Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy 1234
Pokaż wyniki od 31 do 34 z 34

Temat: 146 problem z klimą

  1. #31
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Może być wina presostatu. Albo gdzieś na kablach "ginie" prąd. Przy włączniu klimy ręcznie włącza się pierwszy bieg nawiewu i silnik "reaguje" obrotami? Jeżeli tak to napewno gdzieś kabelek, wtyczka albo przekaźnik zawiòdł. Jeżeli jednak obroty nie ruszyły to znaczy że układ klimy "świadomie" nie pozwolił na pracę bo coś jest nie tak. Najczęściej jest to presostat (uszkodzony lub wykrywa nieprawidłowości).

  2. #32
    simeone
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Przy włączniu klimy ręcznie włącza się pierwszy bieg nawiewu i silnik "reaguje" obrotami?
    Przy włączeniu klimatyzacji przyciskiem obroty raczej nie reagują (przynajmniej nie na tyle żeby było to wyczuwalne) włącza się dioda i nawiew w kabinie.
    Nic więcej się nie dzieje.

  3. #33
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Czyli to nie wina kabli z kompa do kompresora tylko sam układ po diagnozie nie podaje sygnału. Czyli coś "mu" nie pasuje. Najbardziej prawdopodobny presostat (zepsuty albo coś jest nie tak z czynnikiem). Dlaczego? Bo w klimie ręcznej zanim komp poda prąd na kompresor to sprawdza stan czujnikòw. A ma czujnik ciśnienia (presostat), zamarzania na skraplaczu i powietrza przy turbinie nawiewu. Te ostatnie przed włączenim klimy nie mogą nic blokować bo blokują gdy skraplacz dopiero oszronieje lub powietrze w nawiewie jest zbyt niskie (np zima) a to zazwyczaj zwykłe, proste bimetale i sporadycznie nawalają. A presostat to czujnik pracujący w paskudnych wysoko ciśnieniowych warunkach i potrafi nawet się rozszczelnić. Sprawdziłbym najpierw kabelki przy nim a potem sprawdził ciśnienie w serwisie lub od razu gdzieś go na pròbę podmienić (można bez ściągania gazu). Presostat będzie blokował gdy jest zepsuty, za mało gazu, za dużo gazu, coś się zapycha i wzrasta ciśnienie/temperatura. Z tego powodu właśnie nie powinno się zbyt długo spinać bezpośrednio kompresora.

  4. #34
    Administrator weteran Maniak resoraków Avatar Krzyśko
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Kuryłówka
    Auto
    159 SW 1.9 JTS 2006r., 147 1.9 JTD 2004r.
    Postów
    958

    Domyślnie

    No i jestem po serwisie klimy, w Rzeszowie w Autoresie powiedzieli mi :O 500 zł (czynnik - 250 zł, kontrast - 199 zł, sprawdzenie - 50 zł), ładnie im podziękowałem :]. Sprawdziłem w Leżajsku w ZST, pierwsze była próba ciśnieniowa, ciśnienie ok, po 30 min ani go nie ruszyło więc zdecydowałem się nabić czynnikiem i kontrastem. Pokazała się malutka nieszczelność na sprężarce pod kołem pasowym, za wszystko zapłaciłem 150 zł! i mam za trochę podjechać jeszcze raz sprawdzić czy to na pewno jest sprężarka.
    159 SW 1.9 JTS 16V 2006r.
    147 1.9 JTD 8V 2004r.

Podobne wątki

  1. [159] 159 problem z klimą.
    Utworzone przez krzysiektbr w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-11-2015, 11:54
  2. Problem z klimą
    Utworzone przez Jeż w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 13-07-2012, 17:48
  3. [159] Problem z klimą!
    Utworzone przez pabloXXL w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 28-05-2012, 12:43
  4. Problem z klimą.
    Utworzone przez tomekd w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 20-04-2011, 23:18
  5. problem z klimą
    Utworzone przez kolorowy w dziale 166
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 10-08-2010, 16:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory