Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 28

Temat: rodzacje świec w cylindrach

  1. #1
    g83
    Gość

    Question rodzacje świec w cylindrach

    Mam mały problem z moją Alfą... tzn nie mam pojęcia czy to naturalna rzecz też u mnie coś takiego dziwnego występuje... Do rzeczy,
    Moja 156 zaczęła tracić moc i chwilę trwało zanim weszła na wyższe obroty na biegu jałowym, wiec zajechałem do mechanika i on mówi, po podłączeniu do komputera, że to sonda lambda, po rozgrzaniu silnika okazuje się, że sonda działa dobrze... Więc sprawdzamy świece, wykręcamy w pierwszym cylindrze główną świece i jest to świeca o symbolu BKR6EKP w drugim cylindrze to samo (świece o szerokim gwincie). Ale zaskoczeniem było jak odkręciliśmy świecę w trzecim cylindrze (świece główną) i tam była umieszczona świeca o symbolu PMR7 czyli tak jakby świeca dopalająca w ostatnim 4 cylindrze to samo są to świece o wąskim gwincie, więc świece BKR6EKP nie wchodzą w gniazdo...?? Czy to jest oryginalna budowa silnika czy prawdopodobnie było coś w nim ruszane (np. jakieś nadlewanie i przegwintowanie na mniejszy gwint??, albo przegwintowanie dwóch pierwszych cylindrów na większy gwint??)
    Mechanicy mówią, że pierwszy raz coś takiego spotykają, więc nie wiem czy nigdy nie mieli do czynienia z tym silnikiem czy też ja mam coś naknocone w tym silniku:/
    Z góry dziękuję za odpowiedź

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Każdy cylinder ma mieć jedną dużą świecę i jedną małą, każda inna konfiguracja świadczy o modzeniu z głowicą, pewnie ktoś zerwał gwint i masz wstawioną tulejkę naprawczą.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Widać, że ci mechanicy nigdy nie mieli do czynienie z silnikiem TS, więc lepiej korzystaj z usług warsztatów, które mają do czynienia z alfami. Niech ci mechanicy nie uczą się na Twoim samochodzie.
    Wszystko masz ok.

    ---------- Post dodany o godzinie 19:55 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 19:48 ----------

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    Każdy cylinder ma mieć jedną dużą świecę i jedną małą, każda inna konfiguracja świadczy o modzeniu z głowicą, pewnie ktoś zerwał gwint i masz wstawioną tulejkę naprawczą.
    Masz rację co do tego, że na każdym cylindrze ma być jedna duża i jedna mała świeca, ale pamiętaj, że w TS-ach do liftu na 1 i 2 cylindrze na dużych świecach są umieszczone cewki WN, a na 3 i 4 cylindrze na dużych świecach są fajki, a cewki są na świecach małych.
    Pewnie to tak bardzo zdziwiło mechaników.

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    SGO240 ma rację. Są dwie duze swiece na cewce i dwie duze swiece na przewodach. Z małymi tez tak jest, że dwie są na cewce a dwie na przewodach
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

  5. #5
    g83
    Gość

    Question rodzaje świec w cylindrach 1.8 TS

    Mam mały problem z moją Alfą... tzn nie mam pojęcia czy to naturalna rzecz też u mnie coś takiego dziwnego występuje... Do rzeczy,
    Moja 156 zaczęła tracić moc i chwilę trwało zanim weszła na wyższe obroty na biegu jałowym, wiec zajechałem do mechanika i on mówi, po podłączeniu do komputera, że to sonda lambda, po rozgrzaniu silnika okazuje się, że sonda działa dobrze... Więc sprawdzamy świece, wykręcamy w pierwszym cylindrze główną świece i jest to świeca o symbolu BKR6EKP w drugim cylindrze to samo (świece o szerokim gwincie). Ale zaskoczeniem było jak odkręciliśmy świecę w trzecim cylindrze (świece główną) i tam była umieszczona świeca o symbolu PMR7 czyli tak jakby świeca dopalająca w ostatnim 4 cylindrze to samo są to świece o wąskim gwincie, więc świece BKR6EKP nie wchodzą w gniazdo...?? Czy to jest oryginalna budowa silnika czy prawdopodobnie było coś w nim ruszane (np. jakieś nadlewanie i przegwintowanie na mniejszy gwint??, albo przegwintowanie dwóch pierwszych cylindrów na większy gwint??)
    Mechanicy mówią, że pierwszy raz coś takiego spotykają, więc nie wiem czy nigdy nie mieli do czynienia z tym silnikiem czy też ja mam coś naknocone w tym silniku:/
    Z góry dziękuję za odpowiedź

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    W TSach masz zawsze mniejszą świecę i większą w każdym cylindrze. Tutaj masz aukcję zawierającą oryginalne platynowe świece i nie polecam osobiście kombinowania ze zwykłymi zamiennikami nawet z NGK. Z tego wynika, że ktoś się nieźle narobił, żeby dokonać tego "cudu", który teraz masz w silniku.

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    Giulia 280KM RWD
    Postów
    126

    Domyślnie

    Główne świece mają większy gwint i są to BKR6EKP, natomiast boczne mają mniejszy i są to PMR7.

    Jeżeli masz inaczej to ktoś niezłą rzeźbę robił w głowicy

    Poniżej masz zdjęcie głowicy z opisem, w każdym cylindrze z lewej strony jest większa świeca
    Ostatnio edytowane przez tomand ; 10-06-2010 o 08:24

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Chcesz powiedzieć, że w całym silniku masz tylko dwie świece duże, a sześć małych?
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  9. #9
    g83
    Gość

    Domyślnie

    więc rzeczywiście poszli po bandzie i mnie wystukali zrobili mi jeszcze większy syf niż miałem. SG0240 dzięki wielkie za odpowiedź, bo teraz mam w silniku dwie świece nowe główne i dwie nowe świece dopalające...
    Jednak oszczędność nie popłaca. chciałem zaoszczędzić na dobrym warsztacie i poszedłem do ludzi którzy jak mówią zrobili kilka alf ale mówili tylko o jednej 2.5V6.
    Teraz będę musiał kupić nowe komplety świec, żeby nie robić partactwa w silniku.
    Dzięki wielkie i przepraszam za podwójne założenie założenie tematu.
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 10-06-2010 o 18:18

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Ale to jak wyszło w koncu?? Masz dwie duze i dwie małe świece wymienione tylko?? Czemu nie cały komplet??
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

Podobne wątki

  1. Test świec żarowych. Mrugająca lampka świec.
    Utworzone przez kak-tus w dziale 156
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 11-07-2016, 21:48
  2. [159] Mruganie kontrolki świec żarowch, komunikat podgrzewanie świec nie dostępne
    Utworzone przez doxspied w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 09-12-2014, 21:40
  3. Ciśnienie w cylindrach
    Utworzone przez mariokowal27 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13-08-2014, 13:44
  4. Migająca kontrolka świec żarowych- przekaźnik świec?
    Utworzone przez Abidibi1509 w dziale 147
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 03-06-2013, 14:23
  5. [156 JTD 2,4] olej w cylindrach
    Utworzone przez mku1980 w dziale 156
    Odpowiedzi: 49
    Ostatni post / autor: 01-10-2012, 17:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory