Strona 2 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 72

Temat: Zgrzyty przy właczaniu i i II biegu

  1. #11
    lukasz-m
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer27 Zobacz post
    Odnośnie wstecznego to już inna bajka.
    Jaka? Jeśli można wiedzieć

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Ogólnie w Alfach temat znany. Jak miałem 146 1.4 to nawet po zmianie skrzyni wsteczny często zgrzytał ale na gęstszym oleju ten problem był jakby mniejszy (widać wałki prędzej się zatrzymywały). Potem miałem dwie 156 z podnoszonym wstecznym a tutaj już nie ma problemu zgrzytania. Ostatnio kupiłem też 146 Ti i niby ma wsteczny bez podnoszenia a nie zgrzytnął mi jeszcze ani razu! Jak rozwiązać problem zgrzytania nie wiem bo sprzedałem 146 TSa zanim zaczął na nowo zgrzytać ale podejrzewam, że ktoś znalazł na to sposób...

  3. #13
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Rocky147
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    147 JTD 8V 115 km
    Postów
    288

    Domyślnie

    To wina synchronizacji niestety. Doraźnie można wymienić olej który nie tyle będzie miał większą gęstość, co większą lepkość czyli opór wobec płynięcia, co może skutkować lepszą pracą zużytych elementów ciernych synchronizatora (przynajmniej teoretycznie ). Gęściejszy olej, jak pisał kolega Belfer27, będzie stawiał większy opór, co będzie skutkowało minimalnie szybszym zatrzymywaniem się wałka sprzęgłowego, co również może skutecznie poprawić prace skrzyni biegów
    Ostatnio edytowane przez Rocky147 ; 14-06-2010 o 08:19

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar PiterR
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Wadowice/Kraków
    Auto
    Była - AR147..
    Postów
    1,399

    Domyślnie

    Podepne się pod temat. Mam podobny problem, ale mam zgrzyt przy wrzucaniu 3 biegu i to TYLKO jak wrzucam z 2 i TYLKO powyżej 3 tyś obrotów. Przy redukcji z 4 na 3 nie ma żadnego zgrzytu. Natomiast do tego dochodzi taka sprawa, że bardzo często jak zgrzytnie mi 3, to wówczas jak chce zmienić na 4 to baaaaardzo ciężko ta 4 wchodzi lub wychodzi, czasami wręcz się zablokuje i przez chwile nie można tego biegu wrzucić Problem znika, jeśli ponownie zgrzytnie 3, raz lub kilka razy :/ Oprócz tego wszystkie biegi działają idealnie...Wie ktoś co to może być ?
    Today we are living our future memories..

  5. #15
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    mam cos podobnego jak u Ciebie PiterR z tym, że 3 wchodziła z lekkim skokiem i przy szybiej zmianie lekko zgrzytła,a 2 lubiło czasem złapać.. wymieniłem olej i dopiero po przejechaniu ok 500 km można było zauważyc różnice, biegi teraz wchodzą z lekkim oporem i nie chaczą ale 2 jeszcze czasem złapie

    / Ktoś może wie czym różni się skrzynia biegów ta z wysprzęglikiem wewnątrz od tej co wysprzeglik ma na taj łapie pod akumulatorem? Z tego co zauważyłem to przeguby przy skrzyni są większe. Może coś jeszcze? /
    Ostatnio edytowane przez jendriu ; 14-06-2010 o 11:23

  6. #16
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Rocky147
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    147 JTD 8V 115 km
    Postów
    288

    Domyślnie

    Jendriu a powiedz mi na jaki olej przekładniowy teraz się przerzuciłeś?? .... I jak u Ciebie z pracą sprzęgła? Chodzi ciężko? płynnie się załącza, czy lubi "rwać"?
    Ostatnio edytowane przez Rocky147 ; 14-06-2010 o 11:23

  7. #17
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    Olej wlałem Motula 75W80 dokładnie 2 litry i jest troche ponad połowę na bagnecie. Przez rwać rozumiesz takie szarpnięcie po zmianie?
    Skrzynia pracuje bardzo cicho prawie nie słychać różnicy w pracy czy wciśnięte sprzęgło czy nie.. sprzęgło chodzi bardzo lekko. sam byłem zdziwiony, bo była u nas przedtem 156 jtd, a kumpel ma 147 jtd i tam sprzęgła chodziły bardzo ciężko. jedyną różnicą jaką zauważyłem to to, że u mnie wysprzęglik jest wewnątrz skrzyni biegów, a w tamtych na zewnątrz i zdecydowanie inaczej sprzęgło bierze. tak chytrze
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 14-06-2010 o 13:39

  8. #18
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Rocky147
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    147 JTD 8V 115 km
    Postów
    288

    Domyślnie

    Cytat Napisał jendriu Zobacz post
    przez rwać rozumiesz takie szarpnięcie po zmianie?
    Dokładnie o to mi chodzi. Ale po opisie widać ,że sprzęgło masz ok.
    Jeśli biegi zgrzytają to zazwyczaj problem z synchronizacją.... Ale żeby się przekonać to niestety należy zrzucić skrzynie...

  9. #19
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    gdyby u mnie szarpało to na pewno zainteresował bym się poduszkami silnika i skrzyni - zawsze mi mechanik mówił, że jak ruszasz na jedynce powoli i tak do 2000tyś i przy wolnej zmianie na 2 jak masz takie dobijanie przodu ( coś jakby przód do asfaltu przyciskało ) i szarpnie to któraś z poduszek niedomaga

    A układu nie masz przypowietrzonego? Takiego zjawiska, że z początku opór pedału sprzęgła jest znacznie mniejszy? Problemy z zgrzytaniem miałem zaraz po zimie jak temperatura skoczyła na plus i układ zaczął się zapowietrzać, aż mnie poty obeszły, że wysprzęglik i będę musiał skrzynie zrzucać. Zgrzytnęła 3 i 4 jak podpompowałeś pedałem to w miarę wchodziły, płynu ze zbiorniczka nie ubywało. Objawiało się tym, że po dłuższej jeździe jak wszystko się nagrzało to potrafił się zapowietrzyć tak, że opór pedału sprzęgła był bardzo mały tak do połowy. Na początku to był strach, że może się tak zapowietrzyć, że zniknie w ogóle sprzęgło gdzieś w trasie ale max do połowy i nic dalej. Potrafił postać kilka godzin i sam się odpowietrzał skończyło się na wymianie pompki pod pedałem. Jak się nagrzała to łapała lewe powietrze.

  10. #20
    Użytkownik Znawca Avatar PiterR
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Wadowice/Kraków
    Auto
    Była - AR147..
    Postów
    1,399

    Domyślnie

    Cytat Napisał PiterR Zobacz post
    Podepne się pod temat. Mam podobny problem, ale mam zgrzyt przy wrzucaniu 3 biegu i to TYLKO jak wrzucam z 2 i TYLKO powyżej 3 tyś obrotów. Przy redukcji z 4 na 3 nie ma żadnego zgrzytu. Natomiast do tego dochodzi taka sprawa, że bardzo często jak zgrzytnie mi 3, to wówczas jak chce zmienić na 4 to baaaaardzo ciężko ta 4 wchodzi lub wychodzi, czasami wręcz się zablokuje i przez chwile nie można tego biegu wrzucić Problem znika, jeśli ponownie zgrzytnie 3, raz lub kilka razy :/ Oprócz tego wszystkie biegi działają idealnie...Wie ktoś co to może być ?
    ktoś może pomóc...? czy zgrzytanie 3 przy szybkim przyspieszaniu i czasami blokowanie się 4 biegu może być związane z cięgnami ? wymiana ich rozwiąże problem ? przypominam, że wszystkie pozostałe biegi chodzą idealnie!
    Today we are living our future memories..

Podobne wątki

  1. [MiTo] 1.3 jtdm - metaliczne zgrzyty przy ruszaniu
    Utworzone przez wujOT w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-09-2015, 21:44
  2. dźwięk przy zmianie biegu i warczenie przy hamowaniu
    Utworzone przez johnnie147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-10-2014, 08:52
  3. [159] Przy niskich temperaturach skrzypi przy zmianie biegu
    Utworzone przez b0b3k w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-03-2014, 08:54
  4. zgrzyty przy wrzucaniu wstecznego
    Utworzone przez brill7 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 19-10-2012, 19:22
  5. Zgrzyty przy zmianie biegów
    Utworzone przez yoozef w dziale 166
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 10-09-2012, 13:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory