Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: jtd 16v gaśnie i szarpie na zimnym kopci na biało

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    147 1.6 TS 120 KM oraz 156 1.9 JTD 16v 126 KM
    Postów
    29

    Domyślnie jtd 16v gaśnie i szarpie na zimnym kopci na biało

    przeczytałem już kilka wątków na forum ale nie znalazłem dla siebie rozwiązania miałem problem z migającą kontrolką świeci co za tym idzie gorszy rozruch po sprawdzeniu okazała się jedna uszkodzona. Wymieniłem świece na boscha no i przy okazji filtr paliwa co by jej się dobrze odpalało. po wymianie wszystko było ok przejechałem kilkanaście km autko nawet nabrało mocy . Na drugi dzień odpalam rano (oczywiście silnik zimny) odpaliła ale strasznie niskie obroty (ok. 500 lub 600) gaśnie i szarpie silnikiem po dodaniu gazu kopci na biało. Żeby złapała obroty to naprawdę bardzo ciężko. Nie reaguje na gaz a wręcz dławi się przy jego dodawaniu wiec zostawiłem ją na 5 min w tych męczarniach i sama nabrała obrotów i jakby nigdy nic normalnie zaczęła chodzić znaczy jeździć. Myślałem że już po problemie ale po nocy sytuacja się powtarza. Po podłączeniu pod fes-a jest błąd P1238. Egr czyściłem jakiś miesiąc temu odpięcie przepływki też nic nie daje, dolot szczelny. Co mogę jeszcze ewentualnie sprawdzić ?? mam nadzieje że mi ktoś podpowie bo bardzo nie lubię oddawać swojego auta w ręce mechaników choćby miała być to "platynowa dłoń z ASO" ;p

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Jarosław
    Auto
    Zafira b 1.9 120
    Postów
    195

    Domyślnie

    Odłącz może przepływomierz zobaczysz czy coś to da.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    147 1.6 TS 120 KM oraz 156 1.9 JTD 16v 126 KM
    Postów
    29

    Domyślnie

    odłączałem i nie pomaga

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar brygadzista1
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn WLKP
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD
    Postów
    67

    Domyślnie

    Możliwe że jeden z wtryskiwaczy padł. Odłączaj je po kolei, przykładowo jeśli odpinasz na pracującym silniku pierwszy wtryskiwacz i silnik gaśnie to znaczy że wtrysk ok. Gdy dojdziesz do wtrysku przy którym odpięćie nie zmienia pracy silnika tzn dalej telepie na tych 500 obr to znaczy że masz winowajcę.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    147 1.6 TS 120 KM oraz 156 1.9 JTD 16v 126 KM
    Postów
    29

    Domyślnie

    właśnie próbowałem ale chyba jest coraz gorzej bo nie chce już nawet 500 łapać i gaśnie zanim odłączę wtrysk. Spróbowałem najpierw odpinać a potem odpalać ale to nic nie zmieniło. Spróbuje jeszcze zrobić test przelewowy. poleciałem na żywioł i psikałem plakiem w filtr i ku mojemu zdziwieniu też nie łapała obrotów. może faktycznie coś z egr-em??

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    zaślep całkowicie EGR od dołu i zobaczy czy odpali.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    147 1.6 TS 120 KM oraz 156 1.9 JTD 16v 126 KM
    Postów
    29

    Domyślnie

    Cytat Napisał omen Zobacz post
    zaślep całkowicie EGR od dołu i zobaczy czy odpali.
    od dołu na rurce?? może lepiej miedzy kolektorem bo chyba tam się zaślepia w moim i zaślepką z dziurkami. Czy to nie robi różnicy??

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar brygadzista1
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn WLKP
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD
    Postów
    67

    Domyślnie

    Zaślep przy samej turbinie.

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    147 1.6 TS 120 KM oraz 156 1.9 JTD 16v 126 KM
    Postów
    29

    Domyślnie

    sprawdziłem przelewy i jest ok. później zabrałem się za zaślepianie egr-u. Nie dałem rady zaślepić go na dole bo śruby są za bardzo zapieczone, więc zaślepiłem przy ssącym. Niestety nie miałem oryginalnej zaślepki więc wypiłem na szybkiego browarka wiadomo w puszce żeby mieć blaszkę aluminiową i wyciąłem nożyczkami kształt uszczelki, podkreślam zrobiłem to tylko w celu sprawdzenia nie zamierzam na tym jeździć. Ku mojemu zaskoczeniu autko odpaliło i normalnie reaguje na gaz. Jeszcze sprawdzę to jutro rano czy to na pewno było winą. Teraz mam następne pytanie czy jak zamówię zaślepkę z dziurami bo taka ma być u mnie według opisów na forum to przy uszkodzonym zaworze problem nie powróci ? czy lepiej nie ryzykować i zaślepić całkiem ? tylko w mojej okolicy nie ma chyba kogoś takiego żeby mi usunął egr z ecu i będzie wywalać błąd

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    EGR zawieszony do wymiany. Szukaj używki, kup nowy albo zaślep całkowicie, jeździj z checkiem ale jak najszybciej wywal go z programu. Ewentualnie możesz bawić się w regenerację. Jak taka regeneracja wygląda nie wiem, nigdy się tym nie interesował. Ale pewnie wymiana cewki itd.
    Zaślepka z dziurami tu nic nie pomoże.

    No i tą blaszkę zmień na coś grubszego.

Podobne wątki

  1. 147 1,6 ts kopci na biało
    Utworzone przez Asano w dziale 147
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 16-10-2015, 19:13
  2. AR 147 jtd 140KM kopci na biało... HELP !!!
    Utworzone przez Damiano w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 25-02-2015, 18:24
  3. [146] Szarpie i gaśnie na zimnym, marchewa gaśnie dopiero po odpaleniu!
    Utworzone przez GrzesiuŻar w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 20-09-2009, 12:47
  4. kopci na biało 156JTD 16v m...
    Utworzone przez pol.5 w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 23-06-2009, 22:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory