Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 27 z 27

Temat: wentylator przy chlodnicy

  1. #21
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Meksykanin
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Mieścisko
    Auto
    Alfa Romeo159 JTDm sedan
    Postów
    17

    Domyślnie

    W moim przypadku robiłem tak jak pisaliście wentylator włącza się jedynie na moment na jakąś sekundę , dodam że moja niunia to 1998 r i ma jeszcze jeden czujnik obok termostatu który nie wiem do czego służy

  2. #22
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Dębica
    Auto
    159SW 2.4 QTronic
    Postów
    307

    Domyślnie

    Witam.
    Chcąc nie chcąc muszę się podłączyć bo również walczę z wentylatorem
    Objaw był taki, że nie włącza się pierwszy bieg. W FiatEcuScan również nie daje się odpalić pierwsza prędkość, natomiast druga rusza. Po wypięciu wtyczki czujnika z termostatu wentylator startuje na drugim biegu. Zamieniając na tym teście przekaźniki miejscami upewniłem się, że oba są sprawne. Tak, jak pisze bocian: przy wyjętym przekaźniku drugiego biegu i wyjęciu czujnika startuje pierwszy bieg.
    Po tym wszystkim padło na opornik. Próbowałem się dziś do niego dobrać ale za cholerę nie udało mi się ruszyć tych śrub...
    Za to po "opukaniu" ich...wypadł od strony chłodnicy opornik Oczywiście niesprawny - skorodowane przewody i spękana ceramika.
    Zmostkowałem te dwie wtyczki wpinane w opornik - na kompie udało się odpalić oba biegi. Postanowiłem przeprowadzić próbę zagrzania silnika - niestety do 94 C nie włączył się żaden bieg (a drugi powinien się włączyć przy 94 właśnie). Teraz już sami nie wiem
    Miał ktoś z Was problem z tymi śrubami? Jakiś patent na to?
    Ostatnio edytowane przez paw2x ; 15-07-2010 o 14:21

  3. #23
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    miałem problem
    konieczne było wyjęcie całej obudowy wentylatora i wtedy jest już lepszy dostęp do śrubek i można z nimi walczyć

    może przeprowadź próbę ale z opornikiem właściwym zamiast mostka i wtedy zobaczysz
    cyt. Maciek-156
    "To nie jest do końca zwykły opornik - to termistor czyli opornik w którym oporność zmienia się wraz ze wzrostem temperatury"
    Ostatnio edytowane przez bocian ; 15-07-2010 o 21:11








  4. #24
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Dębica
    Auto
    159SW 2.4 QTronic
    Postów
    307

    Domyślnie

    Dzięki. Pewnie będę jutro walczyć ze śrubkami ;/
    Opornik nowy zamówię jutro to się później okaże.
    A czy ten opornik ma coś do drugiego biegu?? Bo nie wiem, czemu się nie włączył przy 94*

  5. #25
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    z tego co wiem to również ma jakieś znaczenie ( http://www.forum.alfaholicy.org/show...9&postcount=35 )
    ale nawet jak jest padnięty to po wypięciu czujnika temp. i sprawnej reszcie ( przekaźniki , bezpieczniki , ) II bieg powinien działać








  6. #26
    Użytkownik Romeo Avatar michal87tg
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    AR 156 po FL SportWagon 1.9 JTDm
    Postów
    719

    Domyślnie

    proponuję zewrzeć kable które dochodzą do opornika jeśli się zagrzeje i włączy to opornik walnięty miałem to samo ale po zwarciu kabli wiatrak załączał się od razu na II bieg i jakoś chodziło

  7. #27
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Dębica
    Auto
    159SW 2.4 QTronic
    Postów
    307

    Domyślnie

    Cytat Napisał michal87tg Zobacz post
    proponuję zewrzeć kable które dochodzą do opornika jeśli się zagrzeje i włączy to opornik walnięty miałem to samo ale po zwarciu kabli wiatrak załączał się od razu na II bieg i jakoś chodziło
    To niestety u mnie nie pomogło.

    Może mi ktoś powiedzieć jaką w końcu oporność powinien mieć opornik wentylatora dla JTD?
    Mój miał czerwoną obudowę i 0.23 ohm. Zamówiłem w autosklep24.pl i po numerze nadwozia dobrali mi 0.18 ohm... Wysłałem teraz zapytanie do Akuki na allegro odnośnie 0.18 ohm - "jesli auto nie ma klimy to będzie pasować
    a jeśli klima jest to cena 189zł"

    Co spowoduje włożenie opornika o mniejszej oporności? Wcześniejsze czy późniejsze włączanie wentylatora??

Podobne wątki

  1. Wentylator chlodnicy nie rusza
    Utworzone przez karolzdwpl w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 28-08-2017, 18:03
  2. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 24-03-2013, 13:42
  3. Wentylator chlodnicy AR 164
    Utworzone przez kociniak08 w dziale Kupię części
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 30-05-2012, 15:15
  4. Wentylator chlodnicy
    Utworzone przez odzi w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-02-2012, 23:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory