Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 29

Temat: Pomiar kompresji dynamicznej.

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - poprawione wartości:

    - wg. dokumentacji wariator w silniku 1.6 zmienia otwarcie zaworu ssącego z - 8 stopni przed TDC na + 17 stopnie po TDC, wariator daje zmianę fazy o 25 stopni.
    - wariator zamyka zawór ssący z kata 46 na 21 stopni po BDC, wariator daje zmianę fazy o 25 stopni po BDC.
    - podobnie jest z silnikiem 1.8 (2.0 ), wariator daje zmianę fazy z -3 stopnie przed TDC do + 22 stopnie po TDC, czyli zmiana fazy wynosi 25 stopni.
    - sterowanie wariatora jest skokowe, typu włącz/ wyłącz.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 15-07-2010 o 15:30
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    bubu, czy możesz rozszyfrować skróty TDC i BDC?

  3. #13

  4. #14
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    TDC - Top Dead Center - GMP po polsku.

    BDC - Bottom Dead Centre - Dolny zwrot tłoka inaczej dolny martwy punkt tłoka.

  5. #15
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Wszystkie T.S 16V mają takie same wariatory,wię zmiana we wszystkich jest identyczna.Wariator zmienia fazy o 9 stopni.tylko i wyłącznie 9 stopni!Piszesz bzdury totalne.Nie znasz polskiego?Sadzisz ze używając skrótów angielskich będziesz mądrzejszy?
    Ostatnio edytowane przez lesio146 ; 13-07-2010 o 16:54
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - a może byś tak zacytował, załączyl jakis artykuł, zdjęcie bo jak na razie to tylko rzucasz słowami.
    --
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...dechowego.html
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #17
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - a może byś tak zacytował, załączyl jakis artykuł, zdjęcie bo jak na razie to tylko rzucasz słowami.
    --
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...dechowego.html
    Już cytowałem na Alfa clubie...
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  8. #18
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    znaki tdc i bdc sa ogólnie znane wszystkim mechanikom, stan cylindrów mozna sprawdzic U-rurka,...

    lesio- strasznie tajemniczy z ciebie Don Perdo...moze jakis link do cytatu??

  9. #19
    salfist
    Gość

    Domyślnie

    Coś tu jest nie tak. O godz. 13:19 padło pytanie: "...czy wariator do silnika 1.6 i 1.8 jest ten sam..."
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...tml#post354941
    Jak do tej pory bez odpowiedzi. Tu też jej nie ma, jak dotąd. Ma ktoś odpowiedź? Może jakaś różnica w kołach?
    Ostatnio edytowane przez salfist ; 13-07-2010 o 20:19

  10. #20
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    Giulia 280KM RWD
    Postów
    126

    Domyślnie

    Alfa 156 1.6 TS posiada wariator.

    Jeżeli chodzi o kąt zmiany faz rozrządu, to wg eLearn jest to 25 stopni na wariatorze - cytat: "powoduje obrót wałka rozrządu zmieniając o 25° fazę rozrządu zaworów ssących". Poniżej pełen opis.

    Ostatnio edytowane przez tomand ; 13-07-2010 o 21:35

Podobne wątki

  1. Jakie opony do dynamicznej jazdy w zakrętach?
    Utworzone przez pafka w dziale GT
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 25-07-2015, 13:54
  2. Pomiar kompresji Katowice / okolice
    Utworzone przez scrabit w dziale Śląskie
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 17-01-2015, 13:00
  3. Problem z temperaturą podczas dynamicznej
    Utworzone przez GregoR w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 06-08-2013, 10:47
  4. Odcięcie mocy przy dynamicznej jeździe
    Utworzone przez anna_l w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 01-03-2012, 21:37
  5. [146] Pomiar kompresji w silniku - wynik - analiza
    Utworzone przez Telbi w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 23-02-2012, 19:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory