W moim przypadku robiłem tak jak pisaliście wentylator włącza się jedynie na moment na jakąś sekundę , dodam że moja niunia to 1998 r i ma jeszcze jeden czujnik obok termostatu który nie wiem do czego służy
W moim przypadku robiłem tak jak pisaliście wentylator włącza się jedynie na moment na jakąś sekundę , dodam że moja niunia to 1998 r i ma jeszcze jeden czujnik obok termostatu który nie wiem do czego służy
Witam.
Chcąc nie chcąc muszę się podłączyć bo również walczę z wentylatorem
Objaw był taki, że nie włącza się pierwszy bieg. W FiatEcuScan również nie daje się odpalić pierwsza prędkość, natomiast druga rusza. Po wypięciu wtyczki czujnika z termostatu wentylator startuje na drugim biegu. Zamieniając na tym teście przekaźniki miejscami upewniłem się, że oba są sprawne. Tak, jak pisze bocian: przy wyjętym przekaźniku drugiego biegu i wyjęciu czujnika startuje pierwszy bieg.
Po tym wszystkim padło na opornik. Próbowałem się dziś do niego dobrać ale za cholerę nie udało mi się ruszyć tych śrub...
Za to po "opukaniu" ich...wypadł od strony chłodnicy opornikOczywiście niesprawny - skorodowane przewody i spękana ceramika.
Zmostkowałem te dwie wtyczki wpinane w opornik - na kompie udało się odpalić oba biegi. Postanowiłem przeprowadzić próbę zagrzania silnika - niestety do 94 C nie włączył się żaden bieg (a drugi powinien się włączyć przy 94 właśnie). Teraz już sami nie wiem
Miał ktoś z Was problem z tymi śrubami? Jakiś patent na to?
Ostatnio edytowane przez paw2x ; 15-07-2010 o 14:21
miałem problem
konieczne było wyjęcie całej obudowy wentylatora i wtedy jest już lepszy dostęp do śrubek i można z nimi walczyć
może przeprowadź próbę ale z opornikiem właściwym zamiast mostka i wtedy zobaczysz
cyt. Maciek-156
"To nie jest do końca zwykły opornik - to termistor czyli opornik w którym oporność zmienia się wraz ze wzrostem temperatury"
Dzięki. Pewnie będę jutro walczyć ze śrubkami ;/
Opornik nowy zamówię jutro to się później okaże.
A czy ten opornik ma coś do drugiego biegu?? Bo nie wiem, czemu się nie włączył przy 94*
z tego co wiem to również ma jakieś znaczenie ( http://www.forum.alfaholicy.org/show...9&postcount=35 )
ale nawet jak jest padnięty to po wypięciu czujnika temp. i sprawnej reszcie ( przekaźniki , bezpieczniki , ) II bieg powinien działać
proponuję zewrzeć kable które dochodzą do opornika jeśli się zagrzeje i włączy to opornik walnięty miałem to samo ale po zwarciu kabli wiatrak załączał się od razu na II bieg i jakoś chodziło
To niestety u mnie nie pomogło.
Może mi ktoś powiedzieć jaką w końcu oporność powinien mieć opornik wentylatora dla JTD?
Mój miał czerwoną obudowę i 0.23 ohm. Zamówiłem w autosklep24.pl i po numerze nadwozia dobrali mi 0.18 ohm... Wysłałem teraz zapytanie do Akuki na allegro odnośnie 0.18 ohm - "jesli auto nie ma klimy to będzie pasować
a jeśli klima jest to cena 189zł"
Co spowoduje włożenie opornika o mniejszej oporności? Wcześniejsze czy późniejsze włączanie wentylatora??