Temat: Alfa Romeo Giulietta - temat zbiorczy

  1. #1821
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Marek_M
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Zamość / Lublin/Radom
    Auto
    Alfa Romeo 145 QV
    Postów
    74

    Domyślnie

    Kwestia czasu - ten w Fiacie ma 135 KM - tyle samo co MiTo, zresztą to tak jakby w latach 90tych do Punciaka włożyć TSa tylko zdławić kompem, a aż tak nie robiono - ktoś w Alfie brał wiertarkę, wiercił dodatkową dziurę i nazywali to inaczej, a nawet pokusiłbym się o stwierdzenie że cała głowica była Alfowska, a w 155, wersja 8 zaworowa z tego co kojarzę to cały Alfy. Tego 170KM też wprowadzą, skoro 1.4 bez technologii MultiAir można w Grande kropce mieć w wersji 180KM (Abarth). Może i można mówić, że to w Fiacie jest silnik z Alfy, ale to trochę naciągane. Cóż, unifikacja.
    Ma to też swoje dobre strony - w sumie TS z 2 wałkami rozrządu w głowicy i 4 zaworami na cylinder był wkładany do Alf od 1914tego roku - wreszcie postęp jakiś

  2. #1822
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Nic tylko podpisac się pod tym co napisał Marek_M.

    Mito- cóż, jakościowo zdecydowanie się poprawiło. Ale jeździłem po różnych salonach i tak naprawdę jakościowo to poprawili się wszyscy. Weźcie wsiądźcie do Grande Punto i Punto Evo- tu już widac wielką różnicę.(ewentualnie może byc kwestia egzemplarza GPunto, ale wykończenie było typowo Fiatowskie wg starej szkoły zaczynając od krzywo naklejonego znaczka Blue&Me, a na pewnych pierdołach plastikowych kończąc, za to w Evo nie było do czego się dopiąc- porządnie wykonany kompakt ze znacznie ciekawszymi materiałami).

    Giulietta i co mi się w niej podoba:
    -design deski rozdzielczej
    -przełączniki jak w śmigłowcach
    -235KM w QV(nie wiem czemu takiego silnika nie programują do 159, które jest większe i cięższe)
    -klamka tylnych drzwi
    -opcje tapicerki- zwłaszcza ta ciemna a la lata 70e(Pelle Tessuto Nero)- taką opcję zamówiłbym szybciej jak taką markową wentylowaną skórę
    -tył

    Co mi się nie podoba
    -przednie lampy
    -po głębszym przeanalizowaniu, to co radosuaf zaznaczył- zderzakowe wloty powietrza
    -po wizycie w salonie Dodge'a uważam że ceny za oferowaną moc nie są jakieś super atrakcyjne, bardziej płaci się za gadżety w Alfie,

    Podsumowując.

    Auto jest przyjemne, jak na kompakt. Alfa Romeo? Nie wyczuwam tego jak to Marek_M tutaj napisał "czynnika X". Samo to, że wyzbywając się wszelkich uczuc do marki zaczęłem dostrzegac już 2 letniego Dodge'a, a i na Punto Evo patrzę przychylniej.


    Btw. Przy wprowadzeniu modelu 147 Alfa Romeo odchodziła od hasła marketingowego Cuore Sportivo i zaczęła się lansowac na "Bellazza non basta".


    Tak poza tematem- dzisiaj jeździłem i siedziałem w nowym Citroenie C5- pomijając grubszą częśc podsumowania- ale chciałbym żeby 159ka miała taki skok sprzęgła i dźwigni zmiany biegów jaką ma Citroen. Czasami w 159 miałem mocno subiektywne odczucie jakbym sprzęgło wyciskał w Setrze sprzed 20 lat, nie wspominając o Mito gdzie myślałem że nogą zaraz wypchnę przednie światło. Zaznaczam- uczucie subiektywne zanim zaczniecie Polaków wielkie rozmowy o niczym.
    Ostatnio edytowane przez fiergloo ; 10-07-2010 o 13:33

  3. #1823
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marek_M Zobacz post
    Kwestia czasu - ten w Fiacie ma 135 KM - tyle samo co MiTo, zresztą to tak jakby w latach 90tych do Punciaka włożyć TSa tylko zdławić kompem, a aż tak nie robiono Tego 170KM też wprowadzą, skoro 1.4 bez technologii MultiAir można w Grande kropce mieć w wersji 180KM (Abarth). .
    Z silnikami ciekawa sprawa się dzieje-wygląda na to że fiat jest stawiany w szeregu czasem przed AR i przed lancią.
    W Fiacie zrezygnowano z 1,4 95 KM/ 128 Nm na rzecz 105 MA/130 Nm. W lanci Y pozostał (i notabene buja ją do setki w znośne 10,9 s).
    W alfie w PL występuje jako 78 w którym obcięto góre powyżej 5000 obr/min, na zachodzie (oprócz Włoch) też ma swoje 95 (grzebnięcie w samym ECU daje 105 KM/130 Nm). Pomijam przypadki gdy wykrzesano z niego 114 KM i 141 Nm (PL).
    A za to w małych fiatach (500 i panda)ma seryjnie 100 HP(no może już nie jest identyczny bo ma wtrysk bezpośredni)ale w alfie ani lanci go w tej wersji nie ma. A chyba powinien być skoro jest to bardziej zaawansowana technologia.
    W małych lanciach(na płycie GP) również nie ma uturbionych wersji.
    Nowy Y (ten co to w tychach ma być robiony)-nawet fajnie wygladający aż się o doładowany silnik prosi.
    Nie wiem po co takie kombinacjew ramach jednego koncernu.

    ---------- Post dodany o godzinie 00:45 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 00:37 ----------

    Cytat Napisał fiergloo Zobacz post
    nie wspominając o Mito gdzie myślałem że nogą zaraz wypchnę przednie światło. Zaznaczam- uczucie subiektywne zanim zaczniecie Polaków wielkie rozmowy o niczym.
    Jest hydrauliczne(nie wiem czy wszędzie teraz tak robią)-długi skok za to lżej chodzi. To sobie akurat subiektywnie chwalę. Ale skok lewarka i jego precyzja-nieszczególnie. I podejrzewam że z czasem może być gorzej-mechanizm ma wodziki na zewnątrz. Przeguby są co prawda w gumowych osłonach ale jak sie któraś rozwali to kupa brudu tam trafi. Znam temat z peugeota którym jeździłem
    Ostatnio edytowane przez metan ; 11-07-2010 o 23:59

  4. #1824
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Marek_M
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Zamość / Lublin/Radom
    Auto
    Alfa Romeo 145 QV
    Postów
    74

    Domyślnie

    No więc:
    -Fiat stawiany przed resztą bo właściciel koncernu – co ich obchodzą marki jak Alfa czy Lancia skoro na pandzie więcej zarobią - niestety nie te czasy gdzie obecne hasło Audi "przewaga dzięki technice" zawierało się w Cuore Sportivo Alfy
    - hydrauliczne sprzęgło jest prawie wszędzie, było już nawet w najsłabszych wersjach 145/146/155 i działało jak trzeba
    MiTo – skok lewarka akurat lepszy niż 145/146
    Przeguby w gumowych osłonach – hmm a w jakich innych formach osłony jeszcze występują?

  5. #1825
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marek_M Zobacz post
    No więc:
    -Fiat stawiany przed resztą bo właściciel koncernu – co ich obchodzą marki jak Alfa czy Lancia skoro na pandzie więcej zarobią - niestety nie te czasy gdzie obecne hasło Audi "przewaga dzięki technice" zawierało się w Cuore Sportivo Alfy

    - hydrauliczne sprzęgło jest prawie wszędzie, było już nawet w najsłabszych wersjach 145/146/155 i działało jak trzeba
    MiTo – skok lewarka akurat lepszy niż 145/146

    Przeguby w gumowych osłonach – hmm a w jakich innych formach osłony jeszcze występują?
    Ad1. Ale to pomieszanie targetów i po co w ogóle robić taki bałagan z tymi silnikami. Co do jakby słabiej bijącego cuore sportivo masz chyba rację bo auta "dla kowalskiego" nieraz są bardziej "sportivo" w pewnych aspektach. Taki np. kopciuch toyoty 1,4 D4D 90 KM katowany u mnie na codzień ciągnie fajniej niż multijet 90 KM (choc prowadziłem nie fiata/AR a astrę III z nim).
    Wolnossący 1,4 w Kii ceed w seriii daje 109 KM/137 Nm (choć ostatnio cos grzebnęli go na 90 KM,zmienili przyspieszenie z 11,6 na 13 sek. -może za "sportowo" trzeba było kręcić i wypłaszczyli moment albo emisja co2 za duża). A fabia kojarzona z kapeluszniczym stylem jazdy daje doładowaną wersję 180 KM. Alfie pozostała stylistyka-kontrowersyjna jak widać ale ja na szczęście czuję się tam jednak nieco inaczej.

    Ad 2. Tutaj tez działa jak trzeba, inne przełożenie na pompie. W Toyocie z 2008 mam cięgno-bierze krótko i twardo ale w korkach itp potrafi zmęczyć. Czy pomaga w szybkiej zmianie biegów? Samo to raczej nie, tyle że sama skrzynia jest "szybsza".

    Ad 3. No są przecież rozwiązania skrzyń gdzie cała ta druciarnia nie sterczy na wierzchu.
    Ostatnio edytowane przez metan ; 12-07-2010 o 03:02

  6. #1826
    Użytkownik Romeo Avatar _tomek_
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    tychy
    Auto
    Mieczysław i Julia
    Postów
    550

    Domyślnie

    fiatowskie 1.3 mjet 90 KM to pomyłka
    a fabii RS trochę daleko do auta dla kapelusznika

  7. #1827
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Rocky147
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    147 JTD 8V 115 km
    Postów
    288

    Domyślnie

    Cytat Napisał _tomek_ Zobacz post
    fiatowskie 1.3 mjet 90 KM to pomyłka
    OT- Kolego wydaje mi się, że 1.9 mjet 150 km jest jeszcze gorszy (pod względem awaryjności i kultury pracy) Użytkuje też auto z tym właśnie silnikiem. Włosi mają jednak poczucie humoru, szkoda tylko, że wyrażają je w produktach Fiata ;/. koniec OT.

    Mam nadzieje, że silniki Diesla montowane w Julce, będą dopracowane.

  8. #1828
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie Fiat koncern

    Cytat Napisał Marek_M Zobacz post
    No więc:
    -Fiat stawiany przed resztą bo właściciel koncernu – co ich obchodzą marki jak Alfa czy Lancia skoro na pandzie więcej zarobią - niestety nie te czasy gdzie obecne hasło Audi "przewaga dzięki technice" zawierało się w Cuore Sportivo Alfy
    Każda marka w koncernie odgrywa swoją konkretną rolę - to że opierają się na podobnych silnikach jest naturalne i robi tak każdy inny koncern - np. VW, który te same silniki pakuje zarówno do Audi jak i do Skody. I nikt o to nie ma pretensji.
    Fiat zachowuje się i tak fair zostawiając najmocniejsze jednostki benzynowe - 1.4 MA 170 KM i TB 235 KM na wyłączność Alfy czy Diesla BITurbo 190 KM na wyłączność Lancii.
    Porównywanie Fiata do Lancii a już na pewno do Alfy nie ma sensu - pomimo tego, że mogą mieć nawet podobne silniki to całkowicie inaczej się prowadzą, mają inną charkterystykę pracy silnika, odmienne zawieszenie itp. choć na papierze wszystko wygląda podobnie. Jakbyście przejechali się jakimś nowym modelem Alfy np. Mito zrozumielibyście że Cuore Sportivo jest ciągle aktualne, tylko teraz marka dokonuje tego opierając się bardziej na technologii Fiata niż 20 lat temu ale to wynik globalizacji i cięcia kosztów
    Miałem okazję prowadzić Fiata Bravo TB 120 KM a po tym fakcie Mito z tym samym silnikiem. To są DWA RÓŻNE ŚWIATY. Fiat to przyjemny samochód rodzinny, wygodny, z lekko pracującym układem kierowniczym, dobrze wyciszony z mocnym silnikiem. Ale Mito przy nim to prawdziwa rakieta !!! Spontaniczna reakcja na gaz, momentalne wkręcanie się na obroty, twardy układ kierowniczy, prowadzi się jak przyklejony do drogi,rasowy odgłos wydechu. Jakby mi nikt nie powiedział to bym dał się nabrać że ma co najmniej 150 KM Od razu widać, że te samochody projektują ludzie którzy mają całkiem odmienne podejście do motoryzacji niż np. Fiaty.
    Jeździłem też nowymi Lanciami - Delta i Musą i jak ktoś twierdzi że jest Alfistą nie powinien tych wozów brać pod uwagę. To samochody nastawione głównie na komfort, jakby odwrotny biegun Alfy Romeo.
    Nie odrzucajcie Alfy bo wam się przód w nowych modelach nie podoba. To niegodne prawdziwego Alfisty Jak zaczną źle jeżdzić - dopiero wtedy będziecie usprawiedliwieni

  9. #1829
    Użytkownik Romeo Avatar _tomek_
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    tychy
    Auto
    Mieczysław i Julia
    Postów
    550

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rocky147 Zobacz post
    OT- Kolego wydaje mi się, że 1.9 mjet 150 km jest jeszcze gorszy (pod względem awaryjności i kultury pracy) Użytkuje też auto z tym właśnie silnikiem. Włosi mają jednak poczucie humoru, szkoda tylko, że wyrażają je w produktach Fiata ;/. koniec OT.

    Mam nadzieje, że silniki Diesla montowane w Julce, będą dopracowane.
    1.9 150KM + 6 biegów to świetny silnik, dobra dynamika, małe spalanie
    mi się nie psuł, a co do kultury pracy-radzę porównać z tdi

    1.3 90KM jest beznadziejny z powodu gigantycznej turbo dziury, ma za wysoko Max moment i montowany jest w relatywnie ciężkich budach

  10. #1830
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Marek_M
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Zamość / Lublin/Radom
    Auto
    Alfa Romeo 145 QV
    Postów
    74

    Domyślnie

    Nowy test Motoru (co prawda nie uważałbym tej gazety za wiarygodne źródło informacji) - dowiadujemy się z niego że Alfa jest gorsza od Golfa bo: ma gorszy silnik (mniej równomierne rozwijanie mocy), skrzynie biegów, materiały wykończenia wnętrza są dwie klasy niżej i coś tam jeszcze. Włosi zapunktowali za to za zawieszenie (nie wiem czy się cieszyć czy nie, bo oni raczej preferują samochody dla emeryta), hamulce, przestronność wnętrza (zaznaczyli że to subiektywne). Dane fabryczne, nie pokrywają się z ich wynikami testowymi, czyli albo robili pomiary w trybie normal, albo silnik nie dotarty :/ Zaznaczyli też że Alfa do Astry podobna i że Astra była pierwsza (nie wspomnieli że Alfa była gotowa rok wcześniej tylko premiera byłą opóźniona). Czyli marzenia Marchione o konkurowaniu z VW się oddalają... i dobrze ;]
    Ostatnio edytowane przez Marek_M ; 13-07-2010 o 18:50

Podobne wątki

  1. Geometria zawieszenia - Alfa 156 - temat zbiorczy
    Utworzone przez dcfan w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 17-08-2018, 22:04
  2. [Temat organizacyjny] Viva Giulietta - Ogolno Polski zlot Alfa Romeo Giulietta
    Utworzone przez Jabolek w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 29-03-2016, 12:32
  3. [Giulietta] Alfa Romeo Giulietta 235KM XENON BOSE DNA
    Utworzone przez lizard w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-08-2015, 10:37
  4. Alfa Romeo Giulietta Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDm
    Utworzone przez tomasz777 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-07-2011, 01:49
  5. [159] Alfa Romeo 159 - temat zbiorczy
    Utworzone przez rbt2005 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 19-10-2009, 07:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory