Strona 10 z 19 PierwszyPierwszy 12345678910111213141516171819 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 91 do 100 z 181

Temat: AR 155 - Lata Chwały juz ...

  1. #91
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    Cytat Napisał Digit Zobacz post
    Silników doskonałych i do wszystkiego nie ma
    Oczywiście, że są to silniki VW......


    Cytat Napisał Digit Zobacz post
    Nie zaślepienie, a umiejętność powiedzenia, że coś jest dobre i fajne pomimo bolączek i wad, taki zdrowy kompromis. Zamiast spotykanych często skrajnych opozycji, Alfa jest idealna (bo moja), Alfa to syf (bo mam inną furę, albo miałem i najpierw zachwalałem - ale potem się zepsuła). Wśród pasjonatów motoryzacji, również Alfisti powinno dominować szukanie w samochodach radości z jazdy, a nie pragmatyzm, szkiełko i oko, rachowanie wszystkiego.
    Raczej wszyscy tutaj jesteśmy pasjonatami i nie tylko Alfy ale całej włoskiej motoryzacji. Dlatego doświadczamy tej radości z jazdy co kończy się często naprawami głównymi silników, zawieszeń i hampli


    Cytat Napisał Digit Zobacz post
    Żeby nie było całkiem offtopic, to dopiszę, że uważam 156 za lepsze auto od 155, ale wolę 155 - no co Wy na to? ;-)
    Przeszczep tam ts 8v to się z Tobą zgodzę

  2. #92
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Digit Zobacz post
    Żeby nie było całkiem offtopic, to dopiszę, że uważam 156 za lepsze auto od 155, ale wolę 155 - no co Wy na to? ;-)
    To zalezy od walorów danych modeli, bo 155 wbrew pozorom ma wiecej walorów pozytywnych dla mnie niz 156

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #93
    Użytkownik Romeo Avatar bikermarek
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Kampinos
    Auto
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995
    Postów
    716

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    To zalezy od walorów danych modeli, bo 155 wbrew pozorom ma wiecej walorów pozytywnych dla mnie niz 156
    Całkowicie się zgadzam. Przecież pierwsze 156 to nic innego jak 155 w nowym nadwoziu - zmodyfikowano przede wszystkim zawieszenie, do 156 wsadzono wielowahacz ale nie wiem czy to akurat jej na dobre wyszło. W 155 "zawiecha" jest bardzo prosta w serwisowaniu a to akurat jest chyba zaletą. Natomiast zawieszenie wielowahaczowe w 156 przysparza użytkownikom wielu zmartwień i skutecznie uszczupla ich portfele.
    Kolejną bolączką 156 jest nadmiar elektroniki, która (jak widać na forum) też jest słabą stroną tego auta.
    Nadwozie 155 ma niższy współczynnik oporu powietrza, jest przestronniejsza w środku i ma większy bagażnik. Nie wspominając o "agresywniejszym" przodzie i zdecydowanie bardziej charakterystycznej sylwetce.

    Ja osobiście nie mogę stwierdzić by 156 była "lepszym" samochodem.
    Ostatnio edytowane przez bikermarek ; 11-06-2010 o 21:55
    Pozdrawiam
    bikermarek

    Alfa Romeo 155 1,8 Twin Spark 16V 1997: 13.05.2007 - 02.07.2011
    Fiat Seicento 1,1 SPI 1999: 24.02.2012 - 09.03.2013
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995: 31.07.2011 - ?
    sigpic154_7.gif

  4. #94
    epion
    Gość

    Domyślnie

    i 156 przede wszystkim traci na tym ze jezdzi ich juz naprawde duzo na naszych ulicach 155 jest wiec o wiele bardziej orginalna

  5. #95
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał bikermarek Zobacz post
    Ja osobiście nie mogę stwierdzić by 156 była "lepszym" samochodem.
    Ja też tak twierdzę z całą stanowczością bo miałem i nadal mam możliwość posiadania 156 ale zdecydowanie odmawiam tej wątpliwej dla mnie przyjemności

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  6. #96
    Emeryt Fachowiec
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Giulia 2.0 Turbo 200KM '17
    Postów
    2,169

    Domyślnie

    Cytat Napisał bikermarek Zobacz post
    Przecież pierwsze 156 to nic innego jak 155 w nowym nadwoziu
    Że tak spytam: to 156 nie była zaprojektowana całkowicie od podstaw? To dalej płyta podłogowa z Tempry?

    Cytat Napisał bikermarek Zobacz post
    do 156 wsadzono wielowahacz ale nie wiem czy to akurat jej na dobre wyszło.
    To tak jak mówić "nie wiem czy to dobrze, że wsadzono common rail do JTD, a do TS po 2 świece i wariator". Z jakiegoś powodu się kupuje Alfę i ma się gdzieś większe wydatki. Z teorii wielowahacz jest lepszy, w praktyce to niech się ktoś kompetentny wypowie.

    Cytat Napisał bikermarek Zobacz post
    Kolejną bolączką 156 jest nadmiar elektroniki
    Co dokładnie? Porównując do 155?

    Cytat Napisał epion Zobacz post
    i 156 przede wszystkim traci na tym ze jezdzi ich juz naprawde duzo na naszych ulicach
    Dlatego ja 156 nie zamierzam kupić I jakbym miał wybierać między 155 i 156 to kupiłbym 155.
    Ostatnio edytowane przez Tuti ; 11-06-2010 o 22:26

  7. #97
    Użytkownik Romeo Avatar bikermarek
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Kampinos
    Auto
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995
    Postów
    716

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tuti Zobacz post
    Że tak spytam: to 156 nie była zaprojektowana całkowicie od podstaw? To dalej płyta podłogowa z Tempry?
    Płyta nowa... ale TS-te same i nie te same. Troszkę podniesiono moc ale wsadzono plastikowy kolektor (bo pokrywa to sprawa czysto estetyczna).

    Cytat Napisał Tuti Zobacz post
    To tak jak mówić "nie wiem czy to dobrze, że wsadzono common rail do JTD, a do TS po 2 świece i wariator". Z jakiegoś powodu się kupuje Alfę i ma się gdzieś większe wydatki. Z teorii wielowahacz jest lepszy, w praktyce to niech się ktoś kompetentny wypowie.
    Wystarczy przejrzeć forum by zobaczyć ile jest postów n/t zawieszenia w 156. Jest bardziej skomplikowane a przez to bardziej zawodne. Coś za coś.

    Cytat Napisał bikermarek
    Kolejną bolączką 156 jest nadmiar elektroniki
    Cytat Napisał Tuti Zobacz post
    Co dokładnie? Porównując do 155?
    Dokładnie nie wiem, wnioskuję po wpisach z forum. Gdy widzę liczne posty opisujące niezliczoną ilość błędów, problemów z falowaniem itd. to mogę tylko domyślać się, że przyczyną tego stanu rzeczy jest rzeczona elektronika.

    Cytat Napisał epion
    i 156 przede wszystkim traci na tym ze jezdzi ich juz naprawde duzo na naszych ulicach
    Cytat Napisał Tuti Zobacz post
    Dlatego ja 156 nie zamierzam kupić I jakbym miał wybierać między 155 i 156 to kupiłbym 155.
    I właśnie z tych powodów ja również jestem zadowolonym posiadaczem 155
    Pozdrawiam
    bikermarek

    Alfa Romeo 155 1,8 Twin Spark 16V 1997: 13.05.2007 - 02.07.2011
    Fiat Seicento 1,1 SPI 1999: 24.02.2012 - 09.03.2013
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995: 31.07.2011 - ?
    sigpic154_7.gif

  8. #98
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Asturas
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Rovaniemi
    Auto
    Alfa Romeo 155 1.9 TD '94
    Postów
    212

    Domyślnie

    Co do zawieszenia to należy pamiętać, że projektanci nie tworzyli auta na polskie bezdroża. Ja dzisiaj po raz kolejny wjechałem w dziurę wielkości mojej 155. Tydzień temu jej tam nie było, wystarczył jeden dzień intensywnego deszczu i jest krater na całe auto. Gdyby u nas drogi były takie jak w Niemczech czy Skandynawii to nie byłoby tyle tematów o zawieszeniu 156.

    To tak jak Kia cee'd. Na zachodzie uchodzi za bezawaryjne, u nas co chwila cee'dy lądują na gwarancyjnej naprawie zawieszenia. Ciekawe czyja to wina? Zarówno cee'd jak i przede wszystkim 156 mają dobre zawieszenie, tylko producenci nie przewidzieli, że te samochody będą robić tysiące kilometrów po klepisku. I to takim ostro zrytym...
    Ostatnio edytowane przez Asturas ; 11-06-2010 o 23:12
    Alfa Romeo 155 1.9 TD '94 Verde Mirto - jedna z 15652 egzemplarzy

  9. #99
    epion
    Gość

    Domyślnie

    Olesławie a ty oddałbys 155 za 156?

  10. #100
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Asturas
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Rovaniemi
    Auto
    Alfa Romeo 155 1.9 TD '94
    Postów
    212

    Domyślnie

    Cytat Napisał epion Zobacz post
    Olesławie a ty oddałbys 155 za 156?
    Oczywiście, że nie. 155 jest wg mnie dużo ładniejsza. I nie jest pospolita.

    Mnie chodzi o to, że 156 ma fajne zawieszenie. Jak to mój tata ujął, wyszukane i złożone. Tylko nie na polskie drogi. Na nasze drogi to tylko Hammer H1 w wojskowym ogumieniu. Po dzisiejszym dniu, jak się wje.. jak wpadłem w tę dziurę już nie mogę się doczekać wyjazdu do Finlandii. Wyjadę i już nie wrócę.
    Sorki, ale ogarnia mnie frustracja, bo zdałem sobie sprawę, że ostatnio zamiast się cieszyć jazdą to wypatruję dziur, a i tak zawsze w coś wjadę, bo przecież chodnikiem nie będę jeździł :/
    Alfa Romeo 155 1.9 TD '94 Verde Mirto - jedna z 15652 egzemplarzy

Podobne wątki

  1. [159] cos lata w dzwiach pasażera:////
    Utworzone przez bami159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 09-09-2013, 21:51
  2. Sprężyny na tył co myślicie wytrzymają do lata?? 156
    Utworzone przez SCHNNAZZI w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 18-01-2013, 18:11
  3. Cztery lata nie wlaczana i w miejscu.
    Utworzone przez Tr.maloseryjna. w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 09-12-2012, 13:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory