Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 28

Temat: Wtryskiwacz leje?

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar maybah
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Grudziądz/ Słupsk
    Auto
    AlfaRomeo 156 (Sport Pack 2) 1.8 T.S 16V 2000r.
    Postów
    239

    Domyślnie Wtryskiwacz leje?

    Witam.
    Oto mój problem:
    1. Zasilanie benzyną:
    - (silnik zimny) zapalam, silnik się dławi ale chodzi,
    - przy dodaniu gazu (delikatnie) schodzi z obrotów tak jakby chciał zgasnąć,
    - patrząc na silnik przy próbie poderwania wyższych mu obrotów w pierwszym cylindrze (bądź kolektorze) słychać tak jakby wybuchy,
    - jak już tak pochodzi i jest silnik ciepły wszystko jest tak jakby ok tylko tak do 3000obr/min zamulony.
    2. Zasilanie gazem:
    - przy przełączeniu na gaz wszystkie mankamenty odchodzą i problemy odchodzą
    Podsumowanie:
    Eliminuję niesprawność, WN, świec, cewek. Z tego co dziś poczytałem na forum to wydaje mi się że walnął pierwszy wtryskiwacz po prawej stronie.
    Koledzy jakieś sugestie?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - wyciągnąć listwę paliwowa , przekrecić kluczyk i zobaczyć czy tak na prawdę wtrysk leje.
    - wcześniej podstaw wanienkę, bo po przekreceniu klucza trochę wytrysnie.
    - parametr LambdaRegulation Row 1 jest ponad normę wtedy, mozna odczytac Alfadiagiem.
    - pomiar oscyloskopem pokaze mniejsza efektywnośc cylindra, jęsli to wtryskiwacz.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar maybah
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Grudziądz/ Słupsk
    Auto
    AlfaRomeo 156 (Sport Pack 2) 1.8 T.S 16V 2000r.
    Postów
    239

    Domyślnie

    Ok, jutro się podepnę laptopem.

    LambdaRegulation Row 1 ile powinna wynosić? Jak będzie poniżej tej wartości czyli wymianka wtryskiwacza rozumiem.

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Też mam/miałem takie zjawisko szczególnie z samego rana. Obstawiałem pompę i słabe cisnienie. Znierzyłem na listwie wyniosło 3,3. Wyjąłem więc pompę. Wyczyśiłem, Przedmuchałem i ciśnienie wskoczyło do 3.6. Pozniej wykasowałem błedy bo marchewka sie zpalała (został błąd chyba wałka rozrządu ale z tym mam jazdę od początku posiadania tej Alfy) Podpibnałem inne przepływki i nic. Odpiąłem gaz całkiem (STAG 300) i na "czystej instalacji" benzynowej zrobiłem z kumplem samoadaptację.


    POMOGŁO!!!

    Auto zaczęło równo pracować na benzynie, przyspieszać itd.
    Ile powinienem zrbic km na benzynie po adaptacji zeby podpiąc gaz znowu??

    Zrovbiłem kiilkanaście i w sumie problem wrócił ale w mniejszym stopniu.

    Druga sprawa


    O czym mówi parametr:

    SPARK ADVANCE
    U mnie na ciepłym silniku wynosił od 4,2 14,5 deg. I te takie rozbieżności pojawiały sie w momencie jakby wypadania zapłonu (kiedys o tym efekcie gdzieś pisałem)

    Nie ma to nic wspólnego z czujnikiem wału korbowego?? I "nie trafieniem W zapłon"??
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Nie wiem czy to coś pomoże ale zalecane jest 100km lub więcej tylko na benzynie, później gazownik, tak do skutku. Kiedyś 3 razy taki reset robiłem i wszystko cacy do dnia dzisiejszego. Samochód został w rodzinie i z tego co wiem nic już się złego nie dzieje.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Cytat Napisał dance1 Zobacz post
    Nie wiem czy to coś pomoże ale zalecane jest 100km lub więcej tylko na benzynie, później gazownik, tak do skutku. Kiedyś 3 razy taki reset robiłem i wszystko cacy do dnia dzisiejszego. Samochód został w rodzinie i z tego co wiem nic już się złego nie dzieje.

    No własnie coś gdzies mi świtało zeby zrobić ok 200km na samej benzynie;-)
    Ale znajomy ostro twierdził, że wystraczy tylko zeby na wolnych obrotach złapał temperature i pozniej przejechać sie kilkanascie km i tak tez zrobiłem a tu??

    A tu dzisiaj po pracy zonk!!
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Na pewno powyżej 100, myślę że i 200 nie zaszkodzi ;-). Według sposobu znajomego nawet przepustnica nie przejdzie adaptacji.

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar maybah
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Grudziądz/ Słupsk
    Auto
    AlfaRomeo 156 (Sport Pack 2) 1.8 T.S 16V 2000r.
    Postów
    239

    Domyślnie

    Dzięki koledzy. U mnie to występuje zawsze jak tylko silnik ostygnie, nie zależy to od pory dnia. Więc jutro sprawdzę pod Alfadiagiem o co kaman
    Aha i marchewka się u mnie nie pojawia.

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Cytat Napisał maybah Zobacz post
    Dzięki koledzy. U mnie to występuje zawsze jak tylko silnik ostygnie, nie zależy to od pory dnia. Więc jutro sprawdzę pod Alfadiagiem o co kaman
    Aha i marchewka się u mnie nie pojawia.
    U mnie tez nie ma róznicy o ktorej porze dnia ale im jest bardziej zimny tym gorzej sie zachowuje.

    Dlatego tez pytałem o parametr SPARK ADVANCE

    -nie ma przypadkiem nic wspolnego z czujnikiem wału korbowego??
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - norma Lambda regulation Row 1 to dla ECU M1.5.5 wartość 0.97 --> 1.03.
    - Spark Advanced < SA > , wyprzedzenie zapłonu może wynosic od -5 stopni do 45 stopni.
    - na biegu jałowym wartość ta powinna oscylować około wartości 9 - 10 stopni.
    - ECU zmienia wartośc SA w celu kompensacji obrotów.
    - poniżej zmana tej wartości w funkcji obrotów.
    - widac jak na obrotach biegu jałowego ECU kombinuje i drepcze w kólko.

    --

    --
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. 156 woda leje się do środka
    Utworzone przez srubka000 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 12-06-2016, 18:29
  2. Leje się olej ze skrzyni
    Utworzone przez koniu031 w dziale 147
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 20-06-2014, 09:21
  3. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 06-05-2013, 09:31
  4. [155] Leje się woda do srodka
    Utworzone przez Dziaru w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 29-05-2010, 14:40
  5. Ratunku leje się olej
    Utworzone przez tomkap w dziale 156
    Odpowiedzi: 90
    Ostatni post / autor: 30-10-2007, 17:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory