jeździć możesz nie ma przeszkód tylko staraj się zmieniać taki biegi żeby nie zgrzytało, bo jak się całkiem uszkodzi to nie wrzucisz wcale tego biegu. wiem to, bo u siebie w poprzedniej 145 QV próbowałem na siłę wrzucić 2 bieg i uszkodziła mi się 1 wcale nie można było jej wrzucić, a 2 wchodziła tylko do 2000 tys i tylko ze zgrzytem no i oczywiście mogłem ruszać tylko z 2 ...
Ostatnio edytowane przez Majkel ; 30-06-2010 o 11:42
Nie ma za co. w końcu na coś moja wiedza się przydałaAha i jeszcze jak coś będziesz robić ze skrzynią czyli wyciągać ją i wymieniać bądź naprawiać kup od razu nowe sprzęgło i wymieć. ja u siebie tego nie zrobiłem, bo było dobre to za 2 tygodnie musiałem wszystko na nowo robić, bo sprzęgło siadło, a jeszcze było w dobrym stanie... Taka moja rada
![]()
Ostatnio edytowane przez Majkel ; 01-07-2010 o 07:38
póki co na pewno nie będę nic robił, bo funduszy nie ma![]()
Ostatnio edytowane przez Majkel ; 01-07-2010 o 14:29
Today we are living our future memories..
zauważyłem wczoraj bardzo dziwną rzeczprzyspieszałem na 3, tak gdzieś do 4-5 tyś obrotów i jak chcialem zmienić na 4 to lewarek bardzo ciężko wszedł na luz a następnie na 4 bieg (już z wielkim oporem), po czym pojawiło się to, o czym pisałem, czyli ciężkie wchodzenie/wychodzenie z 4 biegu. Zadnych zgrzytów nie było. Więc to może też cięgna są do wymiany ?
Today we are living our future memories..
A cięgna nic do tego nie mają. po prostu synchronizator się chyba coraz bardziej sypie i nie umie zgrać zębatek i wchodzą biegi coraz ciężej, ale też może być olej. sprawdź czy Ci nie ucieka, bo im mniej oleju i jeszcze do tego synchronizator uszkodzony mogą biegi wchodzić coraz ciężej. Dzieje ci się tak nie ciepłym silniku czy na zimnym?
Ostatnio edytowane przez Majkel ; 02-07-2010 o 09:15
olej był uzupełniany jakiś czas temu, ale sprawdze. A dzieję się to i na ciepłym i zimnym silniku, tzn jak działa skrzynia dobrze i zacznie się zacinać to tylko na ciepłym silniku. No ale jak już się to stanie to np po odpaleniu samochodu rano dalej są problemy. Mam nadzieję że zrozumiałeś takie tłumaczenie![]()
Today we are living our future memories..
zrozumiałem i to nie jest zależne od oleju, bo mi zgrzyta tylko na zimnym. jak się rozgrzeje to jest ok. staraj się wrzucać biegi w takim przedziale żeby nie zgrzytało, bo to dodatkowo osłabia i tak już zużyty synchronizator
Ostatnio edytowane przez Majkel ; 05-07-2010 o 15:18
Standard, u mnie to samo.
Co do wymiany: wymiana synchronizatora na 3 biegu + kilka głupot które poszły przez jazdę z uszkodzonym = ok 2000zł
Wole kupić używaną skrzynie z gwarancją rozruchową za 1400-1600zł
Aha, przestrzegam przed używanymi skrzyniami za 500-800zł, to musi być niesamowity kicz za taką cenę. Mi proponują we Fiacie sprawdzoną skrzynie, ale jak widać cena wysoka... Ciort, wezmę fakturę na firme![]()
Ostatnio edytowane przez Quattro ; 03-07-2010 o 10:47
Było: Fiat Uno 1.1 60S, Fiat Punto II 1.2 8v, AR 145 Edizione Sportiva, AR 147 Q2 Ducati Corse, Fiat Stilo Abarth, Alfa Romeo 145 2.0 16v 155KM Quadrifoglio
Jest: Maserati GranTurismo 4.7 S, Seat Leon 5F Cupra, Toyota Yaris IV