Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 15 z 15

Temat: Skrzynia biegów? czy sprzęgło? problem z biegami.

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar kaes
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 145 1,4 bx 1995
    Postów
    787

    Domyślnie

    Cytat Napisał mirage Zobacz post
    Spędziłem pół dnia kombinując z tymi biegami i doszedłem do takich wniosków :
    Linka - z tego co zauważyłem to są tam dwie linki? Jedna służy do podnoszenia lub obniżania tego drążka wchodzącego do skrzyni biegów(od strony silnika), a druga pozwala mu chodzić do przodu i do tyłu. Czyli reasumując, jeżeli miałbym z linką problem na czwórce, to chyba nie powinna mi wchodzić dwójka i wsteczny także? bo wówczas linka musiałaby wykonać tą samą czynność i drążek musiałby tak samo wejść do środka? (chyba że się myle)
    Druga kwestia - olej. Zauważyłem że olej mi ucieka ze skrzyni biegów oraz spod korka miski olejowej silnika. Są dwie niewielkie plamy na jezdni dość sporo od siebie oddalone, stąd moje przypuszczenia że jedna z nich należy do skrzyni biegów. Plamki nie są duże. No ale plamka do plamki i pewnie trochę się tego uzbierało...
    Trzecia kwestia - synchronizatory - szukałem na forum i nie mogłem znaleźć na ten temat informacji... I szczerze powiem - nie wiem co to jest i gdzie to jest Domyślam się że tego pewnie sam już nie naprawię?
    Te skrzynie działają specyficznie inaczej niż np. w maluchu, bo olej pod cisnieniem wyrzuca synchronizatory i gdy jest stary lub innych parametrów biegi nie wchodzą. Pierwsza plamka może być z maglownicy, na postoju ciężko jest olejowi uciekać ze skrzyni bo półosie są wyżej niż poziom oleju. A co do wycieku korkiem spustowym z michy to problem załatwia czerwony silikon przy kazdej zmianie oleju 4,99zł na 3 lata. :?
    Wziuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum...Co to było? Takie szybkie i piękne?
    To 145 boxerek oczywiście!

  2. #12
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Gdy synchronizator jest uszkodzony łatwo poznać po zgrzycie przy wrzucaniu biegu i zgrzyt wystepuje za każdym razem a nie od czasu do czasu

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #13
    Użytkownik Świeżak Avatar mirage
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD 2007r.
    Postów
    44

    Domyślnie

    Hmm... podbiegłem jeszcze dzisiaj do autka i postanowiłem nagrać dwa filmiki i zrobić kilka fotek by lepiej zobrazować całą sytuację. Myślę że ten materiał pomoże dokładniej określić problem.
    Tak działa mi skrzynia biegów :
    http://yfrog.com/3d21072010005z
    Tak wygląda to pod maską : (film jest odwrócony o 180 stopni! trudno mi tam telefonem było się dostać. Ale chodziło mi ogólnie o ten drążek/dźwignię, jaka różnica głębokości jest od luzu do trójki i jaka różnica jest od luzu do czwórki)
    http://yfrog.com/3u21072010007z (u mnie odtwarzając ten film dźwięk jest źle zsynchronizowany z video, tutaj jak coś filmik do pobrania, gdzie dźwięk powinien być okey : http://img138.imageshack.us/img138/1504/21072010007.mp4)
    oryginalnie ta dźwignia była skierowana w tą stronę :


    A tak to jest z tymi plamkami na ziemi i skąd to cieknie :






    Fotka robiona od spodu auta w górę :


    To w takim razie chyba nie jest to synchronizator, bo tylko na trójce potrafi mi chrząknąć nawet jak sprzęgło wcisnę i nie zdarza się to co wrzucenie, tylko raz na jakiś czas...
    Poza tym gdy wrzucę "niby czwórkę" (bo bieg do około połowy wchodzi) podczas jazdy i lekko i powoli zacznę puszczać sprzęgło to zgrzyta tak, jakbym próbował wrzucić ten bieg bez sprzęgła...
    Ostatnio edytowane przez mirage ; 21-07-2010 o 20:35


    + kilka innych ;-)

  4. #14
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Ja bym się upierał za usterką mechanizmu sterowania wybierania biegów skoro nie mozna za każdym razem zapiąć 4 biegu

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar Wujek
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    1,303

    Domyślnie

    Wykręć z misy olejowej te 2 śruby, które widać na zdjęciu, bo skoro nie masz łącznika (a chyba powinien być) to są one nie potrzebne i tylko zmniejszają prześwit.
    Olej może ciec z miejsca łączenia skrzyni biegów z silnikiem.
    Sprawdź też czy nie masz pęknięcia w pokrywie zaworów bądź wydmuchanej uszczelki pod nią, bo może z tamtąd się sączy olej na kanał wodny.
    Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
    Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
    Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
    Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
    Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
    Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest

Podobne wątki

  1. [147] Problemy z biegami/manualna skrzynia biegów
    Utworzone przez promienny w dziale 147
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 24-02-2017, 06:42
  2. Problem z biegami po wymianie sprzęgło+wysprzęglik
    Utworzone przez mrt57 w dziale 147
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 13-03-2016, 20:19
  3. [155] Skrzynia Biegów ? Sprzęgło ?
    Utworzone przez Dziaru w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 26-08-2012, 02:43
  4. [145] 145 1.6 boxer - skrzynia biegów - sprzęgło?
    Utworzone przez kapitanzbik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 28-03-2012, 10:50
  5. Problem z biegami. Trzeba parę razy wcisnąć sprzęgło
    Utworzone przez garlic w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 20-08-2011, 22:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory