Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: szarpie trzesię kopci

  1. #1
    kiciel
    Gość

    Domyślnie szarpie trzesię kopci

    Witam
    Mam problem z alfa , po przejechaniu 2 km zaczęła sie trząść , szarpać na każdym biegu , obroty falują od ok 800 do 1500 na luzie, wskazówka temperatury zaczęła wariować w sekundę dochodzi temp. do maksymalnej wartości a po chwili spada do 50 stopni a z rury wydechowej wydobywa sie potworny smród ... Nie wiecie co może być tego przyczyna ?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Zacząłbym od sprawdzenia uszczelki pod głowicą.

  3. #3
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,408

    Domyślnie

    Cytat Napisał kiciel Zobacz post
    Witam
    Mam problem z alfa , po przejechaniu 2 km zaczęła sie trząść , szarpać na każdym biegu , obroty falują od ok 800 do 1500 na luzie, wskazówka temperatury zaczęła wariować w sekundę dochodzi temp. do maksymalnej wartości a po chwili spada do 50 stopni a z rury wydechowej wydobywa sie potworny smród ... Nie wiecie co może być tego przyczyna ?
    I to tak nagle samo z siebie się stało, czy już wcześniej coś niedomagało ?
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  4. #4
    kiciel
    Gość

    Domyślnie

    te objawy pojawiły sie nagle, przez pierwsze 2 km auto chodziło świetnie, nic nie wskazywało na żadną usterkę. Ale ostatnio dolewałem olej, a ze mechanik nie dal mi kartki z typem oleju a sam zapomniał co wlał mówił by dolać mobil 10w-40 mineralny. Czy możliwe jest by cos takiego stało się przez wlanie 2 rożnych olejów ?

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Raczej mało prawdopodobne.
    Zresztą zawsze możesz sprawdzić - wyjmij bagnet i zobacz, jak wygląda olej.
    Jeśli się nie "zważył" po zmieszaniu i wyglada "normalnie" to jest dobrze.
    Najważniejsze, żeby nie jeździć tym samochodem, ani nie podejmować prób odpalenia silnika, żeby czegoś nie pogorszyć, bo jesli to przeskoczył rozrząd to trzeba być ostrożnym.

  6. #6
    kiciel
    Gość

    Domyślnie

    do mechanika mam 700 m to podjadę, co mogło by być przyczyna przeskoczenia rozrządu ? Skoro pasek wymieniany był 7 tys. km temu.
    Pozdrawiam.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Ja nie twierdzę, że rozrząd przeskoczył. Bardziej mi to wygląda na uszczelkę pod głowicą, biorąc pod uwagę te skoki temperatury, ale lepiej na zimne dmuchać.
    Może być też coś z elektroniką, jakieś przebicia, itp. To by mogło też tłumaczyć wariowanie wskaźnika.
    A rozrząd może przeskoczyć, jeśli napięcie paska nie było kontrolowane. Już niejeden się zdziwił, bo myślał że nic mu nie grozi, a tu taka niespodzianka po przejechaniu niewielkiego dystansu od wymiany.
    No, ale jak chcesz, to jedź te 700 m - Twoje ryzyko.

  8. #8
    kiciel
    Gość

    Domyślnie

    Maister stwierdził ze nie pali na wszystkie swiece i kazał rozjezdzic auto poniewaz wilgoc mogla sie dostac przez wczorajsze ulewne deszcze.mam nadzieje ze to jest prawda .
    pozdrawiam

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Fajny ten majster - nie ma co.
    Jak jest mokra instalacja elektryczna to trzeba ją wysuszyć, np.poprzez otwarcie drzwi i pokrywy silnika w suchym i przewiewnym miejscu. Ewentualnie dosuszyć nadmuchem ciepłego powietrza z jakiejś nagrzewnicy - jak kto posiada, albo farelki. Jazda z zalaną instalacją może skończyć się nieciekawie dla elektroniki.

  10. #10
    kiciel
    Gość

    Domyślnie

    niestety nie zdarzyłem przeczytać Twojego postu, pojeździłem i gdy temperatura wzrosła do 90 to problem ustał. po postoju znowu nie pali jedna świeca. Też dziwna sprawa , świece i kable wymieniałem w grudniu.

Podobne wątki

  1. Alfa 156 - kopci, szarpie, strzala, brak mocy
    Utworzone przez igor25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-04-2015, 12:37
  2. Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 08-11-2013, 23:09
  3. jtd 16v gaśnie i szarpie na zimnym kopci na biało
    Utworzone przez sloniu w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 15-05-2013, 19:41
  4. Kopci 2,4 jtd sw
    Utworzone przez adrespatryka w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 02-09-2012, 17:50
  5. Focus mk2 1.8 TDCI strzeliło kopci szarpie
    Utworzone przez kiepas96 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 03-10-2011, 21:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory