włożysz bo się nie zmieści bez cięcia połowy przodu.

  10. #20
    elbus
    Gość

    Domyślnie

    Mozesz naprzyklad wlozyc silnik 1,6TSpark/2.0TSpark z 146/156 ktory pasuje.tylko musisz mechanika poprosic o wzmocnienie i jezeli sie nie myle to jest uchwyt lapy silnika z 146/156 inny wiec trzebaby bylo dopasowac.
    A tak to musialbym sie zapytac mechanika mojego,do ktorego dzisiaj swoja 33 postawilem do naprawy. Jak on mi powie jakie silniki by pasowaly jeszcze to napisze.

Podobne wątki

  1. SWAP z 2,5 na 3,0/3,2
    Utworzone przez markus w dziale 166
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 19-12-2019, 21:12
  2. [GTV Spider] Swap 3.0 24v
    Utworzone przez ar4me w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-02-2015, 11:53
  3. SWAP 156 1.6 TS na 2.5 V6
    Utworzone przez chudydegie w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 31-10-2014, 11:58
  4. Swap v6 do 147
    Utworzone przez sabotagepl w dziale 147
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 01-04-2014, 19:56
  5. SWAP z 2.5 na 3.0 24V
    Utworzone przez h0se166 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 13-02-2011, 09:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory